Gå til innhold

kjære dyr som gave til barn 7år uten mors samtykke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dattra mi annen hver helg. Mor har fullansvar. Dattra mi har alalltid ønsket seg en kjære dyr. Nå har jeg kjøpt hun en kanin uten at mora vet det. Er det greit?

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dumt gjort. .. du burde prate med mor først!

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dyr ?

:laugh:



Anonymous poster hash: 09c06...6fe
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, så lenge kaninen bor hos deg 100% så har jeg ingen betenkeligheter med det.

Dersom du tenker at kaninen skal bo sammen med din datter, så er du en kjempeidiot. Hadde jeg vært mor hadde det vært totalt uaktuellt å ta på meg ansvaret for et dyr uten at det var klarlagt med meg på forhånd.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kaninen bor hos deg er det vel greit.



Anonymous poster hash: f1ea0...572
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit - mor er den som kommer til å ha hovedansvaret for dyret, du må høre med henne hvordan hun stiller seg til dette, du kan ikke bare dukke om et dyr uten at dette er avtalt på forhånd.

(Svarer ut i fra at jeg antar at kaninen skal bo med barnet?)

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går greit, men du vet at du må ha ansvaret 100% hele tiden? Hun er et barn, og kan ikke passe den alene.

Er du klar for å ta det ansvaret, tror jeg barnet ditt vil ha mye glede av et kjæledyr (som det heter).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun skal ha kaninen hjemme hos deg og du skal ta ansvar for den når din datter ikke er der: Så er det greit.

Hvis du skal overlate ansvaret til mor, ikke greit!

Jeg er oppvokst med masse dyr, vi hadde 22 undulater, 8 kaniner, 2 hamster, 5 dansemus, 4 katter og en hest.. Men den tiden jeg var hos min mor (delt omsorg) som ikke likte dyr, da måtte dyrene være hjemme hos far som tok ansvar for de i mellomtiden. Husker vi brukte å mase oss til å besøke pappa oftere enn det vi egentlig skulle, var jo så morro med dyrene og fælt å reise i fra de.

Husk at en kanin trenger mer liv enn å bare sitte i et bur hele livet, da blir den fort veldig syk. Måten nordmenn har hatt kaniner på de siste 30 årene begynner å bli utrolig utdatert. En kanin skal heller ikke bo alene. Les gjerne her: http://www.kaninhold.info/verdig_liv.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor har sagt at hun ikke kan ta ansvar for det og i leiekontrakten står det at hun ikke skal ha med seg dyr. men nå er det konflikt. Mor sier at jeg bare gir gaver som hun ikke kan gi uten å diskutere det!

Men har jeg ikke lov å gi hva jeg bil til dattra mi? Hvis nødvendig bare når hun er her

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor har sagt at hun ikke kan ta ansvar for det og i leiekontrakten står det at hun ikke skal ha med seg dyr. men nå er det konflikt. Mor sier at jeg bare gir gaver som hun ikke kan gi uten å diskutere det!

Men har jeg ikke lov å gi hva jeg bil til dattra mi? Hvis nødvendig bare når hun er her

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Øhh lurer på hvorfor det er konflikt?

Du forstår at et barn på7 år ikke kan ha fullt ansvar for et dyr, ikke sant?

Endret av Rumle
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor har sagt at hun ikke kan ta ansvar for det og i leiekontrakten står det at hun ikke skal ha med seg dyr. men nå er det konflikt. Mor sier at jeg bare gir gaver som hun ikke kan gi uten å diskutere det!

Men har jeg ikke lov å gi hva jeg bil til dattra mi? Hvis nødvendig bare når hun er her

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Du kan naturligvis gi din datter en kanin som skal bo hos deg, så hun får sett kaninen når hun bor hos deg. Du kan naturligvis ikke pålegge barnets mor å ta inn en kanin i leiligheten sin som bare er hos deg annenhver helg. Denne kaninen skal selvsagt bo hos deg, ikke følge datteren frem og tilbake. Det forstår du jo selv.

Anonymous poster hash: 27ca8...c95

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan naturligvis gi din datter en kanin som skal bo hos deg, så hun får sett kaninen når hun bor hos deg. Du kan naturligvis ikke pålegge barnets mor å ta inn en kanin i leiligheten sin som bare er hos deg annenhver helg. Denne kaninen skal selvsagt bo hos deg, ikke følge datteren frem og tilbake. Det forstår du jo selv.

Anonymous poster hash: 27ca8...c95

Men om hun vil ta det med så er det greit synes nå jeg

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om hun vil ta det med så er det greit synes nå jeg

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Jeg synes du skal levere tilbake den kaninen jeg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyr er ikke noe en skal gi i gave.



Anonymous poster hash: 344a0...d4a
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kaninen bor hos deg. Barn på 7 år kan ikke være ansvarlig alene for dyr, og du kan faktisk ikke pålegge eksen din å passe på et dyr du kjøper.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om hun vil ta det med så er det greit synes nå jeg

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Nei. Hun er åtte år gammel, og mor kan altså ikke ha kaninen i leiligheten sin. Det er du som eier kaninen, selv om den er kjøpt som kjæledyr til din datter. Kaniner krever faktisk en del omsorg, og mor må dermed gjøre all jobben med kaninen. Datteren deres er altfor liten til å faktisk ta ansvar for den selv.

Det er helt sikkert veldig hyggelig for datteren din med et kjæledyr, og det er en kjempefin idé at hun kan ha en kanin. Men når hun er åtte år gammel er det ikke hun som kan være kaninens "omsorgsperson", hun er barnet som leker og koser med kaninen. Det er du som har ansvaret for den.

Dette var helt sikkert godt ment, det tviler jeg virkelig ikke på. Men som sagt, du har en åtteåring. Det innebærer at du i praksis pålegger et annet voksent menneske å ha et kjæledyr, et kjæledyr hun forøvrig ikke har lov til å ha, og som du bare treffer annenhver helg. Det kan man ikke gjøre.

Anonymous poster hash: 27ca8...c95

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meg over her igjen: Aner ikke hvorfor jeg fikk det for meg at hun var åtte år gammel, det står selvsagt syv år hele veien. Vel, det gjør det bare enda et lite hakk verre.



Anonymous poster hash: 27ca8...c95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om hun vil ta det med så er det greit synes nå jeg

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Jeg forstår hvorfor barnets mor ikke er sammen med deg mer.

Anonymous poster hash: 8de08...db5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om hun vil ta det med så er det greit synes nå jeg

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Så tilbakestående nekter jeg å tro at du er, ergo må dette være god, gammeldags trolling.

Om du mot formodning ikke troller, og faktisk har gått til anskaffelse av en kanin: kjære vene! Å gi barn eneansvar for et dyr er i seg selv galskap, og det sier seg dessuten selv at mor og barn ikke kan ha Herr Kanin boende når utleier ikke tillater dyr. Med mindre du vil at barnet ditt skal bli kastet ut av hjemmet sitt, da? Kaniner krever også en del plass, de trives svært dårlig i de typiske kaninburene på størrelse med en gravid skoeske, for ikke å nevne at man helst bør ha to, da de er svært sosiale dyr.

Anonymous poster hash: d54d5...2d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvfølgelig ikke pålegg mor ansvar for dyret, men ha det hos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...