Gå til innhold

Tips reise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips til reise med barn? Skal ta fly med en på fem måneder.

Anonymous poster hash: 1c481...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok også fly med min på fem mnd, det gikk strålende!

Noen tips:

Ikke stress, ha god tid og ta det som det kommer. Stresset mamma = stresset baby. Spis og drikk nok selv. Dette er egentlig det eneste tipset du trenger.

Ha enkle klær på babyen på flyet, det er trangt å skifte på flytoalettet. Min bæsjer av en eller annen grunn alltid på flyturer.

Amme/tutt ved takeoff/landing.

Ta med minst mulig håndbagasje, det blir bare rot.

Sjekk om du får ha med trille til flyet (på begge flyplasser!!), vurder å ta med bæretøy hvis ikke.

Anonymous poster hash: 5525c...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun det og generelt å booke plass lengre bak i flyet, de i fremkant ønsker stortsett ikke barneskrik :)

Anonymous poster hash: 314ef...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også fly med min på fem mnd, det gikk strålende!

Noen tips:

Ikke stress, ha god tid og ta det som det kommer. Stresset mamma = stresset baby. Spis og drikk nok selv. Dette er egentlig det eneste tipset du trenger.

Ha enkle klær på babyen på flyet, det er trangt å skifte på flytoalettet. Min bæsjer av en eller annen grunn alltid på flyturer.

Amme/tutt ved takeoff/landing.

Ta med minst mulig håndbagasje, det blir bare rot.

Sjekk om du får ha med trille til flyet (på begge flyplasser!!), vurder å ta med bæretøy hvis ikke.

Anonymous poster hash: 5525c...067

Takk for svar :) 

Tenkte å bare ha med bæresele, da vi også må ha med bilstol. Har uansett ikke trille, bare vanlig vogn. 

 

Kun det og generelt å booke plass lengre bak i flyet, de i fremkant ønsker stortsett ikke barneskrik :)

Anonymous poster hash: 314ef...5b6

Er ikke jeg som bestilte billett, så vet ikke hvor vi har plass. Er ikke lange turen uansett, så litt får man tåle :) Hun er ganske rolig ellers, så håper hun ikke blir urolig på flyet. 

Anonymous poster hash: 1c481...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur! Godt mulig hun sovner av den herlige motorduren på flyet.. 😃

Anonymous poster hash: 5525c...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming eller smukk når flyet tar av/lander. Det hjelper mot dotter i ørene hos småttisen. 



Anonymous poster hash: 35f1d...849
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God tur! Godt mulig hun sovner av den herlige motorduren på flyet.. 😃

Anonymous poster hash: 5525c...067

Tusen takk! :) Hadde vært fint det! Er grei å ha med på tur ellers, så håper det går bra på fly også :)

Anonymous poster hash: 1c481...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming eller smukk når flyet tar av/lander. Det hjelper mot dotter i ørene hos småttisen.

Anonymous poster hash: 35f1d...849

Det skal hun ha :) Eventuelt litt melk på flaska? :)

Anonymous poster hash: 1c481...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å spørre:

Går det an å varme vann på flyet eller må man ha med varmtvann selv? Og er det da lov til å ha med mer enn 100ml, eller må man følge reglene da og?

Helt ny på dette med fly og baby :) hehe

Anonymous poster hash: 1c481...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å spørre:

Går det an å varme vann på flyet eller må man ha med varmtvann selv? Og er det da lov til å ha med mer enn 100ml, eller må man følge reglene da og?

Helt ny på dette med fly og baby :) hehe

Anonymous poster hash: 1c481...bb4

Det er helt ok å ha med kokt vann på termos. Iallfall innenlands. Det går under "babymat". Men de har varmt vann på fly også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ok å ha med kokt vann på termos. Iallfall innenlands. Det går under "babymat". Men de har varmt vann på fly også.

Ah, okei :) Vi skal ta fly fra Sverige da, til et annet land, men går kanskje greit der og.

Anonymous poster hash: 1c481...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk varmtvann fra flyet, ha med selv på termos. Det er lov å ha med barnemat over 100ml.

Nei, hadde tenkt til å ha med pulver og termos eller slike ferdige, om man får varmet på fly. Tenker det er like greit med termosen..

Anonymous poster hash: 1c481...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få en kopp med varmtvann for å varme i vannbad. Men det vannet er kokvarmt så litt knølete. Best med egen termos. Vanntankene ombord blir ikke vasket riktig hver dag, så vannet egner seg ikke for de aller minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få en kopp med varmtvann for å varme i vannbad. Men det vannet er kokvarmt så litt knølete. Best med egen termos. Vanntankene ombord blir ikke vasket riktig hver dag, så vannet egner seg ikke for de aller minste.

Er uansett best å ta med termos selv når jeg tenker meg om :) Takk for svar da

Anonymous poster hash: 1c481...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...