Gå til innhold

Dere som går mye på høye hæler...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jan Thomas har ett godt tips: Bruk høye hæler når du vasker huset... Da lærer du automatisk å få god balanse på hælene...



Anonymous poster hash: bfbc0...cdb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ofte høye hæler selv, både på sko og støvletter. Når man bruker høye hæler ofte, så er det ikke noe problem å gå i de. Selv synes jeg at klærne blir fremhevet bedre av høye hæler, likeså holdningen. Men å kjøpe hæler på 11 cm for en som ikke bruker det ofte, det skjønner jeg kan være vanskelig. Tror jeg ville holdt meg til 5 - 6 cm høye hæler, det er like pent som høyere. Dessuten synes jeg selv det kan være vanskelig å bruke høye hæler dersom de liksom er litt "bratte", Dvs at vristen blir veldig loddrett.



Anonymous poster hash: dd40f...21c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste får problemer når den réelle høydeforskjellen mellom hæl og tær blir mer enn ca 8 cm.

Nå forutsetter jeg at vi snakker om bruk i jobbsammenheng hvor man er på bena i 8-10 timer i jobbsammenheng.

Selskapsbruk er noe helt annet, og da vil de fleste, med sko som har riktig vinkel mellom hæl og såle, og er håndtverksmessig godt sydd til den enkeltes fot, tåle en kveld på 10-11 cm uten platå.

Endret av Mis(s)Understood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For all del, om du opplever mestring ved å øve på å gå i ufornuftige sko... 

 

Personlig legger jeg heller min innsats i andre ting i livet som jeg synes gir mer tilbake. 

 

Jeg kan forresten fint gå med høye hæler, jeg bare velger sjelden å gjøre det fordi jeg vil kunne løpe og hoppe og leve livet fult ut. For meg er hæler kun til anledninger hvor man gå med lang kjole og uansett er ganske begrenset i sin utfoldelse. (anledninger jeg jevnt over ikke er begeistret for)

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

 

Mestring er godfølelsen av å få noe til, uavhengig av om målet er fornuftig eller ei.

"Ufornuftige sko" er vel avhengig av tid, sted, anledning og bruk, samt preferansen til eieren.

 

TS ønsker å mestre bruk av høye heler, da gis det råd om mestringsveien, ikke fordømmelse på målet.

 

Jeg synes det er flott at du står for dine egne valg og prioriteringer, men i denne tråden spør TS om spesifikk hjelp i HI. Da er det mindre interessant (faktisk helt uvesentlig) at du har andre prioriteringer.

 

Flott at du mestrer bruken av høye heler, selv om du ikke liker å utøve kunsten, men del da med TS hvordan hun også kan erfare samme mestring fremfor å stadig rakke ned andre som har glede av mestringen og ikke har samme forståelse for at høye heler bare er ufornuftige sko.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det gjør det virkelig ikke. Selvsikre kvinner vil ha komfort, og de trenger ikke torturere beina sine for å overbevise omverdenen om sin "femininitet".

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

 

Dersom du mener at høye hæler er tortur har du ikke satt føttene i kvalitetssko og/eller du innehar ikke den riktige teknikken. Mine høye hæler er veldig komfortable å gå i. 

 

Selvsikkerhet vises blant annet av en god holdning, og det får man dersom man går (riktig) i høye hæler. Feminint er det også. 

Anonymous poster hash: 39d00...ca1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dersom du mener at høye hæler er tortur har du ikke satt føttene i kvalitetssko og/eller du innehar ikke den riktige teknikken. Mine høye hæler er veldig komfortable å gå i. 

 

Selvsikkerhet vises blant annet av en god holdning, og det får man dersom man går (riktig) i høye hæler. Feminint er det også. 

Anonymous poster hash: 39d00...ca1

 

Jeg synes det er rimelig arrogant av deg å anta at alle andre bein oppfører seg på samme måte som dine. At du har en kropp og bein som lar deg være komfortable i høye hæler, betyr ikke at det er noe alle vil kunne oppleve. 

 

Forøvrig er det ikke slik at man trenger høye hæler for å få god holdning. De høye hælene bare viser ennå tydeligere frem hvor en evt. har dårlig holdning. Og igjen; å anse dette som noe som gjør en mer feminin er en påstand, ikke et fakta. 

 

Jeg mente ikke å gå inn i denne tråden for å rakke ned på de som velger å gå i høye hæler, men jeg ønsker å få frem at det er fult mulig å velge bort de høye hælene i de fleste sammenhenger, uten å tape verken stil, eleganse eller femninitet. 

 

Tror nok det er en del som føler seg presset til å gå i høye hæler, og for dem håper jeg mine kommentarer vil være et godt innspill.

 

For de som ønsker å gå i høye hæler, enten de synes det er vondt eller komfortabelt; jeg skal virkelig ikek legge meg opp i det .:)

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig aldri hatt noe særlig problem med det. Jeg begynte veldig forsiktig da jeg var rundt 12 år, og da jeg gikk på videregående gikk jeg som regel alltid i høye hæler. Det gjør jeg i dag også. Det får meg til å føle meg mer feminin, samt at jeg rett og slett ser bra ut!  :laugh:

Endret av Cashbah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jan Thomas har ett godt tips: Bruk høye hæler når du vasker huset... Da lærer du automatisk å få god balanse på hælene...

