Gå til innhold

Til foreldre som valgte å ikke vaksinere barnet sitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det er også andre årsaker til at vi ikke har mange alvorlige sykdommer lenger, f.eks hygiene, kunnskap om kosthold og helse.

Kjenner ikke til at noen av mine besteforeldres søsken eller oldeforeldres søsken døde av barnesykdommer. Det gikk godt med dem alle, og alle ble over 80 år uten moderne medisin. Mulig min slekt er meeeeget spesiell da :fnise:

Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Dine forfedre døde kanskje ikke av sykdommer som kunne vært unngått med vaksiner, men folk døde av det.

Nå nylig var det en baby i Tyskland som døde av (var det røde hunder eller meslinger), en sykdom han ikke ville fått i det hele tatt om foreldrene hadde vært for vaksiner. Foreldrene var selvfølgelig imot vaksiner, så gutten var ikke vaksinert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er også andre årsaker til at vi ikke har mange alvorlige sykdommer lenger, f.eks hygiene, kunnskap om kosthold og helse.

Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Nei det er på grunn av vaksiner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare klarer IKKE, å IKKE kommentere dette... Beklager så masse.

Foreldre som ikke vaksinerer barna med vilje utgjør en fare for sitt eget og andres barn. (Se bort i fra de som virkelig ikke kan vaksineres på grunn av alvorlig sykdom).

Det er da en god grunn til at vi ikke lenger har masse tilfeller av sykdommer som blusser opp; nemlig vaksiner.

Beklager igjen, så mye.

Men dette er det eneste temaet jeg aldri klarer å holde kjeft om.

Anonymous poster hash: 7e3f7...09b

Jeg er en av de som står for vaksiner.

Men av og til kan jeg forstå de som er imot.

Mange av de som er imot mener at vi har hatt de sykdommene gjennom hele livet, at moren eller mormoren har hatt de barnesykdommene, så da kan vi gå igjennom de også...Da oftest en barnesykdom gir deg livslang immunitet enn en vaksine som bare varer i 10år+.. Det mange voksne ikke tenker på er at om en baby får en barnesykdom så kan den sykdommen være dødelig...Samme som om en voksen får den sykdommen også..

Den andre grunnen er at de leser at vaksiner er fyllt til randen med bly, kvikksølv og andre giftige stoffer og at det er statens måte å regulere overbefolkning på...Og disse folkene kan rope dette ut i media, på gata og spre ren propaganda... ._. Som igjen får enkelte vanlige mennesker til å stusse og kanskje tenke at det er noe i dette..

Så har vi de som mener at immunforsvaret ditt blir enda dårligere, det er en grunn til at de sykdommene eksisterer....I tillegg er bivirkningene såpass høye....Alle husker jo svineinfluensa vaksinen ikke sant? Det var nesten flere som ble syke av selve vaksinen enn influensan...

Men vaksinen var ikke ordentlig testet ut heller, så det er forskjell mellom en vaksine som vi vet fungerer, som er blitt brukt i flere tiår, enn en vaksine de kom ut med på "dagen"....

Det er nesten tragisk egentlig....Når folk idag velger å droppe vaksinene, mens i U-land står folk i kø for å få tatt dem, fordi de vet at de vaksinene kan redde livet.

Helt greit at folk ikke vil vaksinere ungene sine, men disse burde da registreres i ett register, og disse barna burde bli eksludert fra vanlige skoler og barnehager og plasseres sammen med andre ikke-vaksinerte.

Vil og anbefale disse foreldrene om å reise en tur til India, og besøke barnesykehus der, og se om de er like store motstandere etterpå.

Jeg vet at mange er skeptisk, og da vil jeg anbefale deg å lese fagbøker og forskning på dette feltet, og dere vil nok bli overrasket over hvor mye elendighet det å ikke vaksinere sitt eget barn, kan gi barn som ikke har mulighet til å ta vaksiner.

For eksempel viste det seg jo at "forskningsartikkelen" om at barn kan utvike autisme av vaksiner, var rent oppspinn skrevet av en vaksinemotstander.

Dette er ikke kritikk. Men jeg ville prøvd å se det store bildet her og prøvd å tenke litt på felleskapet og samfunnet vårt som helhet.

Dere kan jo stille dere spørsmålet: Ønsker vi å bidra til å holde den norske befolkningen frisk?

