Gå til innhold

Amming på morgenen når man skal på jobb...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet vårt fylte nettopp ett år. Jeg ammer fortsatt, 2-3 ganger om dagen. Om morgenen før vi står opp, av og til midt på dagen, og før vi legger henne. Kunne godt tenke meg å fortsette en stund til, det er koselig og huns er ut til å trives veldig med det. Hun skal også starte i barnehagege og jeg ikke vil ta vekk den nærheten samtidig. 

 

Men hvordan har dere andre gjort det om dere drar på jobb før barnet våkner? Pappaen skal levere henne i bhg på morgenen, og for at hun skal få veldig korte dager så drar jeg kjempetidlig på jobb. Jeg burde være ute av døra 0630 for å rekke dit i tide. Hun sover som regel til da, eller nærmere 07. 

 

Vet ikke helt hva som er lurt, jeg. Kunne sikkert vekke henne for å amme, men når hun våkner på morgenen er hun ofte vanskelig å få til å sove igjen. Burde kanskje hoppe over, risikerer jeg å miste melka da mon tro? Det blir jo ikke noe midt på dagen når hun er i bhg, men kan jo kanskje amme når jeg har hentet henne. 

 

Hvordan har dere gjort dette?



Anonymous poster hash: 38bce...217
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har forsåvidt rett på ubetalt ammefri når barnet er over ett, men det blir for ulønnsomt. Pluss at jeg er prosjektansatt, så egentlig betyr ammefri bare "akkurat samme arbeid som skal gjøres, en time mindre pr dag å gjøre det på" :P



Anonymous poster hash: 38bce...217
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet vårt fylte nettopp ett år. Jeg ammer fortsatt, 2-3 ganger om dagen. Om morgenen før vi står opp, av og til midt på dagen, og før vi legger henne. Kunne godt tenke meg å fortsette en stund til, det er koselig og huns er ut til å trives veldig med det. Hun skal også starte i barnehagege og jeg ikke vil ta vekk den nærheten samtidig.

Men hvordan har dere andre gjort det om dere drar på jobb før barnet våkner? Pappaen skal levere henne i bhg på morgenen, og for at hun skal få veldig korte dager så drar jeg kjempetidlig på jobb. Jeg burde være ute av døra 0630 for å rekke dit i tide. Hun sover som regel til da, eller nærmere 07.

Vet ikke helt hva som er lurt, jeg. Kunne sikkert vekke henne for å amme, men når hun våkner på morgenen er hun ofte vanskelig å få til å sove igjen. Burde kanskje hoppe over, risikerer jeg å miste melka da mon tro? Det blir jo ikke noe midt på dagen når hun er i bhg, men kan jo kanskje amme når jeg har hentet henne.

Hvordan har dere gjort dette?

Anonymous poster hash: 38bce...217

Nattammer du enda? Er ute i jobb selv, men rekker å gi han pupp før jeg drar. De dagene jeg jobber ammer jeg på natt, tidlig morgen og når han legger seg. Foreløpig ikke mistet melka, men nå jobber jeg ikke hver dag da :/

Anonymous poster hash: 596df...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nattammer du enda? Er ute i jobb selv, men rekker å gi han pupp før jeg drar. De dagene jeg jobber ammer jeg på natt, tidlig morgen og når han legger seg. Foreløpig ikke mistet melka, men nå jobber jeg ikke hver dag da :/

Anonymous poster hash: 596df...5b9

 

Takk for svar! Nei, nattammer ikke. Stort sett sover hun sammenhengende fra vi legger henne og til det er morgen. Luksustilstand egentlig, men akkurat nå var det jo litt dumt, hehe.

Anonymous poster hash: 38bce...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amme kl 05:30-06 i din seng. La mett unge krabbe inntil pappaen mens du sniker deg ut av soverommet og stikker på jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Pumping er en mulighet, men det er jo et styr med stadig vask av pumpedeler og flasker. Om jeg klarer å opprettholde amminga ellers, så vet jeg ikke helt om det er verdt det...? Og om jeg vekker henne kl 0530, så tror jeg faktisk at faren for at hun ikke sovner igjen er ganske stor.

 

Hm, ikke meninga å avvise absolutt alle ideene dere kommer med, jeg setter veldig pris på innspill! Begynner å ane meg at det jeg eeegentlig ville vite er om noen har droppet amming på morgenen og det gikk bra. Eller om det gikk dårlig. :P



Anonymous poster hash: 38bce...217
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, på slutten var ammingen bare en kosestund på kvelden.

Anonymous poster hash: 8fbc1...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet ikke melka av å slutte med morgenamming. Ammet fortsatt på kvelden lenge etterpå. Ammet etter jobb en tid, men han mistet interessen for puppen bortsett fra på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg en ekspert på dette, men å vekke en unge for å amme høres feil ut i mine ører. 



Anonymous poster hash: 105fd...73b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt ikke vekket barnet for å amme! I min bok er det nesten en dødssynd å vekke et sovende barn. :P

Du mister nok ikke melka. Jeg ammer min ettåring 1-2 ganger om dagen og det holder produksjonen i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet på morgen hvis barnet våknet tidlig nok, altså ikke hver dag. Så på ettermiddag, og til kvelds. Begynte å jobbe når barnet var 8 mnd, ammet til ca 2 år, dog stadig nedadgående hyppighet. Kunne sikkert holdt på mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...