Gå til innhold

Deprimerende filmer


missfidget

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om trist filmer? Gidde du å ser på eller vil du helst slipp unnå?

Jeg selv synes jeg lære en del fra sånne filmer. F. eks. mange Lars Von Trier filmer. Nesten som man ser på seg selv etterpå ut i fra reaksjoner som en har. Sa "Lilja-4-ever" noen uker siden og selv om det var en virkelig knusende deprimerende film, så tok jeg med meg faktisk mye. Det var en mening i det.

Nå har det kommet en film som heter, "Gunnar Goes Comfortable" som jeg lurer veldig på. Det handler om en mann som hater seg selv og hvordan han prøver å kommer ut av det. Nesten redd å se dette filmet egentlig, hvis det er så tung. Likevel kan jeg godt tør å se det hvis mannen eller venner er i lag med meg. Jeg vil har noen å snakker med og diskutere med etterpå! Eller hva synes dere?

Vil gjerne hører hva andre synes og mener om det og spesielt om dere har filmer å nevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Personlig er slike filmer mine favoritter. jeg får på måte noe ut av slike filmer.

Den siste filmen du nevnte, går dn på kino?

Selv har jeg lyst til å se den svenske filmen, tror den heter ondskapen. Virker veldig gripende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Von Trier's festen var utrolig sterk, jeg tenkte lenge på filmen etter jeg hadde sett den. Bestillte noen filmer igår, holdt på å bestille "Lilje-4-ever", men jeg fant ut at jeg ikke orka å se den. Kanskje en annen gang.

Jeg har også hørt en dokumentarfilm om gatebarn i Brasil skal være utrolig sterk, noe med Tapte engler. Noen som har sett eller hørt om den?

Hater filmer som omhandler seksuelle overgrep, spes mot barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Von Trier's festen var utrolig sterk, jeg tenkte lenge på filmen etter jeg hadde sett den. Bestillte noen filmer igår, holdt på å bestille "Lilje-4-ever", men jeg fant ut at jeg ikke orka å se den. Kanskje en annen gang.

Jeg har også hørt en dokumentarfilm om gatebarn i Brasil skal være utrolig sterk, noe med Tapte engler. Noen som har sett eller hørt om den?

Hater filmer som omhandler seksuelle overgrep, spes mot barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Von Trier's festen var utrolig sterk, jeg tenkte lenge på filmen etter jeg hadde sett den. Bestillte noen filmer igår, holdt på å bestille "Lilje-4-ever", men jeg fant ut at jeg ikke orka å se den. Kanskje en annen gang.

Jeg har også hørt en dokumentarfilm om gatebarn i Brasil skal være utrolig sterk, noe med Tapte engler. Noen som har sett eller hørt om den?

Hater filmer som omhandler seksuelle overgrep, spes mot barn.

Å se på Lilja 4-ever var en sterk opplevelse for meg. Var ikke meg selv for mange, mange dager etterpå. Egentlig var jeg så ringa dagen jeg så det at jeg nesten kunne ikke spiser. Ja, så ringa var jeg. Men jeg tar filmer på alvor, og det som skjedde i Lilja 4-ever var ikke noe mytologi. Det er noe som skjer hver dag i verden vår. Og det er kanskje det som treffer deg mest nå du ser denne filmen. Den må vær en av det mest trist og knusende filmer jeg har sett noen gang, og jeg har sett mange trist og deprimerende filmer! Hvis du velger å ser det, så anbefale jeg å ser det i lag med noen du kan snakker med etterpå. Det var det jeg manglet denne gang jeg så den.

Den filmen om brasilian gatebarn, hvor så du den? Den var ikke den som kommet på Kanal Plus, var det? Og en dame som tok vare på de gatebarn, mange som var stoffmisbrukerer (lim)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den filmen om brasilian gatebarn, hvor så du den? Den var ikke den som kommet på Kanal Plus, var det? Og en dame som tok vare på de gatebarn, mange som var stoffmisbrukerer (lim)?

Jeg har ikke sett den, en kollega av meg som sa at jeg måtte se den.

Jeg såg en dokumentar om problemstillingen runt Lilja-4-ever, og det er så grusomt. Unge jenter som blir kidnappet, stengt inne i leiligheter, der de må betjene helt opp til 30 kunder på en dag. Helt avskyelig.

Det finnes et barnehjem som kalles E66, er usikker på byen??

Der etterlates babyene til noen av disse jentene. Jentene kommer fra fattige land som Albania og Russland. Jentene blir gravide, fortsetter å jobber(for de er faktisk veldig attraktive som gravide), føder og rett ut på gata igjen. 1 til 2 dager etter fødselen. Disse barne er ikke attraktive som adopsjonsbarn fordi de er litt mørke i huden.

Dette er tragisk:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det snakkes om deprimerende filmer måtte jeg bare ta med

Requiem for a dream

En annen kategori enn det dere snakker om, men en så sterk, deprimerende og ekkel film er det lenge siden jeg har sett. Men veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om dere ønsker en gripende filmopplevelse, da MÅ dere bare se:

"Ichi the Killer" av Takashi Miike.

:o

Say no more.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det snakkes om deprimerende filmer måtte jeg bare ta med

Requiem for a dream

En annen kategori enn det dere snakker om, men en så sterk, deprimerende og ekkel film er det lenge siden jeg har sett. Men veldig bra!

Den var veldig sterk. Musikk var kjempe flott. (Forresten visste du at det var Fleskvartetten som spillet?)

Ellers følte jeg at det var jo deprimerende men i en helt annen mote enn Lilja 4-ever. Requiem handlet om voksne som hadde tatt en valg å leve sånn, og selv om du så synd på dem, så traff det hjertet i en annen mote.

I USA har det vært sagt at denne filmen burde vises offentlige for å hindre barna sine nysjerrighet om narkotika. Noe som jeg er helt enig i. Å vær dopmisbruker er ikke noe kult, men dessvere etter mange stjerne dødsfall (Kurt Cobain for a nevne en) så er det mange som synes det er noe litt romantiske og kult med å vær heroin misbruker. Synd, men helt sant....

Fint at du nevnet den filmen, jeg eier jo DVD'en så er litt overrasket jeg glemte å nevne den selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om dere ønsker en gripende filmopplevelse, da MÅ dere bare se:

"Ichi the Killer" av Takashi Miike.

:o

Say no more.

Hmm, finnes den i vanlige videobutikker eller...? Si litt mer om den. Hva handler dette om? Er det grøsser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...