Gå til innhold

Hvorfor er dagens mødre så slappe


WubWub

Anbefalte innlegg

Jeg tror man er bedre stilt som

småfeit enn den er den som trer poser over hodet på sengevennene sine....

Anonymous poster hash: 8730c...163

Og ser oppi taket for å unngå musa :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke norske mødre generelt lar seg forfalle. I noen miljøer muligens, men ikke i det store og hele.

Så TS sin antydning om dette sier kanskje mer om hvilke sosialt sjikt i samfunnet vedkommende tilhører.

Anonymous poster hash: 74ad1...ef9

Hehe, enig. Syntes ikke jeg ser annet en mødre med løpevogn jeg. Her jeg bor er det ikke mange overvektige...

Anonymous poster hash: 83778...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia... Per dags dato er kvinner i snitt klinisk overvektige.

Hvorfor ikke bruke 30 minutter per dag på å holde seg i form? Det er mange som klager over at de "ikke har tid" så bruker de det som en unnskyldning for at de forfaller å blir fete som griser samtidig som de syter om at "ja var pga fødselen jeg ble fet som en gris, skulle ønske jeg hadde samme kropp som jeg hadde før fødsel".

Men vet du hva, du kan faktisk få samme kropp om du legger i en innsats istedetfor å komme med unnskyldninger for å døtte i deg mcdonalds, grandiose og annet søppel!

Hvorfor ikke heller bruke 15-30 min per dag med en kettkebell kule som trening mens du spiser sunt?

At du ikke har 15minutter fra til å trene når du har barn er bare en dårlig unnskyldning.

"Voksne bør være i moderat fysisk aktivitet i minst 150 minutter hver uke."

"Moderat intensitet: tilsvarer aktiviteter som medfører raskere pust enn vanlig, for eksempel hurtig gange."

Dvs at det anbefales minst 21min hver dag, hvis man deler det opp på en hel uke.

Så skal du høre. Jeg trener ikke på studio, eller med hjemme med kettlebell eller annet utstyr. Men hvis man ser på alt det jeg gjør i løpet av en dag så er jeg langt over det anbefalte nivået.

Vi har et hus på 170kvm som skal holdes i orden. Å gjøre husarbeid er fysisk aktivitet. Jeg har en ekstremt aktiv gutt på snart 5år som krever kontinuerlig tilsyn, det er mye fysisk aktivitet. fordi jeg må være tett på hele tiden så må jeg følge hans aktivitetsnivå så det blir mye løping.

Selvom man ikke har treningsabonnement på et studio eller treningsutstyr hjemme så betyr ikke det at man bare sitter i sofaen og ser på tv. Man trenger heller ikke å ha på seg fancy treningstøy for å være i fysisk aktivitet.

Når man får barn får man også mye ansvar og blir mer bundet til hjemmet, så det er ikke like lett for alle å få tid til trening. Men man får også mer fysisk aktivitet i løpet av dagen, knyttet til det å ta seg av hus og følge opp barna.

når kvelden kommer og barnet mitt har lagt seg så frister det lite for meg å dra på trening, etter å ha vært i moderat- høy intensiv fysisk aktivitet igjennom hele dagen.

Ja, det finnes noen mødre som er "late" slik du beskriver det, men det finnes like mange barnløse som er late også. Blir helt feil å mene at det er en enkelt gruppe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt slående argument er som følgende : Norske mødre er i snitt klinisk overvektige.

Dette er et argument som faktisk er et FAKTUM.

Så i mitt stille sinn tenker jeg, hvorfor ønsker norske kvinner å forlate denne verden tidligere enn de burde?

Det gavner ingen at mor dør 20 år tidligere enn hun burde.

Hva med far?

Og mennesker som har normal vekt kan være like usunne som de som er tjukk. Så det så!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om disse småbarnsmødrene har andre mål her i livet enn å være supersexy?

Jeg er slank og pen fra naturen sin side, sånn sett er jeg heldig. Jeg prioriterer ikke å trene fordi jeg har en full tidsplan med arbeid, småbarn, deltidsstudier, husarbeid, hagearbeid og mann. Når jeg først skal bruke noen minutter på meg selv prioterer jeg ikke noe så dørgende kjedelig som trening. Da prioriterer jeg ting som gir meg glede!

Mannen min har det like hektisk som meg, han tar seg heller en tur på skytebanen, når han først har litt alene tid. Det er jeg glad for, jeg er glad han koser seg på fritiden i stedet for å føle seg presset til å trene seg fitt for meg!

Anonymous poster hash: 3879a...c22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder dere, gang på gang, å svare på disse trådene som åpenbart kun er skrevet for å provosere?

