Gå til innhold

Viss du kunne stille Gud


Anbefalte innlegg

Hvordan har du klart å holde ut med disse idiotiske menneskene så lenge? (Vet svaret, men vil likevel spørre)

Ingen som har forstått kristendomsundervisningen eller? Eller kanskje det er slik at en må ha interesse for filosofi kanskje...

1. Gud skapte menneskene perfekte. De hadde ingen ondskap, kjente ikke til noe ondskap.

2. Siden de var perfekte, skapte Gud de med fri vilje. Å skape noe uten fri vilje er (og vil alltid være) ondskap.

3. Menneskene valgte selv å bli onde, da de spiste av det ene forbudte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida
Hvordan har du klart å holde ut med disse idiotiske menneskene så lenge? (Vet svaret, men vil likevel spørre)

Ingen som har forstått kristendomsundervisningen eller? Eller kanskje det er slik at en må ha interesse for filosofi kanskje...

1. Gud skapte menneskene perfekte. De hadde ingen ondskap, kjente ikke til noe ondskap.

2. Siden de var perfekte, skapte Gud de med fri vilje. Å skape noe uten fri vilje er (og vil alltid være) ondskap.

3. Menneskene valgte selv å bli onde, da de spiste av det ene forbudte.

Hvis gud skapte oss i sitt bilde, og vi er perfekte, hvordan kan det ha seg at vi velger det som er ondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis gud skapte oss i sitt bilde, og vi er perfekte, hvordan kan det ha seg at vi velger det som er ondt?

To ord

FRI VILJE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lille undersått tror du kan stille Gud så allmektig et sånt spørmål, bare de med finest kappe og penest hår får si,,,,,,,,,,,,hehehe, ironi. Jeg tror virkelig Gud hadde likt det spørsmålet. Men Han er vel travelt opptatt med å hjelpe alle de mennesker på jord, men som en dag er som tusen år for Ham, og tusen år som en dag, tror jeg godt Han svarer på spørsmålet. Klikker jeg inn på nyheter verden rundt og ser tragiske nyheter som det ofte er, da vet jeg Gud er lei, men ut av vinduet som jeg kan se, smiler Han blidt, og former de hvite skyene på den blå himmelen, og sier til meg: hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James II
Du lille undersått tror du kan stille Gud så allmektig et sånt spørmål, bare de med finest kappe og penest hår får si,,,,,,,,,,,,hehehe, ironi.

Jeg er ikke Guds understøtte jeg er Guds far. Uten meg er Gud intent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
Men hvorfor skapte han oss som "uskikkelige unger" om han bare önsket oss alt godt i verden - og det viktigste hvorfor fortjente vi bare EN sjanse?

:klø: I dont see ...

Gud har ikke skapt oss som "uskikkelige unger".

Han har skapt alle med forskjellige talenter, og alle med en lengsel etter Gud.

Derfor er det at de som ikke tror, eller vil tro på den himmelske Gud, finner andre guder eller andre ting å tro på.

Ellers har Gud gitt oss retningslinjer for hvordan vi må leve for å ha et godt liv.

Et av rådene hans som gjør at vi ikke blir uskikkelige unger er: Den som elsker sin sønn, tukter ham tidlig.

Han har ikke gitt oss bare EN sjanse. Han sendte sin sønn til jorden, som etterhvert ble ofret på korset for at vi skulle få en ny sjanse.

Så er det da opp til hver enkelt å benytte seg av denne sjansen.

Denne sjansen som så mange er så redd for at skal bli tredd nedover hodet på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud har ikke skapt oss som "uskikkelige unger".

Han har skapt alle med forskjellige talenter, og alle med en lengsel etter Gud.

Derfor er det at de som ikke tror, eller vil tro på den himmelske Gud, finner andre guder eller andre ting å tro på.

Hva med de som ikke tror på noen religion da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Spørsmålet er dumt for jeg vet ikke om jeg har kapasitet til å forstå svaret, men abstrakt tenkt, om jeg skulle kunne stille ett spørsmål så måtte det bli:

Hva er meningen med alt ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Spørsmålet er dumt for jeg vet ikke om jeg har kapasitet til å forstå svaret, men abstrakt tenkt, om jeg skulle kunne stille ett spørsmål så måtte det bli:

Hva er meningen med alt ...?

:klappe: Utrolig bra svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_KR-øst_*
Hva med de som ikke tror på noen religion da?

Du mener vel: De som ikke dyrker noen religion eller har noen tro.

De tror jeg ikke finnes.

Jeg har ikke sett noen som er mer opptatt av religion og tro enn humanister og ateister. Dette skjer også her på KG.

Det er ikke julenisser, feer og eventyrprinser som blir diskutert her på forumet.

Vi er alle skapt med en innebygget lengsel etter Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du mener vel: De som ikke dyrker noen religion eller har noen tro.

De tror jeg ikke finnes.

De finnes og de kalles for ateister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...