Gå til innhold

Slengbukse IN igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk med slengbukse senest i 2005, og det var jeg ikke alene om. Da gikk jeg på ungdomsskolen. Det er altså ikke såå lenge siden det var in. Husker jeg og venninnene mine syntes det så veldig snodig ut med skinny jeans til å begynne med, men tok ikke lange tida før alle gikk over til det ;) 



Anonymous poster hash: a56d5...ac7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ånei!!! Slengbukse er noe av det styggeste som finnes. Gikk bare i slike bukser i min ungdom og må bare riste på hodet når jeg tenker tilbake på det. Ingen kommer i hvert fall noensinne til å se meg i slengbukse igjen. Grøss og gru

 

 

For n`te gang. Det heter IKKE slengbukser. Slengbukser var moderne på 70 tallet, bootcutbukser var moderne på 2000 tallet.  Gikk du med slike bukser i din ungdom?

 

 

image_4480.jpg

Endret av DreamOn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk to-tre bukser med skikkelig sleng rundt 2000-tallet. Og det finnes en og annen slengbukse i butikkene nå. Men det stemmer at de fleste er bootcut.

Anonymous poster hash: 479dc...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fortsatt string, gidder ikke å følge motene.

Så fint! Jeg oppdaget hipstertruser (eller, de het noe annet den gangen) i utlandet lenge før de kom til Norge, så jeg har brukt dem i over ti år. Kanskje stringtruser er tilbake igjen nå, for alt jeg vet. Men poenget mitt var ikke så mye hva slags undertøy folk bruker, men at det er overraskende mange som ikke er i stand til å se at meningene deres om hva som er pent og ikke påvirkes veldig av hva som er trendy akkurat nå. Og at akkurat de menneskene gjerne er de som roper høyest i absolutter og om at de absolutt ikke påvirkes av trendene.

Anonymous poster hash: 0ba76...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint! Jeg oppdaget hipstertruser (eller, de het noe annet den gangen) i utlandet lenge før de kom til Norge, så jeg har brukt dem i over ti år. Kanskje stringtruser er tilbake igjen nå, for alt jeg vet. Men poenget mitt var ikke så mye hva slags undertøy folk bruker, men at det er overraskende mange som ikke er i stand til å se at meningene deres om hva som er pent og ikke påvirkes veldig av hva som er trendy akkurat nå. Og at akkurat de menneskene gjerne er de som roper høyest i absolutter og om at de absolutt ikke påvirkes av trendene.

Anonymous poster hash: 0ba76...63f

Jeg har troen på å kle seg etter kroppen sin og ikke etter trendene. Nettopp fordi det er ikke alt som passer til alle kropper. Har man sin egen smak og stil, er man derimot alltid velkledd (som regel).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bootcut ser mye bedre ut å kvinner enn skinnyjeans, er greit om man er skinny selv, men det er det ikke så mange som er.

Når jeg ser normalvektige og lubbne jenter går med det får jeg vondt inni meg  :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Synes sleng er så upraktisk. Huske hvor fort buksene ble ødelagt nederst.

Anonymous poster hash: d4241...352

 

Da var de vell kanskje litt for lange for deg? 

Jeg brukte å legge de opp litt siden jeg er så lav  :laugh:  Ble ikke ødelagt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint! Jeg oppdaget hipstertruser (eller, de het noe annet den gangen) i utlandet lenge før de kom til Norge, så jeg har brukt dem i over ti år. Kanskje stringtruser er tilbake igjen nå, for alt jeg vet. Men poenget mitt var ikke så mye hva slags undertøy folk bruker, men at det er overraskende mange som ikke er i stand til å se at meningene deres om hva som er pent og ikke påvirkes veldig av hva som er trendy akkurat nå. Og at akkurat de menneskene gjerne er de som roper høyest i absolutter og om at de absolutt ikke påvirkes av trendene.

Anonymous poster hash: 0ba76...63f

 

 

Stringtruser har vært in i 20-30 år og er fortsatt in. De selger det fortsatt alle steder man får kjøpt undertøy, da må det jo bety at folk fortsatt bruker det.  Jeg bruker det alltid under tettsittende klær. Det er det eneste som ikke syns. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For n`te gang. Det heter IKKE slengbukser. Slengbukser var moderne på 70 tallet, bootcutbukser var moderne på 2000 tallet.  Gikk du med slike bukser i din ungdom?

 

 

image_4480.jpg

 

Jeg tror du har en litt snever definisjon av ordet slengbukser, hvis det der er det eneste du mener fyller kriteriene.  

Anonymous poster hash: dce92...13d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes sleng er så upraktisk. Huske hvor fort buksene ble ødelagt nederst.

Anonymous poster hash: d4241...352

 

Var fjortis rundt milleniumsskiftet, og husker fremdeles hvor slitsomt det var da det regnet - våte slengbukser, med tilhørende sølete leggvarmere. Grøss. 

 

Bootcut kan være kult, men jeg føler at det blir for casual til f.eks jobb. 

 

Red: Whups, så ikke hvor gammel posten var før nå. Mea culpa. 

Endret av drikkerbrushverdag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror du har en litt snever definisjon av ordet slengbukser, hvis det der er det eneste du mener fyller kriteriene.  

Anonymous poster hash: dce92...13d

 

 

 

Ja slengbukser er vide, gjerne fra midt på låret og ned.  De ligner ikke bootcutbukser overhodet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slengbukser er vide, gjerne fra midt på låret og ned.  De ligner ikke bootcutbukser overhodet. 