Anonymous poster hash: fab68...657

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens kvinner lever at ganske annet liv enn de gjorde før da..

Hverdagen er i større grad preget av å måtte prestere på jobb, være sosial og andre ting som tar tid i hverdagen.

Og JADA, noen tar seg likevel tid til å trene og holde figuren ved like, men så er det også et ekstremt økende tall når det kommer til utbrenthet og stressrelaterte plager.

Før var det jo slik at de ofte ENTEN var karriere-kvinner eller husmor med evt en vanlig jobb. Nå skal kvinner ha lang utdanning, en krevende og interessang jobb, se ut som de er ti år yngre enn det de er, lage sunn og kortreist mat OG ha et perfekt hjem som i tillegg skal være nyoppusset.

Klarer man ikke holde følge med disse "kravene" så er det jo klart det går ut over noe..

Anonymous poster hash: 03e28...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med far?

Og mennesker som har normal vekt kan være like usunne som de som er tjukk. Så det så!

Hold deg til tema som gjelder damer.;) Og det er IKKE like sunt å være overvektig som tynn uansett hvordan du snur og vender på det. Ser disse damene på byen i alt for korte skjørt, med celulittrumper og mageflesket henger ut. Skjønner ikke hvordan folk kan ta så lite vare på helsen sin. Skal vedde på at bestefar på 80 som har jobbet som fisker hele livet og gårdsbruk hadde gått rett ifra disse på en fjelltur.

Anonymous poster hash: 78837...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobba i barnehage, og synes ikke noe støtter påstandene dine her. Mødrene var i perfekt form, ikke for mye fett og ikke for tynne. Noen hadde vel mage, men ikke så mye at det var helseskadelig.



Anonymous poster hash: 8ca17...6b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg til tema som gjelder damer. ;) Og det er IKKE like sunt å være overvektig som tynn uansett hvordan du snur og vender på det. Ser disse damene på byen i alt for korte skjørt, med celulittrumper og mageflesket henger ut. Skjønner ikke hvordan folk kan ta så lite vare på helsen sin. Skal vedde på at bestefar på 80 som har jobbet som fisker hele livet og gårdsbruk hadde gått rett ifra disse på en fjelltur.

Anonymous poster hash: 78837...db4

Og poenget er?????

Anonymous poster hash: 210d3...c96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og poenget er?????

Anonymous poster hash: 210d3...c96

Skjønner du ikke det??

Anonymous poster hash: 78837...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg kjenner ikke disse mødrene det blir referert til av ts her. De mødrene jeg kjenner er over the top opptatt av å holde seg i form, treningsentrene er jo full av mødre i alle aldre.

Det vil alltid finnes overvektige, med eller uten barn, mødre som fedre. Om man er litt opptatt av helsen sin, så spiser man sunt og beveger seg.

Men mange måter å gjøre det på, da jeg hadde småbarn, så var det nok trening å løpe etter de, holde huset i orden, trille turer og leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal svare for meg selv.. Etter fødselen (3år siden)har jeg vert plaget med depresjon, stoffskiftesykdom og lite søvn...

Det siste jeg har tenkt på er trening.. Og ja, kroppen min har bare est utover.. Jeg prøver å gjøre noe med det, sier til mannen at jeg trenger 30min -60min fri hver dag for å trene. Da kommer han med at han har meldt seg på sykkelritt og at hans trening må prioriteres først..

I tillegg har vi tre barn som ikke er mine i hus annenhver uke som rotet som gerninger. Det flyter, og det eneste fristedet jeg har er ett sjøstygt soverom som ikke har sett dagslys på åresvis..

Anonymous poster hash: 9fa04...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes ikke noen latere skapninger enn mødre!



Anonymous poster hash: 4f860...084
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg til tema som gjelder damer.;) Og det er IKKE like sunt å være overvektig som tynn uansett hvordan du snur og vender på det. Ser disse damene på byen i alt for korte skjørt, med celulittrumper og mageflesket henger ut. Skjønner ikke hvordan folk kan ta så lite vare på helsen sin. Skal vedde på at bestefar på 80 som har jobbet som fisker hele livet og gårdsbruk hadde gått rett ifra disse på en fjelltur.

Anonymous poster hash: 78837...db4

Der tar du feil kjære deg ☺

Du er sikkert lat og feit selv vil jeg tro. Føler deg nok bedre av å spy ut drit.

Uansett, jeg kjenner ingen av disse mødrene du snakker om. Du får si det til dem ettersom du mener de er så late. Regner med du kjenner dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt slående argument er som følgende : Norske mødre er i snitt klinisk overvektige.

Dette er et argument som faktisk er et FAKTUM.

