Gå til innhold

Langtur med valp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hører så mange forskjellige meninger om hvor langt jeg kan gå tur med valpen på snart 5 mnd. Jeg har en aktiv hunderase som elsker å gå løs i skogen!(i langbånd nå som det er båndtvang). Jeg pleier å gå ca. 1 times tid med han. Det varierer litt hvor ofte, men noen uker er det nesten hver dag og andre uker er det bare én gang i helga. Jeg merker stor forskjell på de dagene jeg går med han i skogen og de dagene jeg ikke gjør det. Han er mye roligere inne da. Det er en mellomstor hunderase.

Kan dette være skadelig for valpen?

Anonymous poster hash: b5d00...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge valpen ikke blir presset eller du oppmuntrer den til å ta seg ekstra ut. Den er glad og ikke spesielt sliten, så er det ikke noe feil i dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 times tur burde ikke være noe problem med mindre du beinflyr gjennom skauen. Det viktigste er at du ikke belaster hunden unødig. Når man mosjonerer valper burde man tenke kortere avstander, men ikke nødvendigvis mindre utetid enn du ville brukt med en voksen hund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skywise sa det veldig bra! Tenk kortere avstander, ikke mindre utetid. De fleste som går tur med en valp i skogen har vel et ganske rolig tempo, tipper jeg. Man har det jo ikke travelt, så man tusler jo gjerne bedalig rundt og lar den snuse og kose seg. Det tar den ikke skade av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...