Gå til innhold

Blir helt oppgitt av eksen min


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Frihet?? Hva i all verden? Dette er noen både besteforeldrene og jeg ønsker. De sier nei hvis det ikke passer, og det samme gjør jeg. Jeg forpester ikke noe samarbeid i det hele tatt, tvert i mot, så prøver jeg desperat å få dette til å fungere. Han har ikke noe med hvilken avtale vi lager, det går ikke ut over han i det hele tatt.

Ok, jeg bare prøver å få fram at jeg virkelig forstår eksen din. Jeg hadde aldri godtatt slik oppførsel i det hele tatt. Et nei er et nei! Det som virkelig er skremmende er hvor liten forståelse du har for hans situasjon. Man bør klare å forstå begge parter her. Jeg har forståelse for din situasjon, det er behagelig med et par dager ekstra barnefri. Men dette bør du ærlig talt planlegge selv, nøkkelen til et godt samarbeid er planlegging. Som sagt, jeg forstår situasjonen din, men han får min sympati. Dere hadde en avtale, så passer ikke den avtalen for deg, og når han så ber deg lar HANS foreldre være i fred, så går du og maser på dem.

I framtiden ville jeg planlagt bedre om jeg var deg. Det vil være det beste for alle parter, ikke minst datteren din!

Anonymous poster hash: 9481a...479

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, heldigvis er jeg ikke din eks. Men jeg kan godt forstå at han ble en eks hvis du har så liten respekt for hans ønsker. Hvis det var elles venner eller noe kunne jeg forstått deg. Men det at du tar deg den friheten med hans foreldre, når han selv har sagt at han ønsker at du lar være, det kan jeg virkelig ikke forstå. Og så tar du i tillegg kontakt med dem pga. den mailen han sendte, og klager om den. Det at de sier ja til å hjelpe deg, betyr ikke at det du gjorde var rett. Det er HANS foreldre. Du forpester jo bare samarbeidet slik som du holder på, tenk heller på datteren din og hva som er best for henne! Ikke bare deg selv!

Anonymous poster hash: 9481a...479

Man eier ikke sine foreldre.

Heldigvis virker disse oppegående og klarer tenke selv. De har med stor sannsynlighet oppdaget at sønnen er umoden og hvorfor skal de la guttevalpen hindre kontakt med barnebarnet sitt?

Han er forlovet og har fått et barn i senere tid, men å ta hensyn til hans og forlovedens ønsker er drøyt så lenge de boikotter samvær mellom besteforeldre og barnebarn fra tidligere forhold så lenge de ikke får styre og bestemme når samværet skal foregå.

De fleste oppegående besteforeldre ønsker å ha god kontakt med alle barnebarn, også etter samlivsbrudd. I tilfeller motsatt av denne, kan omsorgsforelder sabotere samvær.

At ts har god kontakt med foreldrene hans er bare en vinn-vinn situasjon for barnet.

Endret av sunSpring
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en ubrukelig drittunge. Vær glad han er en eks. Sånne mannfolk har man bare lyst til å spytte på! :)



Anonymous poster hash: 147eb...3aa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man eier ikke sine foreldre.

Heldigvis virker disse oppegående og klarer tenke selv. De har med stor sannsynlighet oppdaget at sønnen er umoden og hvorfor skal de la en guttevalpen hindre kontakt med barnebarnet sitt?

Han er forlovet og har fått et barn i senere tid, men å ta hensyn til hans og forlovedens ønsker er drøyt så lenge de boikotter samvær mellom besteforeldre og barnebarn fra tidligere forhold. De fleste oppegående besteforeldre ønsker å ha god kontakt med alle barnebarn, også etter samlivsbrudd. I tilfeller motsatt av denne, kan omsorgsforelder sabotere samvær.

At ts har god kontakt med foreldrene hans er bare en vinn-vinn situasjon for barnet.

Ja, jeg er enig, man eier ikke noen. Og det er faktisk bra at besteforeldre har kontakt med barnebarna selv etter ett brudd. Men denne taktikken med å ringe foreldrene først når han ba henne la være, og så etter mailen, er bare sær og respektløs synes jeg og. Det skaper bare et verre samarbeidsklima(som man ser fra mailen), noe som og vil gå ut over datteren.

