Gå til innhold

Noen banker som tilbyr lån/refinansiering med betalingsannmerking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen banker som gir ut lån/refinansiering til en med betalingsannmerking? Grunnen til dette er fordi jeg vil betale alle kreditorene jeg skylder, og kun forholde meg til en bank. Jeg har nå fått fastjobb. Jeg er usikker på nøyaktig hvor mye jeg skylder, men regner med at det er rundt 350 000,- kr Jeg har ikke muligheten til å ta pant i fast eiendom.



Anonymous poster hash: af603...924
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen finansinstitusjoner som gir usikrede lån til personer med betalingsanmerkninger.

Den beste løsningen er å ta en prat med f.eks dine foreldre, om de kan stille sikkerhet i sin bolig for deg. I et slik scenario, så kan du ta kontakt med gjeldsrådgiver i kommunen din, og få hjelp til gjeldsforhandlinger. I mange tilfeller så kan denne rådgiveren gå ut mot alle kreditorer og skissere et sluttoppgjør, og få forhandlet ned totalsummen. Så lenge kreditor får dekket hovedkravet, så kan de redusere mye på renter/omkostninger, slik at totalen din blir lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noen banker som gir ut lån/refinansiering til en med betalingsannmerking? Grunnen til dette er fordi jeg vil betale alle kreditorene jeg skylder, og kun forholde meg til en bank. Jeg har nå fått fastjobb. Jeg er usikker på nøyaktig hvor mye jeg skylder, men regner med at det er rundt 350 000,- kr Jeg har ikke muligheten til å ta pant i fast eiendom.

Jeg tenker umiddelbart på Bank2.

https://bank2.no/privat

"Bank2 har spesialisert seg på å tilby refinansieringslån til privatpersoner, selvstendig næringsdrivende og mindre bedrifter som av ulike grunner ikke kvalifiserer til lån i andre banker."

"En refinansiering kan være løsningen på en ny og trygg økonomisk start. I Bank2 har vi spesialisert oss på refinansiering av misligholdt gjeld. Oppsøker du oss for å få lån, vil vi jobbe sammen med deg for å finne en løsning som tar hensyn til din økonomiske situasjon."

"Vi gir deg en ny økonomisk start

Sammen med deg vil vi forsøke å finne gode og helhetlige løsninger hvor en refinansiering kan bidra til en ny og bedre start på din økonomi. Betalingsanmerkninger er ikke et hinder for en refinansiering hos oss."

Men jeg ser nå at Bank2 krever pant i fast eiendom:

  • Lån må sikres med pant i bolig eller annen fast eiendom. Belåningsgrad vurderes ut ifra boligens beliggenhet og omsettlighet og kan være inntil 75 - 80 % av verdien
  • Det forutsettes betjeningsevne i form av faste inntekter eller at innfrielse er basert på fremtidig salg
Endret av Testosteron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...