Gå til innhold

Kan man bli sykemeldt mellom to permisjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan du dømme folk du ikke kjenner situasjonen til?

Så de 10 årene jeg har jobbet 100% + og aldri vært sykemeldt før gjør at jeg er en snylter når jeg er gravid og trenger sykemelding, er helt utkjørt etter å ha spydd daglig i flere måneder og nesten ikke får noe søvn?

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

Det der er jo informasjon du ikke har gitt tidligere. Hvordan tror du folk skal vite det når du bare spør om ser du ned på en som blir sykemeldt sånn? Ingen her på forunet er tankelesere, vi svarer bare på det du spør om, og om du da har utelatt relevant informasjon er det din skyld at svarene ikke tar med seg den infoen.

Om du skal bli sykemeldt eller ikke må du uansett ta med legeb din, så spiller ikke så stor rolle hva noen på et forum sier.

Anonymous poster hash: 9ee32...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes TS får mye pepper for et enkelt spørsmål. Det må være greit å høre om rettighetene sine uten å bli dømt nord og ned?

 

Det er ikke uten grunn jeg ønsker sykemelding, jeg er så sliten at jeg er redd for å møte veggen uten å gå inn på detaljer. Så jeg må enten prioritere arbeid og ikke ha noe liv utenom, eller å være sykemeldt og kanskje klare å hente seg inn før neste fødsel og barseltid.


Anonymous poster hash: 63ee8...d92

 

Men jeg vil poengtere at det er ganske vanlig å ikke ha noe særlig liv i løpet av graviditeten når man har jobb og barn fra før. Det å være dritsliten er mer eller mindre standard for de fleste, selv var jeg ikke ute av huset med unntak av jobben da jeg fikk sistemann (nr tre og to smårollinger fra før av). Nå kan det jo tenkes at du har det mye verre enn normalt, men jeg skjønner at mange blir undrende når spørsmålet kan leses som om du ikke akter å vise deg på jobb mellom permisjonene i det hele tatt. Det vanlige er jo å prøve gradert sykemelding, for eksempel.

 

Som sagt synes jeg ikke TS fortjener å bli halshugget for å spørre, men jeg skjønner at måten spørsmålet blir stilt på kan virke litt provoserende.



Anonymous poster hash: f465a...5d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes TS får mye pepper for et enkelt spørsmål. Det må være greit å høre om rettighetene sine uten å bli dømt nord og ned?

Men jeg vil poengtere at det er ganske vanlig å ikke ha noe særlig liv i løpet av graviditeten når man har jobb og barn fra før. Det å være dritsliten er mer eller mindre standard for de fleste, selv var jeg ikke ute av huset med unntak av jobben da jeg fikk sistemann (nr tre og to smårollinger fra før av). Nå kan det jo tenkes at du har det mye verre enn normalt, men jeg skjønner at mange blir undrende når spørsmålet kan leses som om du ikke akter å vise deg på jobb mellom permisjonene i det hele tatt. Det vanlige er jo å prøve gradert sykemelding, for eksempel.

Som sagt synes jeg ikke TS fortjener å bli halshugget for å spørre, men jeg skjønner at måten spørsmålet blir stilt på kan virke litt provoserende.

Anonymous poster hash: f465a...5d7

Hun blir ikke "halshugget" som du skriver, og hu. Har fint fått svar på spørsmålet sitt om rettighetene sine.

Men så stiller hun dette spørsmålet, "Hvordan er det med dere, ser dere ned på gravide som blir sykemeldt mellom to permisjoner? " uten å opplyse noe mer om tilstanden sin, da svarer jo folk generelt på det spørsmålet.

Anonymous poster hash: 9ee32...f90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to tette (18 mnd mellom) og var først sykmeldt i permisjon (har kronisk sykdom som ble verre etter fødsel), så i permisjon igjen. Når jeg skulle begynne å jobbe oppdaget jeg at jeg var gravid igjen og kunne da ikke begynne på sterkere medisiner som var planlagt og gikk dermed rett ut i sykemelding etter endt permisjon. Var sykmeldt helt frem til neste permusjonsstart. Var så nok en gang sykmeldt fra permisjon (og far tok da ut fedrekvoten som forrige gang) og jeg gikk tilbake til permisjonen etter ammeslutt og oppstart på sterkere medisiner.

Totalt ble dette tre år der jeg var enten i permisjon eller sykemelding. Om noen ser ned på meg på grunn av dette så kan de drite og dra. :) meg, min helse og mitt liv er førsteprioritet for meg og legene var enige i det.

Første året tilbake på jobb hadde jeg mye ferie å ta ut siden dette ble rullet over for hvert år jeg var i permisjon/sykemeldt.

Nå skal jeg ut i permisjon igjen snart, har da jobbet to år siden siste permisjon. Har ikke vært sykemeldt i denne perioden.

Anonymous poster hash: 0950e...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...