Jeg personlig synes TS utnytter situasjonen litt kynisk. Med stor sannsynlighet vet man at besteforeldrene aldri vil si nei til barnebarnet sitt, la oss være ærlig, gode besteforeldre ville aldri sagt nei. Men TS gjorde ikke dette for besteforeldrene eller barnebarnet, hun gjorde det for å få noen ekstra dager fri.

Anonymous poster hash: 9481a...479

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig, man eier ikke noen. Og det er faktisk bra at besteforeldre har kontakt med barnebarna selv etter ett brudd. Men denne taktikken med å ringe foreldrene først når han ba henne la være, og så etter mailen, er bare sær og respektløs synes jeg og. Det skaper bare et verre samarbeidsklima(som man ser fra mailen), noe som og vil gå ut over datteren.

Jeg personlig synes TS utnytter situasjonen litt kynisk. Med stor sannsynlighet vet man at besteforeldrene aldri vil si nei til barnebarnet sitt, la oss være ærlig, gode besteforeldre ville aldri sagt nei. Men TS gjorde ikke dette for besteforeldrene eller barnebarnet, hun gjorde det for å få noen ekstra dager fri.

Anonymous poster hash: 9481a...479

Joda. oppegående og kjærlige besteforeldre sier nei når det ikke passer. Mormor er ofte den letteste å overtale til barnepass siden båndet mellom mor - datter allerede er tilstede.

Mailen ts fortalte foreldrene hans om synes jeg burde vært unngått. Hun må ikke søke støtte hos hans foreldre, kun forholde seg til det som har med barnet å gjøre. De har ingenting med hver bidige uenighet foreldrene til barnebarnet må forholde seg til. De er sikkert klar over at det er konflikter der fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg tenker: SÅ BRA at eks-svigerdatter kan ha et godt forhold til eks-svigerforeldre! Det er jo helt fantastisk, spesielt når det er et barn inni bilde, og hun skal ha kontakt med sine besteforeldre osv. Det er vel ikke noe mer her i verden man kan ønske seg!

... Og så kommer jo eksen din og bare: NEI! Du får ikke lov å ha kontakt med mine foreldre, de er mine! Hører du? Mine, mine, mine!

Jeg vet det ikke var helt sånn^ han var, men helt ærlig, så var det sånn han fremstod. Som en trassig 4-åring som ikke fikk det som han ville. Jeg er helt enig med deg Sophie-Ann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror han trenger et tupp i ræva og en påminnelse om at besteforeldrene faktisk er datterens familie! Slik han oppfører seg nå så virker det som om han ikke vil at datteren skal omgås besteforeldrene. Hadde jeg vært besteforeldrene hadde jeg nok blitt en smule såret og lurt på hva som ble gjort galt siden han ville hindre å tilbringe tid med barnebarnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. oppegående og kjærlige besteforeldre sier nei når det ikke passer. Mormor er ofte den letteste å overtale til barnepass siden båndet mellom mor - datter allerede er tilstede.

Mailen ts fortalte foreldrene hans om synes jeg burde vært unngått. Hun må ikke søke støtte hos hans foreldre, kun forholde seg til det som har med barnet å gjøre. De har ingenting med hver bidige uenighet foreldrene til barnebarnet må forholde seg til. De er sikkert klar over at det er konflikter der fra før.

Som sagt, sendte jeg den mailen til dem for å vise at det ble konflikt. Jeg var veldig uskikker på om jeg skulle sende henne til dem pga fars holdning, men fikk beskjed om at det kom ikke på tale, de ville ha henne. Derfor fortalte jeg om mailen. De vet at det har vært litt knirkete mellom oss, men aner ikke omfanget av konflikten, noe jeg heller ikke kommer til å fortelle dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, sendte jeg den mailen til dem for å vise at det ble konflikt. Jeg var veldig uskikker på om jeg skulle sende henne til dem pga fars holdning, men fikk beskjed om at det kom ikke på tale, de ville ha henne. Derfor fortalte jeg om mailen. De vet at det har

vært litt knirkete mellom oss, men aner ikke omfanget av konflikten, noe jeg heller ikke kommer til å fortelle dem.

Jeg forstår deg på en måte. Jeg var til tider også i konflikt med barnefar, men vil ikke gå i detaljer. I alle fall var hans mor på min (barnets) side og han måtte gi seg til sist. Det ble heldigvis ikke en vedvarende konflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. oppegående og kjærlige besteforeldre sier nei når det ikke passer. Mormor er ofte den letteste å overtale til barnepass siden båndet mellom mor - datter allerede er tilstede.

