Gå til innhold

Geocathing app?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Hvilken Geocach app bruker dere og hvorfor den? Ser det er flere.

Er det vits å betale for betalingsappen eller er gratisversjonen like bra? Forskjell?

Android.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker den fra geocaching.com :) (betal-appen) Veldig fornøyd.. Prøvd cachesense også, men likte den ikke like godt ;)

Har også en garmin e-trex håndholdt gps...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c:geo er gratis og helt grei å bruke. Men den fås kun til android.

Ellers kan jeg tipse deg om at det heter geocaching (cache er boksen du finner) ikke geocatching som mange tror. :)

Lykke til med skattejakten :) Hilsen er medcacher :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har android så det passer meg supert ihvertfall! :D Lastet ned c:geo å fant 2stk i går. :danse:

Gps var ikke så veldig nøyaktig, vi var 2 stk som begge hadde appen åpen, på samme sted viste appene våre 2meter og den andre 16meter. Rart siden vi begge hadde samsung.. menmen...

Hva får man ekstra om man betaler for appen? Er det mer spennende bokser? Er de vanskeligere? Eller er det rett å slett bare at man får tilgang på flere? (som om det ikke er nok gratis bokser liksom.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lastet ned c:geo i dag, nå skal det geocaches! :D

Regner med at alle cachene er tilgjengelige på gratis appen. Men at du får mer muligheter som bruker, logg, ulike søkemetoder... For min del er det jakten som er det viktigste og bryr meg ikke om å kjøpe noen app =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tilgang til flere cacher om man laster ned betalingsappen heller, så jeg ville ikke gjort det.

Skal dere ha tilgang til flere cacher så må dere bli premium-medlemmer. Det koster 30 dollar pr år. Da får man også tilgang til flere muligheter inne på geocaching.com, som f.eks mailvarsling når nye cacher blir sluppet i nærheten, muligheten til å gi favorittpoeng til de beste cachene osv.

Når det gjelder at appen viste forskjellig resultat, så kan dette også skje om man har en GPS. Ikke alle cahene har like bra GPS-koordinater. Ofte kan loggen gi hint om hvor cachen befinner seg. Om man ikke finner den, bør man logge en DNF (did not find) da den faktisk kan ha kommet bort. Hvis mange logger DNF så må cacheeier ta en tur å sjekke.

Lykke til med en kjempemorsom og billig hobby som får folk i aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør man når man har funnet de her cachene? Skal man registrere det på noen som helst måte?



Anonymous poster hash: 32f42...08f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må registrer seg med et brukernavn inne på geocashing.com før man startet og for å få benyttet appen skikkelig. Når man finner en cache SKAL man skrive brukernavnet i loggen som ligger i cachen.

Når man kommer hjem ( eller via appen) kan man logge funnet på cashen via internett. På den måten kan man også holde kontroll med hvilke casher man har funnet, da man får et smilefjes på kartet for hvert funn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...