Gå til innhold

Marked for 30-40 år gammelt "småbord"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har arvet et 30-40 år gammelt småbord vi ikke får brukt til noen verdens ting. Det er litt følelser (ikke min familie, samboerens), så vil ikke bare kaste det... Aner ikke i hvilken stil det er (noen som vil hjelpe til med det, forresten? Hvilke stiler var typisk på 70-80-tallet?). Jeg tror det er fra den tiden, mulig det er eldre.

Men det er mørkebrunt, med 4 buede ben. Litt tykkere nederst, tynt ved "ankelen", tykkere igjen opp til bordplata. Selve bordplata er ikke helt firkantet, men kuttet slik at den går ut ved hjørnene, buer seg inn, og danner en slags bue før neste hjørne igjen. Veldig vanskelig å forklare.

Er det håpløst å selge det på finn?

Anonymous poster hash: da43d...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra gullutskjæringene er måten bordet er skåret på og bordbena veldig likt dette bordet her! Bare at det er mindre, og helt bruntpost-37809-0-89672800-1427456151_thumb.j

Anonymous poster hash: 7d61c...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst fra 50-tallet (inspirert av tidl. epoke) ifølge google

Anonymous poster hash: 7d61c...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen småbordspesialister på KG idag? Har alle tatt tidlig påskeferie, kanskje?

Anonymous poster hash: 7d61c...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er marked for slikt; mange kjøper gamle møbler for å pusse opp. Men hvor fort du får solgt kommer jo selvsagt an på hvor mye du tar for det. Legg det ut på finn og prøv?



Anonymous poster hash: 446ad...b22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mer mahoganyfarget, men tror egentlig det er lyst tre som bare er lakkert mørkt..?

Tror ikke det i sin tid var et dyrt møbel.

Anonymous poster hash: 7d61c...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp en hel spisegruppe med to flotte skap til bare 4000,-

i samme stil ( besiet og lakkert eik). Jeg har tenkt å beholde det i original stil.

De aller fleste ødelegger slike møbler med å male de hvite, og da ønsker de

heller ikke å betale så mye for møbelet. Sjekk litt under antikviteter på finn,

og se hvilke pris du kan håpe på.. Sjekk både 30- 40- 0g 50- tallet.



Anonymous poster hash: d8d9d...fa8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arvet et 30-40 år gammelt småbord vi ikke får brukt til noen verdens ting. Det er litt følelser (ikke min familie, samboerens), så vil ikke bare kaste det... Aner ikke i hvilken stil det er (noen som vil hjelpe til med det, forresten? Hvilke stiler var typisk på 70-80-tallet?). Jeg tror det er fra den tiden, mulig det er eldre.

Men det er mørkebrunt, med 4 buede ben. Litt tykkere nederst, tynt ved "ankelen", tykkere igjen opp til bordplata. Selve bordplata er ikke helt firkantet, men kuttet slik at den går ut ved hjørnene, buer seg inn, og danner en slags bue før neste hjørne igjen. Veldig vanskelig å forklare.

Er det håpløst å selge det på finn?Anonymous poster hash: da43d...cbe

Så lenge det er uten hakk eller flekker, og absolutt ikke malt hvitt så bjrde du få litt for det.

Anonymous poster hash: 1d494...696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i veldig god stand, uten merker og hakk.. Høyglans? Settebord tror jeg det heter.

Ser de går fra 200kr til et par tusen

Anonymous poster hash: 7d61c...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...