Men om dere er usikre, så tror jeg ikke KG er det rette stedet å spørre på, da jeg er temmelig sikker på at majoriteten her lar seg provosere bare av spørsmålet, og iom at dette er et forum for debatt, må du rett og slett regne med å få innlegg som det jeg har skrevet (og jeg føler jeg har vært veldig konstruktiv nå)

Men som sagt. Les forskningsartikler. Det er mye mer håndfast og gir et mer representativt svar enn tre stykker her inne på KG.

Og du spør om barna blir mer syke... Barn som ikke er vaksinert vil jo ikke være sykere enn andre barn... helt til en av sykdommene som barnet ditt ikke er vaksinert mot, blusser opp.

Men disse barna vil fortsatt kunne være ute blant folk på butikker o.l, og da kan de smitte barn og voksne som ikke kan vaksineres fordi de har en sykdom. At flere blir skeptiske til barnevaksinasjonsprogrammet gjør at flokkimmuniteten vår trues. Det er vel noe mellom 90 og 95 prosent som må være vaksinert for at vi skal ja flokkimmunitet. Jeg er derfor enda mer ekstrem enn det du er her og mener at barnevaksinasjonsprogrammet skal være obligatorisk så lenge barnet ikke har grunn til å slippe vaksine.

Dette er svært alvorlig, og jeg håper regjeringen forstår det og gjør noe for å beskytte innbyggerne her. Vi kan ikle la dumme mennesker ødelegge flokkimmunitet.

Svaret på ditt spm TS er dette med at noen har fått for seg at det er sunt å få meslinger f.eks. De mener det er naturlig å få denne virussykdommen ekstremt mange har dødd av. Og så tror de vaksinen er farlig fordi noen har fått bivirkninger. Det er svært få barn som blir syke eller dør av vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet i forhold til så mange barn som blir syke eller dør av sykdommene vi er så heldige å få vaksine mot.

Disse foreldrene gambler med livet til barna sine og alle de barna som igjen kan bli smittet og få varige sykdommer eller dø av viruset.

TUSEN TAKK TIL DERE ALLE SAMMEN FRA EN MOR TIL ET BARN MED MEDFØDT IMMUNSVIKT :takke:

Anonymous poster hash: bf529...c5a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikle la dumme mennesker ødelegge flokkimmunitet.

Jo det kan vi, og det gjør vi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner er 99% fordel og 1% ulempe på samme tid. De beskytter mot farlige sykdommer, men kan for enkelte ha bivirkninger. Noen vaksiner inneholder egg, og noen barn er hyperallergiske til egg, enda ikke oppdaget. Derfor må man sitte på venterommet i 20 min etterpå f.eks. At vaksiner inneholder tungmetaller tror jeg ikke noe på. Så får hver enkelt veie fordel mot ulempe og se hvor de lander. Noen prioriterer 1% ulempe over 99% fordel, og da lurer jo folk. Det verste er at disse blir "vaksinesnyltere" dvs de utnytter at alle rundt dem er vaksinert og ikke bringer smitte, alle som aksepterte 1% ulempe for SINE barn, for at de selv skal få ulempe ned til 0% - tror de. Helt til smitte treffer likevel.

Så-vaksine er også solidaritet og fellesskap. De som ikke vil vaksinere, kan også melde seg ut av fellesskapet på andre områder synes jeg, så som trygdesystemet ved sykdom og arbeidsledighet. Men da skal de være med!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så. Da får vi bare legge ned hele vaksinasjonsprogrammet.

Der tapte du Jølsrud!

Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er på grunn av vaksiner.

Nei. Les deg opp.

Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Nei, det er også andre årsaker til at vi ikke har mange alvorlige sykdommer lenger, f.eks hygiene, kunnskap om kosthold og helse.

Kjenner ikke til at noen av mine besteforeldres søsken eller oldeforeldres søsken døde av barnesykdommer. Det gikk godt med dem alle, og alle ble over 80 år uten moderne medisin. Mulig min slekt er meeeeget spesiell da :fnise:

Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Det at dine forfedre ikke døde av det, betyr ikke det at ingen andre gjorde det. Og jeg legger merke til at du "ikke kjenner til" at noen av dine besteforeldres eller oldeforeldres søsken døde av barnesykdommer, men er det noe du har satt deg inn i? Det at du ikke kjenner til noen, betyr ikke at det ikke har skjedd. Jeg har selv drevet med slektsforskning, og funnet ut mye som jeg ikke visste fra før - blant annet at flere av mine bestforeldres og oldeforeldres søsken døde tidlig, sansynligvis av barnesykdommer. Dette er også noe mine besteforeldre senere har bekreftet, men det er jo ikke nødvendigvis sånn man snakker om, og dermed ikke får vite med mindre man spør spesifikt (og kanskje ikke da engang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått alle vaksinene man skulle ha når man vokste opp som barn på sent 80 tidlig 90 tall.

