Gå til innhold

Hvor stort er huset, og hvor mange er dere?:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

To stk som har 165m2 fordelt på tre etasjer. Mer en god nok plass :-) Hjalp å komme seg ut av Oslo hvor vi eide 53m2 som kostet nesten det samme.



Anonymous poster hash: 9822d...874
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Vi er tre (snart fire) på 110 kvm. Kunne ha tenkt meg bittelitt mer lagringsplass, men ellers er jeg kjempefornøyd. Glad det ikke er mer plass å rote/rydde på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

200 kvm, fire personer. Helt optimalt, nok plass, men ikke altfor mye. Ville ikke hatt større plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 200 kvm, + kjeller og loft. Stort nok i massevis for 2 voksne og ett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytter i mai fra 1-roms leilighet på 30 kvm til 4-roms leilighet på 85 kvm. Er to voksne og én katt. Vi gleder oss for å si det mildt. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne, 36 kvm midt i Oslo. Takket være god planløsning og separat soverom funker det greit, men ser likevel fram til litt bedre plass en gang i fremtiden ;)



Anonymous poster hash: 2557b...a24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne, 200 kvm leilighet over to plan.

Synes det er voldsomt for to voksne mennesker, men greit med litt gjesteplass og (har gjester ofte og over litt tidsrom gjerne) og så kan det vel hende det kommer noe smått i fremtiden og.

Og har jo funnet ut at jo større plass man har, jo mer bruker man :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er ca 120 kvm i to etasjer + kjeller som ikke er medregnet. Har også et uthus/anneks med et oppholdsrom på ca 15 kvm og bod. Vi er to personer og en hund. Helt greit med plass, men savner skap og rom til oppbevaring. Ut over det, kunne jeg ikke tenkt meg noe større å vaske og holde i orden. Been there done that.



Anonymous poster hash: be932...33f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh... Jeg blir så misunnelig på alle dere som har hus i normal størrelse som er lettstelte og forhåpentlig varme om vinteren.

Vi har overtatt farsgården til samboeren min. Har rett i underkant av 1200 m2 stort iskaldt hus med 4,5 meter under taket i begge etasjer.

Det er tungvindt å holde rent og vi fryser konstant om vinteren til tross for store kakkelovner som omtrent står og hopper når vi fyrer.

Kjøkkenet vår er på over 60 m2 og jeg går og går og går....

Til tross for at vi stenger av over halve huset, i hvertfall på vinteren, så er det uoverkommelig når man skal rengjøre etc.

Men det er flott i julehøytiden her da :). Da ligger alle fem stuene på rekke og rad med glitrende lysekroner og peisvarme.

Men julen er kort og jeg skulle ønske meg et lettstelt lite hus på et par hundre m2 resten av året.

Vi er to voksne og to barn og har fem stuer, åtte soverom, kontor, jaktrom, bibliotek mm.....

Anonymous poster hash: 8f129...235

Ahh, et skikkelig selskapshus" :) Virkelig flott med slike hus i høytidene eller når man har fest og selskaper. Har vel en miniversjon av deres. Gammelt hus på rundt 460 m2, 3 meter under taket, 3 stuer etter hverandre og 4 soverom + kontor... Greit isolert men koster allikevel en liten formue å varme opp om vinteren, selv med 3 ovner.

Hvordan er muligheten for å leie ut deler av huset, eller kanskje starte et lite bed & breakfast? Hvis man er typen til det høres jo dette morsomt ut http://www.bbnorway.com/?for-hosts,39

Anonymous poster hash: d1b7f...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt hus på 300 m2, 2 voksne og 3 barn.

Anonymous poster hash: 52ee1...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt er huset ca 120 kvadrat, men vi leier ut underetasjen. Vår etasje er ca 80 kvm.

To voksne, to feline pelsballer.

Vi ønsker oss mer plass, mest fordi etasjen vår har litt føkka planløsning slik at den *kunne* føltes større, men det er nå bygget litt sånn halvveis en gang i nitten-noenogtredve..

Drømmen er separate tv- og gamingstuer, samt et bibliotek, gjesterom som ikke ligger vegg i vegg med master, og et ordentlig bad med plass til både badekar, dusj, to personer samtidig og skittentøyskurv uten at vi snubler i hverandre :P

I mitt hode er den perfekte størrelsen ca 130-150kvm for oss, om vi skal få store nok rom til alt det andre rare vi vil ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå husker jeg ikke helt hva de forskjellige er og jeg leste ikke linken som ble lagt ut, men er det bruksareal som hos oss er 160 kvm tror jeg. I tillegg er da kjeller og boder.

Vi bor to voksne, et barn, en katt og en hund. Vi blir nok et barn eller to til og antageligvis flere kjæledyr innen få år, og jeg tror ikke vi lider noe nød, det som det kommer til å mangle først er soverom.

Men jeg kunne aldri tenkt meg større hus, helst kunne jeg tenkt meg mindre, for det er noe å rengjøring og for ikke å snakke om fyre opp på kaldeste vinteren.

Anonymous poster hash: 742e5...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hus på ca 250 kvm, noe skråtak, men vet ikke hva som går bort i regninga der.

Vi er to voksne, inntil tre barn, en hund og en katt.

Endret av hjärterdam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 200 kvm. 2 voksne, 4 barn og en hund :) God planløsning (for oss) med 5 soverom, 3 bad og stort allrom+egen stue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...