Gå til innhold

Er jeg den eneste som ikke orker rød/blodig biff?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestiller alltid medium. Ellers smaker man jo ikke kjottet. Spiller jo ingen rolle hvilken del av dyret det er heller, når den er stekt og krydret i hjel. Folk kan gjores som de vil men jeg synes det er latterlig å skulle ha indrefilet når man steker den til en skosåle. Da kunne man like godt spist biffgryte eller flatbiff.

Heldigvis har alle jeg har datet delt min smak. Jeg bestiller medium, han bestiller medium rare. Lager jeg hjemme sorger jeg for at noen partier er blodige.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den skal ha en tynn stekeskorpe, resten skal være rå, den skal blø, man skal neste lure på om den enda lever.

Jeg er ferdig med steinalderen. Maten skal være dau, tilberedt og kokt/stekt når jeg får den servert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Elsker rødt og blodig. Men det er jo ikke blod...kjøttsaft :)

Biff skal være slik som du liker den, ikke andre. Når man lager til andre skal man høre hva de ønsker.

Er dere flinke biffstekere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rådyr

Snur den før den treffer panna, men må jo være skikkelig mørt kjøtt da. Elsker biff tartar også. Skosåler står jeg over..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere ville jeg ha den gjennomstekt, men nå synes jeg definitivt en rå biff er så utrolig mye bedre. Gjerne tartar også! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg steker alltid biffen til den ikke er rosa inni lenger. Syns det er så vanvittig ekkelt med den rosa blodige saften! Smaker jern og rått!

Men når jeg ser master chef og andre matprogrammer, er det om å mest mulig rått og rennende biff! Ugh!!

Anonymous poster hash: 5a09e...ede

Som svar på overskriften: Selvfølgelig er ikke du den eneste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg bestiller alltid medium. Ellers smaker man jo ikke kjottet. Spiller jo ingen rolle hvilken del av dyret det er heller, når den er stekt og krydret i hjel. Folk kan gjores som de vil men jeg synes det er latterlig å skulle ha indrefilet når man steker den til en skosåle. Da kunne man like godt spist biffgryte eller flatbiff.

Ja, ikke alle forstår at man "ødelegger" et godt kvalitetsstykke med kjøtt når det mishandles til det blir grått. Men, de liker det de liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke alle forstår at man "ødelegger" et godt kvalitetsstykke med kjøtt når det mishandles til det blir grått. Men, de liker det de liker :)

Dersom en mann bestiller "godt stekt" setter jeg ham i samme kategori som en som drar til Napoli for å bestille en autentisk pizza og så heller halve ketchupflaska over. Jeg regner også med at han synes whisky er "altfor sterkt".

Folk får gjore akkurat som de vil, men personlig ville det nesten vaert avtennende for meg med en slik mann. Kun min preferanse.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, jeg må være helt sikker på at dyret er dødt før jeg spiser det.

Gjennomstekt er best, men sånn middels kan gå an når jeg er på besøk hos folk. Man er da litt høflig av og til. :)

Slapp av, om koteletten lever, får den bein jog løper sin vei. Om den bare ligger der, er den død.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha biffen stekt au bleu, det vil si at den er stekt på utsiden og så og si kald i midten.

:heks:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ha den gjennomstekt hvis kokken er flink, hvis ikke kan jeg godta litt rosa, men null rødt og null rennende rød væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oksebiffen bør være rå på indre/ytrefilet og lightmedium på entrecôten. Bankekjøtt,flatbiff, rundbiff,mørbrad og lårtunge syntes jeg passer bedre i en suppe, ihjeslått og ihjelkokt.

Endret av malebarisk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grå biff er per definisjon ødelagt.



Anonymous poster hash: 8e48a...df8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Dersom en mann bestiller "godt stekt" setter jeg ham i samme kategori som en som drar til Napoli for å bestille en autentisk pizza og så heller halve ketchupflaska over. Jeg regner også med at han synes whisky er "altfor sterkt".

Folk får gjore akkurat som de vil, men personlig ville det nesten vaert avtennende for meg med en slik mann. Kun min preferanse.

Usedvanlig interessant!
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er klar over at dere ødelegger en ellers fin dag for de stakkars kokkene som blir tvunget, på deres bestilling, til å ødelegge godt kjøtt de har brukt både tid og penger på å leite seg frem til....?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker biffen "blodig", nam nam. Den skal ha en god stekeskorpe og være rød på innsiden og nesten smelte på tunga :)

Familien min jakter, så jeg har tilgang på indrefilet og ytrefilet av hjort. Hvis disse delene på dyret stekes til de er grå har man ødelagt kjøttet og man kjenner vel ikke en gang forskjell på flatbiff og indrefilet.

Når jeg steker biff lar jeg den hvile en god stund før den serveres. Da setter kjøttsaften seg og renner ikke like mye utover tallerkenen.



Anonymous poster hash: 648db...37b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hvorfor de som vil ha biffen gjennomstekt i det hele tatt spiser biff! Greia med biffen er jo at den skal være litt rå inni. Det er det som er biff!

Den blir jo tørr og smakløs når den er gjennomstekt. Nei, hadde jeg måttet steke den helt igjennom for å like den, så hadde jeg heller spist alt det andre vi har på kjøttmarkedet som kylling, kalkun, kjøttdeig, fisk osv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Liker den rosa best, men kan selvsagt spise rød.

Synes det er litt spesielt med voksne som synes kjøttsaften(det er ikke blod) i biffen er ekkel eller ikke klarer å spise en rød biff.

Samme gjelder de som gjør så mye ut av at de spiser biffen blodig.

Endret av Steamboat
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imaginary

Jeg liker den "rå og rau," jeg. Helst har jeg drept dyret selv og den spises selvsagt med hendene. Bestikk er overvurdert.

Edit: Mmm, nå fikk jeg lyst på biff...

Endret av Imaginary
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...