Jeg er frisk om en fisk, er ikke du?

Hva er det dere er redd for med vaksiner?

Nei. Jeg har angst, depresjon og mye større sjans for kreft enn mine besteforeldre.

Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Innlegget gjelder mammaer/pappaer som valgte å droppe å vaksinere barnet/barna sine på helsestasjon. Mening med innlegget mitt er ikke å kritisere eller dømme dere, vi er 3 kvinner Som ønsker å vite årsak og grunn til at dere valgte å takke nei til å vaksinere barnet/barna deres. er dere fornøyde med valget? Og siste spørsmålet er, har barna deres blitt mer syke enn de barna

som tar vaksine.

PS: dere som er kritiske til temaet, hold dere unna innlegget mitt!

Spar meg for deres meninger og synspunkter. Vi er forskjellige fra

hverandre og trenger derfor ikke å dele samme mening.

Vennlig hilsen

3 kvinner ;)Anonymous poster hash: ea42b...1d5

Dette gjelder ikke bare de som velger å ikke vaksinere barna sine, det gjelder og voksne som ikke bryr seg med å revaksinere seg, ti år etter siste vaksine. De utgjør en smittefare både for sine egne barn og andre barn, samt voksne de omgåes!

Anonymous poster hash: 49319...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant hvor sterkt denne diskusjonen rammer.

Bare så det er SAGT, så har jeg selv valgt å vaksinere barnet mitt. Jeg leste meg opp på temaet og fant positive og negative ting ved begge deler. Valgte så å vaksinere fordi det var mest positivt.. i hvert fall i mine øyne.

Samtidig er jeg ikke så sinna på de som ikke velger å vaksinere. Jeg merker ikke til dette hatet som andre åpenbart har. Dette temaet virker provosere noe enormt, og selv om TS har spesifikt bedt om å ikke få masse pro-vaksinefolk i tråden, så er det likevel de som kupper hele tråden. Om noen hadde prøvd seg å nevne hvorfor de har valgt å ikke vaksinere så hadde de blitt sablet ned med hvor dumme og farlige de er.

Jeg lurer dog på én ting. Et argument som har blitt gjeldende og sett på som en selvfølgelighet de siste årene er at vi må vaksinere barna i solidaritet med de barna som ikke tåler å ta vaksine! Vi må altså være så veldig solidariske.

Når ble vi mennesker egentlig så vanvittig solidariske? Jeg tenker på..vi driter f.eks i at klærne våre blir sydd av utmagrede barn i Asia. Vi går på bussen med influensa selv om det kan være gamle der som kan dø av influensa. Jeg ser svært få bruke munnbind når de har influensa. Vi Fortsetter å kjøre biler og forbruke som det ikke var noen morgendag til tross for at vi VET at det er global oppvarming. Vi spiser kjøtt selv om vi vet dyra lider. Folk kjøper ikke økologisk selv om de vet at konvensjonelt jordbrok utarmer jorden. Vi ignorerer i det hele og støre nød og fattigdom, og vi sniker i køen i butikken og vi uffer oss når noen har glemt koden til bankkortet.

Men når det gjelder noen svæææært få barn som ikke kan ta vaksine..så er vi Mor Theresa!

Det jeg prøver å illustrere med mitt poeng her er at denne debatten om vaksine har blitt så vanvittig polarisert. På den ene siden er de ukritiske mødrene, de flinke, de korrekte, de som stoler på det de blir fortalt. På den andre siden er det ofte de som er kritiske til absolutt alt. Egentlig hadde jeg ønsket å eksludere alle disse fra debatten og kun latt noen få debattere.

Jeg tror ikke en gang diskusjonen handler om vaksine lenger. For vaksiner er antakelig ikke så veldig farlige. Det som er diskusjonen er hvor stor tillitt og/eller skepsis befolkningen har til det de blir fortalt. Det KAN være et demokratisk problem om tillitten er for høy og skepsisen for lav. Ikke at Norge ligner Nord Korea i stor grad, men landet kan brukes til å illustrere et eksempel. Lenge har befolkningen hatt enorm tillitt til sine ledere. Denne enorme tilliten/troskapen og mangelen på skepsis er farlig, for da har man en befolkning som er lette å lede og lette å lure.

