Gå til innhold

Girls (HBO)


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Har sett hele sesong 1 og synes den er kjedelig. Skjønner ikke hva som er så morsomt med den! Synes ikke den er realistisk heller :klo: Men nå så jeg den i høst, så kan hende jeg bare har glemt akkruat det. Han kjærsten til Hanna finnes ikke morsom i mine øyne. Synes han er ekkel jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiumsjunkie

Likte de første episodene, men nr 5 og 6 var litt kjedelige. Helt i tråd med det en annen fortalte meg. Sesong 2 derimot tar det seg opp, visstnok. Jeg må si jeg kjenner meg mest igjen i hovedpersonen, vet ikke om det er så bra ... Utenom guttegreiene, men usikkerheten rundt alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Girls!

Spesielt de kleine dialogene og sex-scenene med "dirty-talk" :fnise:

Vi så hele sesong 1 på en dag her for et par uker siden, så nå ser vi en ny episode hver mandag.

Er det noen av dere som har sett Tiny Furniture? Jeg så den på mandag, og hadde høye forventninger, men den levde absolutt ikke opp, og Girls er mye, mye festligere, selvom det er visse likheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte de første episodene, men nr 5 og 6 var litt kjedelige. Helt i tråd med det en annen fortalte meg. Sesong 2 derimot tar det seg opp, visstnok. Jeg må si jeg kjenner meg mest igjen i hovedpersonen, vet ikke om det er så bra ... Utenom guttegreiene, men usikkerheten rundt alt mulig.

Episode 5 synes jeg er en av de morsomste! Når hun Hannah konfronterer sjefen sin..og drar hjem til typen etterpå som bare ligger der og runker,haha, synes den var veldig komisk. (dette har vært på norsk tv så håper ikke jeg spoiler for noen nå..)

Liker veldig godt rollekarakteren til typen til Hannah, Elijah. Ikke liker i som at det er drømmefyren, han spiller bare så utrolig godt ut den snodige typen.

Episode 6 var litt kjedelig ja.. men faren til Hannah er jo så søt når han står der med Hannahbanana skiltet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Bare jeg som synes at hun i flagreklærne er så klisje?? Når hun prater om kvinnefrigjøring og totalt driter i alt mulig. Hun minner meg om Nemi, har aldri likt Nemi heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes at hun i flagreklærne er så klisje?? Når hun prater om kvinnefrigjøring og totalt driter i alt mulig. Hun minner meg om Nemi, har aldri likt Nemi heller.

Ja! Der er vi enige. Hun er den jeg liker minst. Den veslevoksenheten og og og, ja, hele rollen hennes. Flagrende gevant. Care face eller hva dagens ungdom kaller det. Care bear. mye kosligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett ukas episode to ganger synes jeg den er en av de bedre episodene noensinne. Som en novellefilm, nesten. Fikk et enda bedre innblikk i den virkelig usmakelige egoismen til Hannah...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker serien! Tok to episoder før jeg skjønte greien, men jeg kan mer og mer kjenne meg igjen i mange av situasjonene. Elsker satc også, men den serien blir jo en helt annen verden. Som noen-og-tjueåring appellerer Girls veldig til meg. Selvfølgelig ikke alt som stemmer, f eks den episoden med kjønnssykdommer. Litt rart at en jente på den alderen ikke vet så mye om kjønnssykdommer. (Sorry for evt spoiler). Samtidig er dette et tema som er veldig nedprioritert i amerikansk skole. Prevensjon og kjønnssykdommer er ikke akkurat pensum som i Norge der.

Alt i alt blir dette for meg en komiserie med et mye større realistisk bidrag enn lignende serier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er bra at det lages TV-serier der ikke alle jentene er syltynne og rike med perfekte liv som vi andre bare kan drømme om (sex and the city, gossip girl etc).

I "girls" er jentene usikre, de har et par kilo for mye, de er ikke perfekte, og har problemer som det er litt lettere å identifisere seg med. Synes også at serien ironiserer en del over hvor egoistiske og teite jentene er (noe vi alle er av og til), og dette er morsomt.

Jeg synes at det er bra at det finnes serier som får meg til å føle meg mer enn bra nok.

Anonym poster: 3ec2b017f5e83757dc938986ea959b96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes at hun i flagreklærne er så klisje?? Når hun prater om kvinnefrigjøring og totalt driter i alt mulig. Hun minner meg om Nemi, har aldri likt Nemi heller.

Jeg synes at serien overdriver og ironiserer mye over karakterene. Det er en av tingene jeg liker så godt med den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg så at sesong 1 kostet 199,- så jeg kjøpte like greit hele sesongen etter å bare ha sett to episoder. Både jeg og typen min likte denne serien godt :) Gleder meg til sesong 2 ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har sett denne utrolig vittige serien? Mye klein stemning, men jeg koser meg masse! Beste komi/dramaserie jeg har sett på en god stund! :)

Lena gjør satire på eget miljø. Herlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ideen veldig godt, men satt igjen med en forferdelig flau følelse etter å ha sett fire episoder, så det er desverre ingenting for meg! Men så liker jeg ikke andre serier som går under kategorien "flau humor" heller da. F.eks. Klovn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett de to siste episodene? Hva synes dere?

Anonym poster: f708632fa0082368616fb0c444d1b069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...