 

Men det er da in med mer sleng enn bare bootcut, det som de fleste jeansmerker kaller "flare" eller "wide leg" (og på den måten skiller ut fra bootcut-buksene) er det jeg kaller sleng. Bootcut er bare litt utsvingt for at det skal være plass til en boot under, flare er enda litt videre bein. Og det er jo litt 70talls-vibber over dem, det er tross alt det som har vært i vinden nå en stund.

 

Men er nok flytende, subjektive grenser mellom dem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg må bare spørre... Dere som mener at alt annet enn skinny jeans er helt forferdelig og noe dere ALDRI ville gått med... Hvor gamle er dere? Jeg er 27 og husker godt når skinny jeans hadde sitt inntog, 9-10 år siden, og hvordan alle gitt med bootcut før det... Føler meg nesten gammel her. Som sagt når skinny jeansen kom ble det sett på som fryktelig harry, de eneste som gikk i det var jo folk som fortsatt levde på åttitallet... Synes dette er fryktelig underholdende. Er det noen over 22 her i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 7c335...7e9

 

 

:hallo: Jeg er passert femti - holder det? Må riktignok presisere at jeg ikke har noe mot verken rette bein eller bootcut, men "sleng" er i meste laget. Det var ikke fint på syttitallet da jeg "overlevde" den første bølgen med den moten. Det var ikke fint på...eh...nittitallet (?) da det kom tilbake igjen og jeg kommer garantert ikke til å synes det er pent når det nå kommer igjen heller. 

 

Måtte det gå fort over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har gruet meg til den moten skulle komme igjen.....  :laugh:  :vin:

 

Siden jeg har passert 40 tillater jeg meg å hoppe over denne trenden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv skinnyjeans fordi det er det eneste som har vært å oppdrive de senere årene. Så har blitt vant til det. Men er nøye på at jeg har sko som går litt opp på ankelen/leggen og ikke er helt smale og tettsittende, for er man ikke tynn/slank så bør man har noe som jevner ut proporsjonene nede. Jeg har epleform og er ganske tykk, og ser bare tykkere ut om blir kjempesmal nederst med anklene/leggene. Bootcut jevner ut uttrykket litt. Jeg ser med en gang at jeg ser slankere ut om jeg har bootcut. 

 

Husker det var en bruker som skrev at skinnyjeans gjør til at man ser ut som en rotte som har stilt seg opp på bakbena i stedet for å gå på alle fire, og det er jeg egentlig litt enig i. Spesielt om man har eplefasong.

 

Har sett at en del av fashionistajentene på studiet har kommet med bootcut. Det som de gjør feil er at buksene ofte er for korte, da ser det teit ut. Slengen bør heller ikke være for stor. Skal man ha ordentlig slengbukse må man faktisk ha platåsko slik at slengen har noe å "ligge på" nederst. 

 

Er man slank og har bra kropp så er det ingenting som slår skinnyjeans og høye hæler. 

 

Men for min del så hadde det faktisk vært best om både slengbukser og platåsko hadde blitt det "normale" igjen :fnise: Selv om jeg ikke kan se for meg at jeg noen gang kommer til å bruke det igjen. Men bootcut er jeg mer villig til å gå over igjen på om det blir det "normale" igjen (er redd for å skille meg ut og er ikke en fashoonista).

 

 



Anonymous poster hash: dc739...898
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg bruker selv skinnyjeans fordi det er det eneste som har vært å oppdrive de senere årene. Så har blitt vant til det. Men er nøye på at jeg har sko som går litt opp på ankelen/leggen og ikke er helt smale og tettsittende, for er man ikke tynn/slank så bør man har noe som jevner ut proporsjonene nede. Jeg har epleform og er ganske tykk, og ser bare tykkere ut om blir kjempesmal nederst med anklene/leggene. Bootcut jevner ut uttrykket litt. Jeg ser med en gang at jeg ser slankere ut om jeg har bootcut. 

 

Husker det var en bruker som skrev at skinnyjeans gjør til at man ser ut som en rotte som har stilt seg opp på bakbena i stedet for å gå på alle fire, og det er jeg egentlig litt enig i. Spesielt om man har eplefasong.

 

Har sett at en del av fashionistajentene på studiet har kommet med bootcut. Det som de gjør feil er at buksene ofte er for korte, da ser det teit ut. Slengen bør heller ikke være for stor. Skal man ha ordentlig slengbukse må man faktisk ha platåsko slik at slengen har noe å "ligge på" nederst. 

 

Er man slank og har bra kropp så er det ingenting som slår skinnyjeans og høye hæler. 

 

Men for min del så hadde det faktisk vært best om både slengbukser og platåsko hadde blitt det "normale" igjen :fnise: Selv om jeg ikke kan se for meg at jeg noen gang kommer til å bruke det igjen. Men bootcut er jeg mer villig til å gå over igjen på om det blir det "normale" igjen (er redd for å skille meg ut og er ikke en fashoonista).

 

 

Anonymous poster hash: dc739...898

 

 

Er 29 år forresten, så var med på endringene fra bootcut/sleng og platåsko til skinnyjeanstrenden som kom en gang på 2000-tallet.

Anonymous poster hash: dc739...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader.... Hvis jeg kjøper meg flared jeans igjen må jeg også ha nye sko!

Anonymous poster hash: 479dc...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...