Jeg finner det interessant at det er "greit" å være skeptisk til svineinfluensavaksinen. For den ble jo beviselig kjøpt inn i forkant, for så å bli pushet ut til en stor del av befolkningen som ikke trengte den slik at myndighetene skulle spare inn endel av det de brukte på å kjøpe den. Dette var en vaksine som var nærmest uprøvd. Vi skulle altså være forsøkspersoner. Dette ble imidlertid snappet opp av media, og folk viste en viss skepsis. Bra!

Men hvorfor da den sterke troen på at vaksiner som er MYE eldre er så mye tryggere? Empirisk sett har det jo gått ganske bra for oss post-vaksineprogram. Men det gikk også bra for de fleste som tok svineinfluensavaksinen.

Derfor må det gå an å mene at vaksineprogrammet er bra, og det må gå an å mene at det sikkert er noe negativt med det også.

Men jeg får ikke helt med meg argumentet om flokkimmunitet.

Når en særdeles liten andel av befolkningen utsetter den øvrige befolkingen for potensielt dødelige sykdommer bør den overveldende majoriteten av befolkningen beskyttes mot minoriteten.

Men er ikke den "øvrige" delen av befolkningen allerede immune i kraft av at de har tatt vaksinen?



Anonymous poster hash: 4c788...9d4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Innlegget gjelder mammaer/pappaer som valgte å droppe å vaksinere barnet/barna sine på helsestasjon. Mening med innlegget mitt er ikke å kritisere eller dømme dere, vi er 3 kvinner Som ønsker å vite årsak og grunn til at dere valgte å takke nei til å vaksinere barnet/barna deres. er dere fornøyde med valget? Og siste spørsmålet er, har barna deres blitt mer syke enn de barna som tar vaksine.

PS: dere som er kritiske til temaet, hold dere unna innlegget mitt! Spar meg for deres meninger og synspunkter. Vi er forskjellige fra hverandre og trenger derfor ikke å dele samme mening.

Vennlig hilsen

3 kvinner ;)Anonymous poster hash: ea42b...1d5

På hvilket grunnlag spør dere om barna som ikke er vaksinert har blitt mere syke?

Hvordan er det relevant i valget vaksine/ikke vaksine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har valgt å følje vaksineprogrammet til sonen min. Men då svineinfluensavaksina kom, som vart produsert i hui og hast, valde eg å ikkje vaksinera meg sjølv eller sonen min.

Den er ikke en del av programmet, må vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg har angst, depresjon og mye større sjans for kreft enn mine besteforeldre.

Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Du lever hvertfall, og døde ikke av barnesykdom når du var liten.

Mener du å skylde din angst og depresjon på vaksinene? Og hvordan vet du at du har større sjanse for å få kreft?

Endret av Adara den Vakre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Den er ikke en del av programmet, må vite :)

Eg veit det, og det var derfor eg skreiv det utanom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er INGEN vaksinemotstandere i tråden. Likevel tar det helt av og moderator har allerede måttet rydde for personangrep.

Hallo?!

Og det mest idiotiske av alt er alle de voksne som går rundt uten å ha tatt oppfriskningsvaksine og går rundt som potensielle smittebærere.

Anonymous poster hash: 4eeec...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant hvor sterkt denne diskusjonen rammer.

Bare så det er SAGT, så har jeg selv valgt å vaksinere barnet mitt. Jeg leste meg opp på temaet og fant positive og negative ting ved begge deler. Valgte så å vaksinere fordi det var mest positivt.. i hvert fall i mine øyne.

Samtidig er jeg ikke så sinna på de som ikke velger å vaksinere. Jeg merker ikke til dette hatet som andre åpenbart har. Dette temaet virker provosere noe enormt, og selv om TS har spesifikt bedt om å ikke få masse pro-vaksinefolk i tråden, så er det likevel de som kupper hele tråden. Om noen hadde prøvd seg å nevne hvorfor de har valgt å ikke vaksinere så hadde de blitt sablet ned med hvor dumme og farlige de er.

Jeg lurer dog på én ting. Et argument som har blitt gjeldende og sett på som en selvfølgelighet de siste årene er at vi må vaksinere barna i solidaritet med de barna som ikke tåler å ta vaksine! Vi må altså være så veldig solidariske.

