Gå til innhold

Lønnsforhandlinger i osloskolen denne høsten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er helt nyutdannet og jobber som lærer i osloskolen. Har ikke rukket å melde meg i Utdanningsforbundet ennå - det har rett og slett gått litt i glemmeboken. I tillegg har det slått meg at det er ganske dyrt?

Nå har jeg ganske nylig fått resultatet av de lokale lønnsforhandlingene og flere av mine kolleger har gått opp ett lønnstrinn. Selv fikk jeg ingenting. Tenkte at det er fordi jeg er helt ny, men andre kolleger forteller meg nå at det er fordi jeg ikke er organisert og at nye har tidligere fått økning. Kan dette stemme? Hvordan kan skolen bare gi personlige tillegg til de som er medlem av Utdanningsforbundet?

Setter pris på det hvis noen kan forklare hvordan dette foregår. Opplever at det er vanskelig å få den informasjonen man ønsker fra skolen.

Anonymous poster hash: df4e7...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke slik at alle fikk i året oppgjør! Det ble sendt ut et internt skriv med begrunnelser for hvordan de har prioritert, ledelsen på skolen din har nok sendt det ut (vi fikk på mail).

Jeg er også nyutdannet og fikk heller ikke noe, men sånn er det hvert år - noen får, mens andre får ikke. Det er kjipt men sånn er det nok bare.



Anonymous poster hash: c5e78...8ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over det. Du tenker på standardskrivet som ble gitt til alle - det fortalte meg egentlig svært lite. Det er derfor jeg spør om det er de som er organisert som har blitt prioritert. Mine kolleger mente nemlig det. Du svarer ikke på spørsmålet.

Anonymous poster hash: df4e7...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider