Gå til innhold

Vill du ønsket å leve evig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å bli med på menneskehetens utforskning av verdensrommet, men evig liv blir litt for lenge.

Hadde tanker om det før, men har siden fått en spirituell oppvåkning.



Anonymous poster hash: 4aae3...51b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller det hadde jo vært kult, men bare om du selv kunne bestemme å avslutte det evige livet ditt...
Si...Du kan f.eks ikke dø av hva andre gjør mot deg..eller av sykdommer, men bare om du gjør det selv..

Men hadde jo blitt ett utrolig slit med å fornye ID papirer...
Og passe på at du ikke får 200år i fengsel... :fnise:

Tenk deg at du møter på ei dame og alder kommer opp..Og du sier "ja, jeg er faktisk 785år gammel..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil at alle skal være med, men min nabo har fått den friheten at h*n kan få velge selv. Jeg skal ikke tvinge noen til å velge verken det ene eller det andre.

Anonymous poster hash: 204ed...cbd

Valg? Hva med mennesker som bor i deler av verden som ikke blir frelst? Disse vil guden din kaste lukt i helvetesilden til evig tid. De får aldri noe valg.

Jeg vil heller bli til intet enn å tilbringe den himmelske herlighet hos en gud med en slik bedriten moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valg? Hva med mennesker som bor i deler av verden som ikke blir frelst? Disse vil guden din kaste lukt i helvetesilden til evig tid. De får aldri noe valg.

Jeg vil heller bli til intet enn å tilbringe den himmelske herlighet hos en gud med en slik bedriten moral.

Har du hørt om misjonærer? De har faktisk vært på 99 prosent av kloden (der det er befolkning). Dessuten står det i min store kloke bok at de som ikke har hørt skal bli dømt etter hvordan de lever. De som derimot hører skal bli dømt etter om de tar imot, som jeg skrev tidligere.

Anonymous poster hash: 204ed...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et spørsmål en gang, jeg vet at jeg skal leve evig og at absolutt alle andre skal leve evig, det det handler om er HVOR man skal leve evig. Har man tatt imot Jesus Kristus, så kommer man til å ha det veldig bra, hvis ikke, så kommer man ikke til å ha det bra i det hele tatt.

(Ja, den måtte komme!!!)

Anonymous poster hash: 204ed...cbd

Jeg er så nysgjerrig.

Hva slags evighets-verden er det du ser for deg?

Blir dere å gå til sengs om kvelden og stå opp om morgenen mon tro? Er det lørdag hele uka eller blir det hverdag og helg?

Blir det kaffe/te/juice og frokost? Lunch? Middag? Godteri og potetgull?

Jeg antar at det hverken skal være noen sosiale eller politiske utfordringer "der oppe". Hva skal dere snakke om?

Finnes det bøker? Har dere tv? Er det noe uteliv?

Må dere dusje? Kan man klippe og farge håret eller kommer man til å ha samme frisyre til evig tid? Hvilken alder kommer man til å ha i evigheten? Skal dere bo i hus/leilighet eller sky(skraper)? Hvordan blir været? Finnes det kjæledyr i himmelen?

Anonymous poster hash: a18c5...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så nysgjerrig.

Hva slags evighets-verden er det du ser for deg?

Blir dere å gå til sengs om kvelden og stå opp om morgenen mon tro? Er det lørdag hele uka eller blir det hverdag og helg?

Blir det kaffe/te/juice og frokost? Lunch? Middag? Godteri og potetgull?

Jeg antar at det hverken skal være noen sosiale eller politiske utfordringer "der oppe". Hva skal dere snakke om?

Finnes det bøker? Har dere tv? Er det noe uteliv?

Må dere dusje? Kan man klippe og farge håret eller kommer man til å ha samme frisyre til evig tid? Hvilken alder kommer man til å ha i evigheten? Skal dere bo i hus/leilighet eller sky(skraper)? Hvordan blir været? Finnes det kjæledyr i himmelen?

