Gå til innhold

Sydd - og sex gjør vondt etterpå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde grad to og ble sydd et par sting i forbindelse med fødsel.

Nå, ca fire måneder etter synes jeg at sex er vondt. Det kan virke som det er trangere og vondere å komme inn, spesielt fra enkelte stillinger. Skal det være slik? Kan det være sydd feil?

Anonymous poster hash: fc3c7...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gjøre vondt en stund etter fødsel.

Anonymous poster hash: 6cd71...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg revnet også grad to, og har nå 2 måneder etter, det på samme måte som deg - føles trangt (men, mannen sier det kjennes som før). Fikk beskjed av legen at det ikke er stingene, men muskelsammentrekninger etter fødsel som gjør det sånn. Vil gå seg til etterhvert. Det føles heller ikke som om det er der det revnet det er trangt hos meg, men mer "lengre inne". 



Anonymous poster hash: d4639...985
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det å slik, men det ble bedre:)

Anonymous poster hash: cb8e7...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble klipt, og sydd litt skjevt. Var vondt i ca ett år og to-tre måneder etterpå, men ble gradvis bedre. Gynekologen sa det kunne bli bedre etter andre fødsel.

Anonymous poster hash: 770f6...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en grad 3 ruptur og synes det var ganske ømt i flere måneder (minst et halvt år), men det ble helt som før igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble klippet og sydd etter første fødsel, og sex var vondt (det føltes altfor "trangt") i nesten ett år etter fødsel. Så ble jeg gravid med nr to, og under den fødselen ble jeg ikke klipt, men fikk noen små rifter (som ble sydd). Dette var i oktober i fjor, og helt frem til nå i sommer var sex så vondt (kjentes igjen ALT for trangt ut der nede) at vi hadde det veldig sjelden. Nå begynner det endelig å gå bedre, så lenge mannen min er veldig, veldig forsiktig ved første penetrasjon så greier jeg å gjennomføre samleie uten noen særlig smerter.

Snakket forøvrig med fastlegen min om problemet etter første fødsel, og hun kunne informere om at det dessverre ikke er så helt uvanlig. Det var heller ikke så mye å gjøre med det (alt så fint ut nedentil på meg) annet enn å ta tiden til hjelp, og fortsette å ha sex med jevne mellomrom (for å hjelpe vevet til å tøye seg).

Anonymous poster hash: f0659...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...