Mailen ts fortalte foreldrene hans om synes jeg burde vært unngått. Hun må ikke søke støtte hos hans foreldre, kun forholde seg til det som har med barnet å gjøre. De har ingenting med hver bidige uenighet foreldrene til barnebarnet må forholde seg til. De er sikkert klar over at det er konflikter der fra før.

Man kan diskutere det første, jeg tror besteforeldre er villig til å strekke seg veldig langt. Vi er egentlig ganskeenig, bortsett fra den første telefonen, jeg synes den kunne vært unngått den og(ikke bare den andre om mailen).Ut i fra hva sm skrives har jeg ikke vanskelig for å forstå at eksen kan være en drittsek han, men ved å oppføre seg barnslig gjør man bare situasjonen verre uansett.

Anonymous poster hash: 9481a...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg på en måte. Jeg var til tider også i konflikt med barnefar, men vil ikke gå i detaljer. I alle fall var hans mor på min (barnets) side og han måtte gi seg til sist. Det ble heldigvis ikke en vedvarende konflikt.

Så bra for dere, ingenting er verre enn konflikter om barn. Vi hangler fremover, men snart er hun gammel nok til å bestemme alt selv, heldigvis!

Syns det er tragisk at hun ikke kan besøke sine besteforeldre når hun er hos meg, men kun hos han. Frister å si at han må fortelle dette til både besteforeldrene og datteren vår, men kommer seff ikke til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra for dere, ingenting er verre enn konflikter om barn. Vi hangler fremover, men snart er hun gammel nok til å bestemme alt selv, heldigvis!

Syns det er tragisk at hun ikke kan besøke sine besteforeldre når hun er hos meg, men kun hos han. Frister å si at han må fortelle dette til både besteforeldrene og datteren vår, men kommer seff ikke til å gjøre det.

Er det virkelig så vanskelig å forstå at han kanskje ønsker foreldrene sine for seg selv etter bruddet? Det virker jo ikke som om han vil holde datteren deres fra dem, hun kan jo besøke dem når hun er hos han. Kanskje det er deg han vil ha litt på avstand?, og når du involverer deg med hans foreldre er du fortsatt endel av livet hans. Hva med å prøve å finne andre støttespillere?/eventuelt prøve å finne en fast barnevakt når du trenger ekstra fri? Hvis dere ikke kan revurdere avtalen med hvor lenge dere skal ha datteren deres så kanskje du kan søke avlastning?, det finnes mange typer støtte og hjelp du kan få.

Anonymous poster hash: 9481a...479

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanskelig å forstå at han kanskje ønsker foreldrene sine for seg selv etter bruddet? Det virker jo ikke som om han vil holde datteren deres fra dem, hun kan jo besøke dem når hun er hos han. Kanskje det er deg han vil ha litt på avstand?, og når du involverer deg med hans foreldre er du fortsatt endel av livet hans. Hva med å prøve å finne andre støttespillere?/eventuelt prøve å finne en fast barnevakt når du trenger ekstra fri? Hvis dere ikke kan revurdere avtalen med hvor lenge dere skal ha datteren deres så kanskje du kan søke avlastning?, det finnes mange typer støtte og hjelp du kan få.

Anonymous poster hash: 9481a...479

Ha foreldrene for seg selv? Jeg tilbringer ikke tid med dem i det hele tatt. Dette er som sagt første gang de hjelper meg en helg. Det ble slutt for 12 år siden, og det er på tide å fatte at jeg alltid kommer til å være en del av livet hans, på samme måte som han er en del av mitt liv.

Besteforeldrene låner henne også når hun er hos meg, så dette går begge veier.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig så vanskelig å forstå at han kanskje ønsker foreldrene sine for seg selv etter bruddet? Det virker jo ikke som om han vil holde datteren deres fra dem, hun kan jo besøke dem når hun er hos han. Kanskje det er deg han vil ha litt på avstand?, og når du involverer deg med hans foreldre er du fortsatt endel av livet hans. Hva med å prøve å finne andre støttespillere?/eventuelt prøve å finne en fast barnevakt når du trenger ekstra fri? Hvis dere ikke kan revurdere avtalen med hvor lenge dere skal ha datteren deres så kanskje du kan søke avlastning?, det finnes mange typer støtte og hjelp du kan få.

