Gå til innhold

Har spist 5 sjokolader i dag + ostepop og brus!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har altså spist hele 5 sjokolader i dag, pluss ostepop og en del brus!! Uff, kjipt. Har ikke spist noe annet da, foruten to brødskiver. Typisk hvis det går en dag eller to uten sjokolade så mister jeg kontroll når jeg først får mulighet.

Men skal sies at jeg er både deprimert og det som verre er, og snopet er det eneste som får meg opp av senga om morgenen/ettermiddagen. Det kjennes ut som dop for meg. Men hele 5 sjokolader, den svir!

Flere som har hatt slike dager? Er ikke kvalm eller noe, føles faktisk ganske bra fysisk sett.



Anonymous poster hash: 6714f...35e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

Sant det, sjokoladeavhengighet er sterke greier. Veldig avhengighetsskapende. Burde blitt lagt inn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, sjokoladeavhengighet er sterke greier. Veldig avhengighetsskapende. Burde blitt lagt inn :P

Ja det er veldig avhengighetsskapende. Men vi får bare beskjed om å ta oss sammen, og ha viljestyrke. Mens alle viser forståelse for de som røyker eller bare MÅ ha morgenkaffen. Jeg vil påstå dette er like vanskelig å slutte med som røyk og alkohol, men vi blir ikke tatt på alvor. Kjipt ja.

Anonymous poster hash: 7bba9...4f8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoholiker her! Unngår det totalt, for ett tygg, så går jeg inn i etpar ukers overdrivelse. Og da blir dine fem plater bare dessert...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig avhengighetsskapende. Men vi får bare beskjed om å ta oss sammen, og ha viljestyrke. Mens alle viser forståelse for de som røyker eller bare MÅ ha morgenkaffen. Jeg vil påstå dette er like vanskelig å slutte med som røyk og alkohol, men vi blir ikke tatt på alvor. Kjipt ja.

Anonymous poster hash: 7bba9...4f8

Men vi slipper å stå ute i kulda hver gang det skal gomles :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å spise godteri på kveldene, da særlig sjokolade. Tidligere spiste jeg gjerne en hel stor plate alene hver eneste kveld. Men nå tar jeg meg en håndfull nøtter i stedet og litt superberries juice. Har satt som mål at jeg kan spise to små sjokoladen på spisedagen min som er en dag i uka. Funker det :) Når jeg craver prøver jeg å tenke på alt det mettede fettet som fester seg i blodårene av all sjokkisen :) potetgull er jeg ikke så glad i så det er ikke noen big deal for meg, det blir så tørt liksom. Brusen har jeg også for det meste byttet ut med farris eller litt juice :) gleder meg til torsdag for det er kosedagen min :) mmm..sjokoladepudding!

Anonymous poster hash: 11a92...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres bra ut til deg lengre opp her! Kan være flink i perioder jeg også, men nå har jeg ingen sperrer tydeligvis. Det var 2 kvikklunsj til "middag", en twix til "dessert", en kvikklunsj senere mens jeg kjedet meg på nett. Og en snickers til kvelden da jeg begynte å bli sulten. Pluss ostepop da innimellom. Har fått det mer på avstand i dag. Men kjøper som regel smågodt, da merker man ikke hvor mye/lite man får i seg. Vises så godt når det er papir på sjokoladen :).

ts



Anonymous poster hash: 7bba9...4f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

been there, done that :)



Anonymous poster hash: 401ba...bf0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp mørk sjokolade, da orker du ikke så mange biter av gangen. Eller hva med Nutrilett barer, det er jo som måltider med vitaminer og mineraler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoholiker her! Unngår det totalt, for ett tygg, så går jeg inn i etpar ukers overdrivelse. Og da blir dine fem plater bare dessert...

Samme her. Grusomt, og folk som ikke har det sånn, de skjønner det ikke. Holdt meg i en uke nå, og frykter helgen, redd for å sprekke! Om det er verre enn røykesug... vel det er i alle fall like ille, kjenner begge deler på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Grusomt, og folk som ikke har det sånn, de skjønner det ikke. Holdt meg i en uke nå, og frykter helgen, redd for å sprekke! Om det er verre enn røykesug... vel det er i alle fall like ille, kjenner begge deler på kroppen.

Skumlere enn røykesug. :opplyser: For har en sluttet å røyke er en bevisst på at dette er endelig, og at én røyk kan ødelegge alt.

Sjokolade har de færreste ambisjoner om aldri å tøtsje mer, Dermed blir terskelen for potensielt tilbakefall lavere. Sjokolade havner lett som impulskjøp i handlevogna, det gjør aldri røyk. Dessuten er de potensielle skadevirkningene av en sjoko-orgie mindre dramatiske, og skader egentlig bare selvkontrollen, om det ikke overdrives konstant. Beltehakkene strammer seg inn igjen når bygen har passert.

Må nok innrømme at røykekutt var hardere for kroppen enn sjokokutt. Sjokomangel gir bare sug, nikotinmangel gir sug, fysisk ubehag, desperasjon og panikkartet frykt for å være uten sigg.

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp mørk sjokolade, da orker du ikke så mange biter av gangen. Eller hva med Nutrilett barer, det er jo som måltider med vitaminer og mineraler.

Orker ikke så mange biter av gangen?? :blink:

Jeg kan sluke 200 g sjokolade, uansett type (untatt mintsjokolade og marsipan). Om jeg spiser mørk sjokolade får jeg bare i meg flere kalorier, pluss at jeg er kanskje en smule mer kvalm en ellers. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumlere enn røykesug. :opplyser: For har en sluttet å røyke er en bevisst på at dette er endelig, og at én røyk kan ødelegge alt.

Sjokolade har de færreste ambisjoner om aldri å tøtsje mer, Dermed blir terskelen for potensielt tilbakefall lavere. Sjokolade havner lett som impulskjøp i handlevogna, det gjør aldri røyk. Dessuten er de potensielle skadevirkningene av en sjoko-orgie mindre dramatiske, og skader egentlig bare selvkontrollen, om det ikke overdrives konstant. Beltehakkene strammer seg inn igjen når bygen har passert.

Må nok innrømme at røykekutt var hardere for kroppen enn sjokokutt. Sjokomangel gir bare sug, nikotinmangel gir sug, fysisk ubehag, desperasjon og panikkartet frykt for å være uten sigg.

Du har rett i det, selv om jeg syns det er superskummelt å være uten begge deler. akkurat vært i fryseren og funnet meg en is ( uten sjokolade ). Verste er fridager, lir litt ut på dagen og jeg "bare må ha noe" :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn lenge, og må være fokusert og holde meg til matplanen for å ikke ryke utpå igjen.

Hvordan er kostholdet deres? Jeg har kommet fram til at en medvirkende årsak til overspising av feil mat, var at jeg var underernært på det aller meste.

Prøv i en uke å hver dag spise 3 typer frukt, 3 typer grønnsaker, egg, helmelk, havregryn, grovt knekkebrød, fet fisk, og nøtter, mest mulig rene råvarer, og bare ting dere liker, og alt innenfor et rimelig kaloritall - og se om det hjelper mot godtesuget!

Endret av Pringle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har det på samme måte :|

Gjemmer sjokolade i alle skap. MÅ ha det :O

Klarer rett og slett ikke noe annet. Har prøvd slutta, men får tilbake suget.

Kaster lett innpå en 200g + 4 sjokolade egg(lilla) og deretter middag. Is og eplekake.

Anonymous poster hash: 2b379...a5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan begynte sukkersuget hos dere? Pga slutt med kjæreste, deppa eller?

Hva veier dere nå og før dere bynte med sukkercrush?

Jeg er 26 år, jente, 165 cm og 100 kilo :-O

Anonymous poster hash: 2b379...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, misunnelig. Klarer ikke å gjøre sånt lenger... får så dårlig hud, og har liksom fått en "sperre" for å spise så mye usunt på en dag.



Anonymous poster hash: cc924...022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...