Når ble vi mennesker egentlig så vanvittig solidariske? Jeg tenker på..vi driter f.eks i at klærne våre blir sydd av utmagrede barn i Asia. Vi går på bussen med influensa selv om det kan være gamle der som kan dø av influensa. Jeg ser svært få bruke munnbind når de har influensa. Vi Fortsetter å kjøre biler og forbruke som det ikke var noen morgendag til tross for at vi VET at det er global oppvarming. Vi spiser kjøtt selv om vi vet dyra lider. Folk kjøper ikke økologisk selv om de vet at konvensjonelt jordbrok utarmer jorden. Vi ignorerer i det hele og støre nød og fattigdom, og vi sniker i køen i butikken og vi uffer oss når noen har glemt koden til bankkortet.

Men når det gjelder noen svæææært få barn som ikke kan ta vaksine..så er vi Mor Theresa!

Det jeg prøver å illustrere med mitt poeng her er at denne debatten om vaksine har blitt så vanvittig polarisert. På den ene siden er de ukritiske mødrene, de flinke, de korrekte, de som stoler på det de blir fortalt. På den andre siden er det ofte de som er kritiske til absolutt alt. Egentlig hadde jeg ønsket å eksludere alle disse fra debatten og kun latt noen få debattere.

Jeg tror ikke en gang diskusjonen handler om vaksine lenger. For vaksiner er antakelig ikke så veldig farlige. Det som er diskusjonen er hvor stor tillitt og/eller skepsis befolkningen har til det de blir fortalt. Det KAN være et demokratisk problem om tillitten er for høy og skepsisen for lav. Ikke at Norge ligner Nord Korea i stor grad, men landet kan brukes til å illustrere et eksempel. Lenge har befolkningen hatt enorm tillitt til sine ledere. Denne enorme tilliten/troskapen og mangelen på skepsis er farlig, for da har man en befolkning som er lette å lede og lette å lure.

Jeg finner det interessant at det er "greit" å være skeptisk til svineinfluensavaksinen. For den ble jo beviselig kjøpt inn i forkant, for så å bli pushet ut til en stor del av befolkningen som ikke trengte den slik at myndighetene skulle spare inn endel av det de brukte på å kjøpe den. Dette var en vaksine som var nærmest uprøvd. Vi skulle altså være forsøkspersoner. Dette ble imidlertid snappet opp av media, og folk viste en viss skepsis. Bra!

Men hvorfor da den sterke troen på at vaksiner som er MYE eldre er så mye tryggere? Empirisk sett har det jo gått ganske bra for oss post-vaksineprogram. Men det gikk også bra for de fleste som tok svineinfluensavaksinen.

Derfor må det gå an å mene at vaksineprogrammet er bra, og det må gå an å mene at det sikkert er noe negativt med det også.

Men jeg får ikke helt med meg argumentet om flokkimmunitet.

Når en særdeles liten andel av befolkningen utsetter den øvrige befolkingen for potensielt dødelige sykdommer bør den overveldende majoriteten av befolkningen beskyttes mot minoriteten.

Men er ikke den "øvrige" delen av befolkningen allerede immune i kraft av at de har tatt vaksinen?

Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Det er INGEN vaksinemotstandere i tråden. Likevel tar det helt av og moderator har allerede måttet rydde for personangrep.

Hallo?!

Og det mest idiotiske av alt er alle de voksne som går rundt uten å ha tatt oppfriskningsvaksine og går rundt som potensielle smittebærere.

Anonymous poster hash: 4eeec...3c4

Det er det jeg prøvde å illustrere litt her...nemlig hvor rabiate pro-vaksinatorene er. Skulle man finne på å ytre noen som helst form for skepsis, KAPP AV HUET!! Sieg heil! Heil Adolf! Vi må ha tvungen vaksinasjon!!!! Alle må stikkes!!! Det er for fellesskapets beste!! Sieg sieg sieg!!!!

Virker som fornuften har forsvunnet fra begge ytterpunktene i denne debatten.

Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg prøvde å illustrere litt her...nemlig hvor rabiate pro-vaksinatorene er. Skulle man finne på å ytre noen som helst form for skepsis, KAPP AV HUET!! Sieg heil! Heil Adolf! Vi må ha tvungen vaksinasjon!!!! Alle må stikkes!!! Det er for fellesskapets beste!! Sieg sieg sieg!!!! Virker som fornuften har forsvunnet fra begge ytterpunktene i denne debatten. Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Ditt behov for å dra inn nazistiske uttrykk er ihvertfall off track!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Les deg opp.

Anonymous poster hash: 4c788...9d4

Les deg opp selv. Om det hadde vært så enkelt, hadde ikke sykdommer som nesten er utryddet blusset opp igjen fordi foreldre velger å ikke vaksinere barna sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...