Anonymous poster hash: bfbc0...cdb

 

går Jan Thomas mye med høye hæler selv? eller vasker sitt eget hus for den del? siden han er kompetent til å gi råd mener jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

går Jan Thomas mye med høye hæler selv? eller vasker sitt eget hus for den del? siden han er kompetent til å gi råd mener jeg

Det er ikke umulig :)

Anonymous poster hash: dee35...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

 

Selv merker jeg en enorm forskjell etter at jeg sluttet å kjøpe billigere sko. De er rett og slett ikke like gode å ha på foten gjennom en hel dag. Mine favorittmerker er i grunn Softwalk og Gabor. Ikke de dyreste, men mer i mellomsjiktet vil jeg si. Det tar tid å finne skomerker som passer deg og din fot, for bare fordi størrelsen passer, betyr ikke det at den skoen er rett for din fot.

 

Jeg har også kjøpt mye fra Gabor, og opplever at de er veldig gode på foten. Jeg kjenner nesten ikke at jeg har høye hæler når jeg går med sko/støvletter fra Gabor og lignende merker, for de er så behagelige. Det er faktisk stor forskjell fra merke til merke, og man må finne det som passer til sin fot og til sitt bruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt mye fra Gabor, og opplever at de er veldig gode på foten. Jeg kjenner nesten ikke at jeg har høye hæler når jeg går med sko/støvletter fra Gabor og lignende merker, for de er så behagelige. Det er faktisk stor forskjell fra merke til merke, og man må finne det som passer til sin fot og til sitt bruk.

Nettopp. Derfor er det viktig å prøve sko skikkelig, for å kjenne etter om de passer foten din. Selv kan jeg ikke bruke en rekke ulike sko, fordi de ikke passer mine føtter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har opplevd er at det handler om hvordan skoen sitter på den individuelle foten, og ikke alltid hvor høye de er eller hvor god skoen regnes for å være. De beste hælene jeg har (kanskje 11-12 cm) er et par jeg har kjøpt på New Look for 27 pund. Jeg har langt "bedre" sko, men det er disse er altså de som sitter best på føttene mine og er mest behagelige å gå med. Det er også en del lavere sko jeg syns er ubehagelige å gå i. Så det er ikke nødvendigvis høyden det går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det gjør det virkelig ikke. Selvsikre kvinner vil ha komfort, og de trenger ikke torturere beina sine for å overbevise omverdenen om sin "femininitet".

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

 

 

Eh, du kjenner alle selvsikre kvinner altså? Jeg blir mer selvsikker av å ha på høye hæler. Da føler jeg meg mye flottere enn med flate sko. Går i flate til vanlig, og det er greit nok det, men skal jeg pynte meg må det være med hæler, ellers føler jeg meg som en liten drittunge. 

Anonymous poster hash: 7af6e...1df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nei, det gjør det virkelig ikke. Selvsikre kvinner vil ha komfort, og de trenger ikke torturere beina sine for å overbevise omverdenen om sin "femininitet".

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

 

Selvsikre kvinner vil ha komfort?

 

Så du taler på vegne av alle selvsikre kvinner?

 

Komfort og "fornuftige sko" som det og ble referert til her.

 

Å være så opptatt av komfort og "fornuft" er ikke noe som jeg vil kalle selvsikker, tvert imot. 

Anonymous poster hash: a39c9...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva har jeg og mine valg med denne diskusjonen å gjøre? Klarer du å diskutere tema uten å begynne med personangrep, tror du?

 

Jeg bare uttrykker min mening om hva jeg synes er flott. Jeg har ikke sagt at det er noe galt i å ønske å gå med høye hæler, jeg bare mener det ikke medfører at man ser verken mer selvsikker ut eller mer feminin. 

 

Jeg er halvt fransk og tilbringer mye tid i frankrike med slektninger der, og har nok en ganske "fransk" stil. Og franske kvinner bruker komfortalble flate sko, og ser feminine ut. Jeg får bare drag-queen assosiasjoner av høye hæler.

 

Du får gjerne fremme dine syn, men jeg synes det faller på sin egen urimelighet at man skal bli mer selvsikker og mer feminin av å ha det ukomfortablet. Komfor og trygghet på at man kan føre seg vel, er grunnleggende for meg. 

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

 

Da høres du mer norsk ut enn fransk. Jeg har bodd i Paris, og der gikk mange flere kvinner med høye hæler enn i Norge. Nå er dette sikkert individuelt, jeg liker ikke å kategorisere land, nasjonaliteter osv, da vi alle er så forskjellige, men i dette tilfellet høres du ut som en snusfornuftig dame ( med kanskje fotformsko :fnise: ), istedenfor en sofistikert fransk kvinne på høye hæler.