Anonymous poster hash: a18c5...1d8

Hakke peiling, alt dette kan være der, eller ikke. Det skal være gater av gull og ellers et paradis, men det betyr ingenting så lenge vi er med Ham vi elsker høyest og kan høre på ham. Gud skal være vårt lys, for solen, månen og jorden eksisterer ikke lenger, heller ikke universet som vi kjenner det nå. Det står lite i den store kloke boken, men at vi blir fornøyd og mer enn det er helt klart. Det blir ikke de som tilbringer evigheten et helt annet sted.

Anonymous poster hash: 204ed...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mmm, sånn med det samme så vil jeg svare ja, men med litt ettertanke blir jeg usikker. Snakker vi om å leve evig i den forstand at du ikke kan dø. For å si det litt enkelt:

Evigheten virker ganske lenge. Kanskje jeg hadde gått lei etter 2-3 milliarder år, eller ENDA mer. Har jeg da mulighet for å ombestemme meg?

Å leve evig vil vel etterhvert føles som et fengsel som man ikke kan komme seg ut av det. En straff som aldri tar slutt, but just go on and on and on and on. Dette høres enda mer skummelt ut enn døden.

Endret av Snof
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Nei takk. Det hadde blitt for kjedelig ;) Dessuten dør sola ut, og universet kommer sikkert til å dø ut en gang, så det hadde ikke gått an å levd evig likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om jeg hadde hatt muligheten til å velge og ikke ville leve lengre... Regner med at jeg ville blitt lei en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Nei, det kunne jeg virkelig ikke tenkt meg. Det blir jo sett på som den verste straffen det å måtte vandre jorden i evig tid og aldri få slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg virkelig ikke tenkt meg. Det blir jo sett på som den verste straffen det å måtte vandre jorden i evig tid og aldri få slippe.

Så bra du skal slippe å vandre på jorden da. Den forsvinner, tross alt. :) Det å leve evig slipper du derimot ikke unna, så det får du forberede deg på med én gang :)

Anonymous poster hash: 204ed...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Så bra du skal slippe å vandre på jorden da. Den forsvinner, tross alt. :) Det å leve evig slipper du derimot ikke unna, så det får du forberede deg på med én gang :)

Anonymous poster hash: 204ed...cbd

Dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde jo blitt ett utrolig slit med å fornye ID papirer...

Og passe på at du ikke får 200år i fengsel... :fnise:

Tenk deg at du møter på ei dame og alder kommer opp..Og du sier "ja, jeg er faktisk 785år gammel..."

Hehe, jeg skal holde meg innen lovens rammer, men det hadde jo vært fint å få leve lengre, ikke for alltid, men lengre. Det å være halvveis i livet når man er 50, vel statistikken sier 83,6 år for kvinner og 79,7 år for menn, så spøken om halvveis i livet til 50 års jubilanten er veldig optimistisk. Forutsatt helse/ at vi eldes senere så kunne jeg godt tenke meg å bli 200 -300 år. 83,6 år der de siste 10 år er på sykehjem føles så altfor lite.

Anonymous poster hash: f358b...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne leve evig, uten sykdom eller å eldes men som evig trettiåring forutsatt at det blir i en rettferdig verden uten krig og hvor alle mennesker har det godt.

Anonymous poster hash: 96691...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såpass innlevelsesevne for hvordan situasjonen er for dem som skal dø at jeg selvfølgelig ville levd evig. Det er både fordi jeg ikke ville ønsket å dø på noe tidspunkt med mindre jeg hadde store smerter eller andre alvorlige problemer, og fordi jeg ønsker å se hvordan det går. En annen sak er at lengden på et menneskes levealder er fullstendig vilkårlig. Det er ikke slik at vi har gjort alt som er verd å gjøre og sett alt som er verd å se når vi er gamle. Den største ulempen med å leve evig er at da måtte man jobbet til evig tid (eller til roboter kan ta over alt) også.



Anonymous poster hash: 6a3f2...825
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...