Gå til innhold

"hadde dette skjedd i Oslo, hadde jeg blitt ranet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Da-Svanhild-falt-og-skadet-seg_-fikk-hun-merke-hvor-hjelpsomme-folk-kan-vare-3222129.html

- Dette er typisk Bergen. Hadde dette skjedd i Oslo, hadde jeg bare blitt ranet, mener hun.

Hva i alle dager er det for en ting å si? Hva vet hun om det?



Anonymous poster hash: 8ed62...151
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror helt og holdent at det hun sier er sant.



Anonymous poster hash: fbfc4...a82
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svimte av i en "tvilsom" bakgate i Oslo en natt til Søndag, (nei, jeg hadde ikke drukket ;) ) Satt en liten gjeng der som folk bokstavelig gikk over gata for å unngå. De kom bort til meg og hjalp meg opp og tok meg til legevakta.

Hadde både lommebok med innhold og smykkene mine på slutten av kvelden. Så jeg vil faktisk si meg uenig i det den dama der sier.



Anonymous poster hash: 1f24b...354
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt og holdent at det hun sier er sant.

Anonymous poster hash: fbfc4...a82

Det kunne like gjerne skjedd i Bergen. Da jeg gikk på snørra i Oslo, var det ingen som tok min lommebok. Men da en jeg kjenner ble slått ned i Bergen forsvant både lommebok og mobil. Det kommer jo HELT an tid og sted. Er man uheldig, så kan det skje overalt.

Edit: Forresten. Jeg har mistet lommeboka mi i Oslo tre ganger (to ganger på byen), og ALLE gangene var det noen som søkte opp navnet mitt, og sendte den hjem i posten (med alt innholdet)

Endret av Hattifnatten
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tåpelig kvinnfolk. Folk får hjelp i Oslo også.

Anonymous poster hash: 1f5c8...e5f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter henne i utsagnet!

Anonymous poster hash: dc66a...baf

Greia her er jo ikke hva som er sant og ikke, greia er hvorfor i alle dager hun følte hun måtte pressisere det. Hva har det med saken å gjøre? Er ikke dette en sak om hvor hyggelige folk kan være? Og allikevel så må hun på død og liv få frem at "sånn er det iiiiikke i Oslo, tenk!!".

Anonymous poster hash: d1cb4...976

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, jeg falt en gang på sykkel og mens jeg lå og strevde for å komme meg opp var det bare én mann sammen med en dame som spurte om det gikk bra.....av masse folk som gikk forbi meg. >_<

Passe svimeslått så fikk jeg ikke sagt noe annet enn "jooaaa...." <_<

Veldig morsomt å bli glodd på, men ingen som faktisk kom og hjalp sånn uten videre. :sukk:

(Det her var for øvrig i Hegdehausveien (i Oslo). Ble 4 ukers sykemelding og måtte pent være i ro.)

Ellers har jeg aldri blitt ranet. O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tåpelig kommentar! Det kommer jo helt an på hvem som er førstemann på stedet om du blir ranet eller ei. Det hun sier er jo med andre ord at ALLE i Oslo ville ranet henne hvis de kom over henne på gata. For en teit dame. Og jeg er ikke fra Oslo, bare så det er sagt. Bor i Oslo og har aldri følt meg utrygg noe sted.

Anonymous poster hash: 4e6e7...4c5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst i Oslo. Og har aldri blitt tranet, eller opplevd noe annet skummelt. Har alltid fått hjelp hvis jeg har hatt behov for det. Har og mistet lommebok som jeg har fått igjen, med alt innhold.

Og seriøst, detter en dame utenfor en meny butikk i Oslo, er jeg temmelig sikker på at hun får hjelp, og overhodet ikke blir ranet.



Anonymous poster hash: 65d9a...941
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok veldig an på hvor i Oslo hun hadde falt. Frogner eller Grønland...

Ja det er vel større sjanse for at ingen gidder å hjelpe på Frogner enn på Grønland, så jeg er enig med deg der

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke sant. Jeg mistet lommeboka på tbanen i Oslo i fjor, 700kr i kontakt, kredittkort og bankkort, ble oppringt 5 minutter etterpå av en hyggelig mann som hadde funnet det og tok vare på det til både møtet mitt og hans var ferdig. Jeg tror bare bergensfolk er litt for stolte av byen sin.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant. Jeg mistet lommeboka på tbanen i Oslo i fjor, 700kr i kontakt, kredittkort og bankkort, ble oppringt 5 minutter etterpå av en hyggelig mann som hadde funnet det og tok vare på det til både møtet mitt og hans var ferdig. Jeg tror bare bergensfolk er litt for stolte av byen sin.

Nå må "vi" passe på at ikke vi skjærer alle bergensere over en kam heller da ;)

Denne damen er tydeligvis litt for stolt av byen sin og innehar et Oslohat hun helt åpenbart ikke har noe belegg for, men det betyr jo ikke at alle bergensere er like tåpelige som henne da - akkurat som ikke alle vi Osloborgere ville ranet en dame som falt om på gaten :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok veldig an på hvor i Oslo hun hadde falt. Frogner eller Grønland...

Høres ikke ut som du har så veldig stor erfaring med Oslo, så kanskje du ikke skal uttale deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...