Så i mitt stille sinn tenker jeg, hvorfor ønsker norske kvinner å forlate denne verden tidligere enn de burde?

Det gavner ingen at mor dør 20 år tidligere enn hun burde.

Hva er kilden din, bortsett fra at du selv sier at det er et "FAKTUM"? Har du ei lenke å vise til? I tråden her kom det jo fram at menn ligger over kvinner i alle aldre når det gjelder grader av overvekt, så da skjønner jeg ikke hvorfor dette framstilles som et kvinneproblem når det sannelig er et generelt, norsk problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er kilden din, bortsett fra at du selv sier at det er et "FAKTUM"? Har du ei lenke å vise til? I tråden her kom det jo fram at menn ligger over kvinner i alle aldre når det gjelder grader av overvekt, så da skjønner jeg ikke hvorfor dette framstilles som et kvinneproblem når det sannelig er et generelt, norsk problem.

Begge kjønn er klinisk overvektige - og per dags dato så hylles dette (når menn er feite). Det er trendy for menn å være dvaske, dovne og feite. Pappakroppen som skaffes ved å døtte i seg mcdonalds, grandiosa og pizza er plutselig blitt det som i vinden.

Jeg kan på ingen måte gå god for at dette er en bra trend. Alle , uavhengig av kjønn bør gjøre en innsats for å leve sunt slik at man kan leve så lenge som mulig for barna.

Allikevel er det på mange måter et kvinneproblem, for det er ofte slik at mor er hoved omsorgsyteren for barnet sitt.

Om man er dvask , lubben og doven så vil man ikke ha energi til å gi like mye omsorg som et normalvektig vesen med sunt kosthold og medium treningsaktivitet. Jo mer sunnhet betyr = mer omsorg.

I tillegg til at man også vil øke livslengden sin slik at man kan være der så lenge som mulig for sitt barn.

For i mine øyne, når man får barn så er barnet det som vil være hoved prioritet livet ut. Så om vi skal følge det prinsippet så er det viktig å ofre helsa litt pleie også.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du feil kjære deg ☺

Du er sikkert lat og feit selv vil jeg tro. Føler deg nok bedre av å spy ut drit.

Uansett, jeg kjenner ingen av disse mødrene du snakker om. Du får si det til dem ettersom du mener de er så late. Regner med du kjenner dem.

Hva mener du er feil med utsagnet fra den AB'en om at det er sunnere å være normalvektig kontra det å være overvektig?

All forskning viser til at overvekt fører til diverse helseplager, sykdommer og kortere levealder.

Og du har frekkhetens nådegave til å angripe noen med "føler deg nok bedre av å spy ut drit" samtidig som du indirekte kaller vedkommende for feit og lat?

Hvor er selvinnsikten? Hva får deg til å oppføre deg slik mot et annet menneske? Er det greit for deg å være ufin mot folk bare fordi de har andre meninger enn deg?

Sunne holdninger hadde kanskje vært på sin plass her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kjønn er klinisk overvektige - og per dags dato så hylles dette (når menn er feite). Det er trendy for menn å være dvaske, dovne og feite. Pappakroppen som skaffes ved å døtte i seg mcdonalds, grandiosa og pizza er plutselig blitt det som i vinden.

Jeg kan på ingen måte gå god for at dette er en bra trend. Alle , uavhengig av kjønn bør gjøre en innsats for å leve sunt slik at man kan leve så lenge som mulig for barna.

Allikevel er det på mange måter et kvinneproblem, for det er ofte slik at mor er hoved omsorgsyteren for barnet sitt.

Om man er dvask , lubben og doven så vil man ikke ha energi til å gi like mye omsorg som et normalvektig vesen med sunt kosthold og medium treningsaktivitet. Jo mer sunnhet betyr = mer omsorg.

I tillegg til at man også vil øke livslengden sin slik at man kan være der så lenge som mulig for sitt barn.

For i mine øyne, når man får barn så er barnet det som vil være hoved prioritet livet ut. Så om vi skal følge det prinsippet så er det viktig å ofre helsa litt pleie også.

Åja, så egentlig hadde du ikke et poeng. I alle fall var ikke påstanden din et "faktum". Når det er sagt tror jeg veldig få er uenige i at en sunn livsstil er til det beste - for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så egentlig hadde du ikke et poeng. I alle fall var ikke påstanden din et "faktum". Når det er sagt tror jeg veldig få er uenige i at en sunn livsstil er til det beste - for alle.

Eh. Såklart har jeg et poeng, og det er at mødre spesielt bør passe på helsa si.

Og jo, det er et faktum uansett hva du måtte mene - for om du mener noe annet så er det feil. Og det er et enkelt faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...