Anonymous poster hash: a39c9...fe2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eh, du kjenner alle selvsikre kvinner altså? Jeg blir mer selvsikker av å ha på høye hæler. Da føler jeg meg mye flottere enn med flate sko. Går i flate til vanlig, og det er greit nok det, men skal jeg pynte meg må det være med hæler, ellers føler jeg meg som en liten drittunge. 

Anonymous poster hash: 7af6e...1df

 

Om du føler deg som en "drittunge" i lave hæler, kan jeg ikke helt se hvordan du kan definere deg selv som en selvsikker kvinne...

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Da høres du mer norsk ut enn fransk. Jeg har bodd i Paris, og der gikk mange flere kvinner med høye hæler enn i Norge. Nå er dette sikkert individuelt, jeg liker ikke å kategorisere land, nasjonaliteter osv, da vi alle er så forskjellige, men i dette tilfellet høres du ut som en snusfornuftig dame ( med kanskje fotformsko :fnise: ), istedenfor en sofistikert fransk kvinne på høye hæler.

Anonymous poster hash: a39c9...fe2

 

Fotformsko? Er det de eneste behagelige skoene som finnes i din verden? Det kan jeg forsikre deg om at jeg aldri har eid (jeg er forøvrig født på 80-tallet, så jeg tror nok jeg i tillegg er for ung for den moten ;) )

 

Paris, er nok annerledes enn mye av Frankrike, ja. Men jeg oppfatter virkelig ikke høye hæler som noe franske kvinner bruker til hverdags. Ingen av dem jeg kjenner til fra familie og omgangskrets bruker det i stor grad. Selv ikke de som har bodd flere år i Paris. Men nå er jeg akun i vanlige hjem på hverdagslige arenaer. 

 

Jeg oppfatter det som mange fra andre land har en feilaktig oppfattning om hvordan franske kvinner kler seg. Den androgyne stilen er virkelig mye brukt, og jeg synes den er veldig feminin. Selv elsker jeg "gamine" stilen. Jeg synes det flotteste med franske kvinner er nettopp dette at de ikke prøver så hardt at de må ha det ukomforatbelt. Men derimot krever mye av klærne, og forventer kvalitet. Det er slik jeg alltid har oppfattet det.

 

Om du opplevde som normalt å løpe gjennom brosteinslagte gater på høye hæler, var du nok i en ganske annen omgangskrets enn hva jeg har opplevd :) 

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotformsko? Er det de eneste behagelige skoene som finnes i din verden? Det kan jeg forsikre deg om at jeg aldri har eid (jeg er forøvrig født på 80-tallet, så jeg tror nok jeg i tillegg er for ung for den moten ;) )

Paris, er nok annerledes enn mye av Frankrike, ja. Men jeg oppfatter virkelig ikke høye hæler som noe franske kvinner bruker til hverdags. Ingen av dem jeg kjenner til fra familie og omgangskrets bruker det i stor grad. Selv ikke de som har bodd flere år i Paris. Men nå er jeg akun i vanlige hjem på hverdagslige arenaer.

Jeg oppfatter det som mange fra andre land har en feilaktig oppfattning om hvordan franske kvinner kler seg. Den androgyne stilen er virkelig mye brukt, og jeg synes den er veldig feminin. Selv elsker jeg "gamine" stilen. Jeg synes det flotteste med franske kvinner er nettopp dette at de ikke prøver så hardt at de må ha det ukomforatbelt. Men derimot krever mye av klærne, og forventer kvalitet. Det er slik jeg alltid har oppfattet det.

Om du opplevde som normalt å løpe gjennom brosteinslagte gater på høye hæler, var du nok i en ganske annen omgangskrets enn hva jeg har opplevd :)

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

TS spør i HI om hjelp til å kunne gå på høye heler.

I alle dine innlegg rakker du ned på bruk av heler og fremhever ditt syn på lave sko som selvsikkert og feminint og tilsynelatende eneste rette. I sterk kontrast til flertallet.

Så hold deg til tema (hvordan klare å gå fint i høye heler) og ta debatten om høye vs lave sko og femininitet i en egen tråd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS spør i HI om hjelp til å kunne gå på høye heler.

I alle dine innlegg rakker du ned på bruk av heler og fremhever ditt syn på lave sko som selvsikkert og feminint og tilsynelatende eneste rette. I sterk kontrast til flertallet.

Så hold deg til tema (hvordan klare å gå fint i høye heler) og ta debatten om høye vs lave sko og femininitet i en egen tråd.

Det rådene folk ber om er ikke alltid de de trenger. Å få selvtillit til å gå i lavere

sko uten å tro at man dermed er mindre feminin eller stilig, er en gave jeg unner alle.

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn jeg har snakket med, inkludert min kjæreste, synes kvinner ser mye bedre ut uten høye hæler. Min kjæreste og hans kamerater skjemmes og ler av alle damer som stubber rundt på stiletter, enig der, for det ser virkelig ikke bra ut. :P

Anonymous poster hash: 21e11...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...