Gå til innhold

Egoistisk pappa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor hjemme, men skal flytte ut neste år. Faren min er en jævla egoist, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får ALDRI penger av han, hender jeg får en 20kroning osv, han klager til og med at jeg forlanger for mye når jeg spør om mat. Han forventer at jeg skal spise hos venner hele tiden, og blir sur om jeg vil ha noe. Han har penger, men han bruker alt på seg selv. Vi var nå nylig på ferie, og han klagde på at jeg ikke betalte noen ting selv. Det eneste han kjøpte til meg var 1 cola og to røykpakker, og det er ikke ofte jeg får røyk av han. Han ble sur hver gang jeg ville ha mat, det er dårlig med jobber her jeg bor så jeg har svært lite penger selv. Jeg kan ikke huske sist gang jeg fikk et klesplagg av han, de eneste gangene jeg får kjøpt meg klær er når det er salg, for da har jeg råd til litt. Men jeg er så jævla lei, vi har aldri pålegg i huset, og jeg spiser aldri når jeg er hjemme siden det ikke er noe her. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du et troll eller er du bare bortskjemt?

Hvor gammel er du?

Hvorfor har du ikke egen inntekt i form av jobb/studielån?



Anonymous poster hash: db033...158
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Kødder du? Stakkars deg ja som ikke får røyk av jævelen :ironi: Ta bussen til neste by, få deg jobb der og tjen egne penger. Det gjør de fleste andre ungdommer også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gammel nok til å få røyk av faren din er du vel voksen nok til å klare deg selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du et troll eller er du bare bortskjemt?

Hvor gammel er du?

Hvorfor har du ikke egen inntekt i form av jobb/studielån?

Anonymous poster hash: db033...158

Bortskjemt? Vennene mine hater han, jeg får faen nesten ikke mat. Han driter i meg.

Alderen min vil jeg ikke oppgi, men jeg er under 18. Og jeg har ikke jobb eller studielån. Jeg får stipend, men får jo ikke stipend i ferien.

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk henter seg opp i det jeg skrev om røyk. Det er ikke det jeg sikter til, så fyk.

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får slutte å røyke da.



Anonymous poster hash: 3737b...ef0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deg jeg holder på med.

Du får slutte å røyke da.

Anonymous poster hash: 3737b...ef0

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får slutte å røyke da.

Anonymous poster hash: 3737b...ef0

Det er det jeg holder på med.

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Folk henter seg opp i det jeg skrev om røyk. Det er ikke det jeg sikter til, så fyk.

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Sånn jeg leser er det ikke han som er problemet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg leser er det ikke han som er problemet.

Ånei? Hadde du likt deg om du såvidt fikk mat fordi han skal ha råd til medisiner hele tiden?

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei? Hadde du likt deg om du såvidt fikk mat fordi han skal ha råd til medisiner hele tiden?

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Medisiner er viktig, men det er mat også.

Jobber pappan din?

Hvis du går på videregående, er du stor nok til å få deg en jobb ved siden av skolen. Min datter har to jobber i tillegg til skolen og fritidsinteresser. Det handler om prioritering.

Å heldigvis så røyker hun ikke.

Anonymous poster hash: 538c8...50d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har forsørgerplikt for deg hvis du er under 18, så han skal sørge for at du får normal mat. Antar at du da utviser normal høflighet og oppdragelse og rydder i huset, klipper plen, tar oppvasken osv. Har du ikke jobb så har du jo mer enn nok tid til det. Nekter han å kjøpe inn vanlig mat så får du ta det opp med noen, f.eks. helsesøster på skolen eller lignende.

Men han tipper altfor langt andre veien igjen og er altfor "snill" med deg når han kjøper deg røyk. Det er ikke akseptabelt i det hele tatt. Får du ikke mat, så får du heller selge røyken han gir deg. For øvrig kan du henge opp lapper og bruke facebook til å annonsere at du tar småjobber som plenklipping, vasking, sjauing osv, så kan du tjene deg litt småpenger. Hvis du skal gå på skole til høsten får du jo stipend/lån da, hvis ikke bør du begynne å søke etter fast jobb. Uansett bør du planlegge sommerjobb for neste sommer.

Har du mor, eldre søsken, tanter og onkler eller andre slektninger som kan ta opp med faren din at han ikke gir deg mat?



Anonymous poster hash: db033...158
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en jobb. Problem solved. Avisbud, kanskje? Utrolig at ungdommer syter dersom de ikke får ting av foreldrene.

Hadde personlig ikke noe problem med å handle og lage min egen mat fra jeg var 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har snakket med tanten min, og hun sier han er blitt sånn etterhvert fordi han går på alt for tunge og mange medisiner. Jeg synes det er flaut å spise hos venner hele tiden. Og til deg som lurte: jeg rydder i huset og gjør ting han ber meg om. Jeg har faste oppgaver. Jeg har fått 6 røykpakker av han i løpet av de 3 årene jeg har røykt, så er nok ikke bortskjemt når det gjelder røyken. :)

Jeg har hatt mye problemer med barnevernet pga de tror han driver med omsorgssvikt, har vært i fosterhjem i 2 år og på 2 institusjoner, men jeg er ute av det nå. Jeg gjør bare det pappa ber meg om å gjøre. For jeg er veldig glad i han, men jeg synes han er litt gjerrig.

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Ånei? Hadde du likt deg om du såvidt fikk mat fordi han skal ha råd til medisiner hele tiden?

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Jeg jobbet jeg så jeg kunne kjøpe akkurat den maten jeg ville!

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet jeg så jeg kunne kjøpe akkurat den maten jeg ville!

Anbefales!

Problem: jeg har spurt etter jobber her, jeg noe på et LITE tettsted, og det finnes rett og slett ikke ledige jobber her.

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt vilt at enkelte her mener at Ts skal betale for sin egen mat når hun er under 18, går på Vgs og bor hjemme! Foreldre har faktisk forsørgelsesplikt, og da er mat og nødvendige klær et minimum. Mener dere at det er riktig at Ts skal gå sulten eller spise hos venner? Herlighet.

Det er faktisk ikke bare bare å få seg jobber når man er mindreårig, tro det eller ei, og på bygda er det enda verre, da er man ofte avhengig av bekjente for å få en ekstrajobb. Hadde Ts vært over 20 og bodd hjemme så hadde det vært en annen sak.

Ang røyk så er jeg helt enig i at faren nekter å kjøpe det til henne, det hadde jeg og gjort. Men aldri om jeg hadde nektet tenåringen min mat.

Dessuten, faren får vel litt over 900kr i barnetrygd for henne også.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...