Gå til innhold

Trene hardt når jeg er forkjølet?


Gjest Trøffel

Anbefalte innlegg

Gjest Trøffel

Er det greit? Tenkte å trene kardio i 50 minutter på ellipsemaskin. Men vil helst ikke våkne med enda sårere hals og hodeverk i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Tøysekopp. Slappe av når du er forkjølet. Er du bare litt snufsete kan du fint trene. Er du forkjølet så hold deg i ro, akkurat sånn som mammaen din sier... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trener hardt svekker du imunforsvaret litt. Du trenger hvile om du skal bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok unngått noe mer aktivitet enn nødvending når jeg var forkjøla. Ta et par dager fri, bli frisk, SÅ kan ta du trene etterpå. Du har mange dager som frisk foran deg, la forkjølelsen gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du driver med idrett og trener mot en konkurranse så er det vanlig å si at dersom du ikke har feber kan du trene. Hvor dårlig du er styrer da litt intensiteten. Halsinfeksjoner, som er vanlig blant idrettsutøvere, gjør at kondisjonstrening ofte er litt vanskelig å gjennomføre. Da kjører man gjerne litt alternativt: styrke, teknikk, rytme eller jobber med bevegelighet etc.

Om du ikke skal rekke en konkurranse, eller dersom det ikke er viktig. Hvil. Du har resten av livet å trene på. Målet ditt blir ikke uoppnåelig av å skippe trening i en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener når jeg er forkjølet. Blir bare litt ekstra ør og svimmel i hodet, og økten blir kanskje ikke like intensiv som til vanlig, men det går. En dag uten trening er en dag uten mening!

Hvis jeg skulle hatt hvileuke alle de gangene jeg er forkjøet i løpet av vinteren og våren, ville det ikke blitt mange øktene på meg gitt.



Anonymous poster hash: 6ffeb...b8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Ikke noe stress å trene så lenge en ikke har feber, men det burde være rolig og lavintesitet da immunforsvaret er svakt og du lett kan bli sykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...