Gå til innhold

Ting du ikke tenkte på da du skaffet katt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • at alle møbler og dørkarmer blir oppklort og stygge
  • at små, halvdøde mus drasses med inn
  • at selv om vi har kattedør, skal den ikke brukes
  • å bli vekket flere ganger hver natt fordi hun skal ut
  • å måtte bytte ut halvparten av alle blomsterpotter fordi hun hopper opp og kløner dem ned
  • at hun drasser med seg flått inn i vår/sommerhalvåret
  • at hun var så utrolig kresen
  • at hun kom til å få mat av alle de "snille" naboene i området slik at hun ble overvektig
  • skifte ut madrasser pga spy og diare

Må innrømme at det hender at jeg angrer på hele katten. Ønsker meg hund.

Anonymous poster hash: d613d...885

Beklager å måtte si det, men mye av det der vil du ikke nødvendigvis slippe unna med hund!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

At det var noe som het Feline Odontoclastic Resorptive Lesion (FORL)

- at prestisje kunne være viktigere for en vetrinær enn å henvise en pasient til en kollega som hadde utstyret som skulle til for å fjerne smertene pasienten hadde.

Jeg lærte mye gjennom litt mer enn ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At jeg aldri skulle få sove en hel natt igjen. Fra 04:30- 05:00 Er det full kose og bitetid, så ut!

- Den j****vla flåtten!! Fikser ikke å ta den selv, så må alltid få en garva venninne over

- At det er overhode ikke JEG som bestemmer når det er kosetid, hvor dum kan man bli

- At de kan være helt vanvittig masete!

Har bare hatt henne 8 mnd, så er spent på de (forhåpentligvis) neste 15- 20 årene :fnise:



Anonymous poster hash: 65990...7b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At jeg ikke kan reise når jeg vil og hvor lenge jeg vil, stress å finne kattepass
- Hvor mye det kom til å ha å si for bosituasjonen min, må legge opp til at hun skal kunne gå ut og ha det trygt
- At jeg aldri kan ha en fin sofa så lenge jeg har henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på at pus er en utrolig flink fluefanger. Sånne irriterende svarte "husfluer" lever ikke lenge hvis de er så dumme å surre seg (bokstavelig talt) inn i huset vårt. Pus er mye raskere enn dem, og spiser dem med største velbehag.

Og jeg trodde også en gang at fant man endelig en type tørrfor og våtfor som pusene liker, ja da har man lykkelige puser lenge. Men neida, tørrforet som var såååå innmari godt i mars, er ikke så interessant i april. Sure katter, og jeg må ut på "prøve og feile"-shopping av kattemat igjen. Jeg har brukt ganske mange penger i årenes løp på kattemat som kattene plutselig ikke vil ha lenger, og på "forsøksmat" (prøve ut nye typer når Pus er lei den gamle)...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snoopy_93

Katten hos mamma og pappa tar av og til med seg fugler inn, legger de i matskåla og nyter hver bit. Han fanger også svære rotter som han legger pent ned på trappa ved utgangsdøra. Musa kommer han stolt løpende med, halv død i munnen og leker med den til han begynner å kjede seg.

Han har tatt ekkorn også.

Katten jeg har hos meg selv er sånn at han står utenfor vinduet kl fire om morgenen, for å bli sluppet ut i stua, går ut kattedøra og mjauer ved vinduet igjen. Dette går gjerne i repeat 10ganger.

Så er han veldig pratsom, mjauer og mjauer.

Det jeg ikke tenkte over når jeg fikk katten hos mamma og pappa er hvilke utgifter det er å ha katt (gikk i 6-7.kl da vi fikk han), at det stinker fra kattedoen, at han trenger en dusj etter diaré uhell osv.

Tenkte heller aldri over hvor trist jeg kom til å bli om katten ble borte. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det i tide og utide skulle ligge oppgulpede snegler i stuen. At det å la soveromsvinduet stå åpent for pus om natten skulle resultere i en halvdød hoggorm i sengen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de skal inn og ut tusen ganger i løpet av natten. Og ikke samtidig men hver for seg. :natti:

At de kommer opp i sengen for å vaske seg bak en halvtime, for så å gå igjen. :vetikke:

At man aldri mer kan dusje eller gå på do alene. Det er alltid noen som skal stirre på deg og gjerne ha kos mens du gjør ditt fornødne. :fise:

At man ikke kan ha blomster i vinduskarmen lenger. :pasha:

At man alltid må passe på å kose "rettferdig". Ellers blir det sjalusi, drama og slossing. :krangle:

At man alltid har noen som er glad for å se deg og klar for ekstremkos :rodmer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...