Gå til innhold

Hvordan finne ut hvor mye gjeld man har?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan man kan finne ut hvor mye gjeld man har? Og hvilke forskjellige kreditorer jeg skylder, også evt. betalingsanmerkning, innkasso saker ol. Finnes det noe felles register, eller noen jeg kan kontakte?



Anonymous poster hash: eaaae...288
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne oversikten må du ha selv! Det er ingen registre over dette.

Siste selvangivelse kan gi deg en pekepinn med mindre du har tatt opp flere lån i løpet av året.



Anonymous poster hash: a25f9...385
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan man kan finne ut hvor mye gjeld man har? Og hvilke forskjellige kreditorer jeg skylder, også evt. betalingsanmerkning, innkasso saker ol. Finnes det noe felles register, eller noen jeg kan kontakte?

Anonymous poster hash: eaaae...288

Hvordan er det mulig å ikke vite slike ting selv?

Anonymous poster hash: b8815...777

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erre mulig. Hadde fått hetta om jeg ikke visste om det var 100 000 eller 300 00 jeg skylte. Hvordan er det mulig å leve slik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir like overrasket hver gang, når jeg leser om folk som ikke har styring.

Får du ikke regninger i posten?

Gå inn på din selvangivelse, der står hvor mye gjeld du har



Anonymous poster hash: b84d1...c39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkasso.no der får du oversikt alt som har gått til innkasso

signerer! min samboer fikk også hjelp av nav til å finne ALL gjeld, det tok dem 1 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like overrasket hver gang, når jeg leser om folk som ikke har styring.

Får du ikke regninger i posten?

Gå inn på din selvangivelse, der står hvor mye gjeld du har

Anonymous poster hash: b84d1...c39

min inkasso står ikke på selvangivelsen, så nei det funker ikke alltid! :opplyser: er mer lån og slikt som står der

Anonymous poster hash: f47b3...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erre mulig. Hadde fått hetta om jeg ikke visste om det var 100 000 eller 300 00 jeg skylte. Hvordan er det mulig å leve slik?

slike folk har ofte ikke noe liv... skal si deg en ting og det er at det er helt forferdelig å ha det slik. til dere som synes det er så sykt å ikke ha kontroll - slutt å vær så negativ og dømmende! er flere ulike grunner til at man havner i slike situasjoner og det går enorm ut over det psykiske, man ender ofte opp med at det ikke er vits å åpne brev hvis man ikke kan betale. INGEN vil være i slike situasjoner der man har skyhøy gjeld , kanskje mister jobben, blir syk etc. Vg har skrevet masse om dette i det siste: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/gjeldskrisen/rekordmange-nordmenn-svartelistet-ikke-hver-dag-jeg-spiser-middag/a/23330233/

Anonymous poster hash: f47b3...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan man kan finne ut hvor mye gjeld man har? Og hvilke forskjellige kreditorer jeg skylder, også evt. betalingsanmerkning, innkasso saker ol. Finnes det noe felles register, eller noen jeg kan kontakte?

Anonymous poster hash: eaaae...288

Jeg tror det enkleste er å ringe kreditorene dine. Vær så snill å overse de dømmende kommentarene her. De vet stakkars ikke bedre og tror det er greit å sparke de som ligger nede.

Anonymous poster hash: fb8af...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan man kan finne ut hvor mye gjeld man har? Og hvilke forskjellige kreditorer jeg skylder, også evt. betalingsanmerkning, innkasso saker ol. Finnes det noe felles register, eller noen jeg kan kontakte?

Anonymous poster hash: eaaae...288

Statens innkrevingssentral har laget en ordning for dette. Gå inn på din side der og få oversikt over de kravene som ligger der. En periode ga de full oversikt, men kanskje de ikke får lov til det lenger?

Står også noe på inkassoguiden. No, men det vet jeg ikke om er seriøst opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...