Anonymous poster hash: 9481a...479

Det der er jeg faktisk veldig enig i. Det blir ikke så lett for en ny partner heller, nå foreldrene hans har eksen på telefonen eller på døra i tide og utide.

Anonymous poster hash: c595c...bf3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha foreldrene for seg selv? Jeg tilbringer ikke tid med dem i det hele tatt. Dette er som sagt første gang de hjelper meg en helg. Det ble slutt for 12 år siden, og det er på tide å fatte at jeg alltid kommer til å være en del av livet hans, på samme måte som han er en del av mitt liv.

Besteforeldrene låner henne også når hun er hos meg, så dette går begge veier.

Ok, jeg prøver bare å fortelle hvordan jeg ville tatt det. Jeg ville ikke likt at en eks tok kontakt med foreldrene mine, det har noe med grenser å gjøre. Men nå har jeg sagt det tusen ganger, så jeg sier det ikke mer. Uansett lykke til videre, jeg håper det ordner seg!

Anonymous poster hash: 9481a...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jeg faktisk veldig enig i. Det blir ikke så lett for en ny partner heller, nå foreldrene hans har eksen på telefonen eller på døra i tide og utide.

Anonymous poster hash: c595c...bf3

Hadde det vært i tide og utide, så skulle jeg vært enig, men dette er som sagt første gangen. De er faktisk her oftere enn jeg er der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra for dere, ingenting er verre enn konflikter om barn. Vi hangler fremover, men snart er hun gammel nok til å bestemme alt selv, heldigvis!

Syns det er tragisk at hun ikke kan besøke sine besteforeldre når hun er hos meg, men kun hos han. Frister å si at han må fortelle dette til både besteforeldrene og datteren vår, men kommer seff ikke til å gjøre det.

Hvis det er tolv år siden bruddet er barnet deres gammel nok til å bestemme en del selv. Men ikke bland henne eller foreldrene hans inn i deres konflikter.

Det der er jeg faktisk veldig enig i. Det blir ikke så lett for en ny partner heller, nå foreldrene hans har eksen på telefonen eller på døra i tide og utide.

Anonymous poster hash: c595c...bf3

Velger man en partner med barn fra tidligere forhold er dette en del av pakka. Ts har ikke skrevet at hun pleier omgang med hans foreldre. De har bare kontakt når det gjelder barnet slik jeg har forstått?

Jeg har heldigvis aldri opplevd at barnas nye kone vil late som jeg er usynlig. Vi er en del av en storfamilie, men selvfølgelig er jeg ikke en selvskreven gjest under høytidelige anledninger og har heller aldri ønsket å være det. Både hans kone og hans familie er venner med meg på facebook. Men det er av den typen venner man har og er høflige med, ingen nær kontakt.

Endret av sunSpring
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til en ting til. Får man barn sammen blir man automatisk tilhørende samme storfamilie selv om det blir skilsmisse. Å prøve å usynliggjøre eksen som er far eller mor til barnet vitner om kontrollbehov og lav selvfølelse for den det gjelder. Det går utover barna.

God kontakt med eks-svigerforeldre har bare gode ringvirkninger for barnet. Med god kontakt mener jeg ikke type bestevenninne med eks-svigermor.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger, fra alle sammen. Jeg har svart min eks pent og høflig om at vi har en avtale oss i mellom og at hvis det er så problematisk for han, får han ta dette opp med dem selv. Dette var også det som foreldrene hans ville at jeg skulle svare han.

Nå stikker vi på sjøen, ha en god sommer :)

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg prøver bare å fortelle hvordan jeg ville tatt det. Jeg ville ikke likt at en eks tok kontakt med foreldrene mine, det har noe med grenser å gjøre. Men nå har jeg sagt det tusen ganger, så jeg sier det ikke mer. Uansett lykke til videre, jeg håper det ordner seg!

Anonymous poster hash: 9481a...479

Du er altså så kontrollerende at du ikke unner dine egne foreldre omgås sitt eget barnebarn? Det har noe med grenser og gjøre, ja, også for besteforeldrene som ønsker kontakt med barnebarnet sitt.

Anonymous poster hash: 147eb...3aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...