Gå til innhold

Hvor mye stoler du på kjønn ved ultralyd, jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye stoler du på at ultralyden gir deg riktig svar på kjønnet? Spesielt viss du får høre jente. Usikker på hvor mye jeg skal legge ned i maling/innredning av rom, samt handle inn klær? Kjedelig viss alt er rosa og ut kommer en gutt. Men er glad i farger, så ønsker ikke bare hvite, grå og nøytrale klær heller.. Føler jeg har hørt så mange historier hvor kjønnet var et annet etter fødsel, i det siste.

Anonymous poster hash: 8889d...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg sett det selv: 100 %. Er det vanskelig leie og jordmor antar 95 %: kjøper ikke noe kjønnsbestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med guttene var jordmor sikker på at det var gutt (med eldste så vi det også selv). Med jenta var jordmor usikker og sa at hvis hun måtte gjette ville hun sagt jente. Vi kjøpte ingenting jentete for å si det slik. Jeg hadde ny UL seks uker senere og da sa legen at det var jente. Ingenting er vel sikkert før barnet er ute og det finnes jo historier om noen som hadde fått vite et kjønn og ut kom et annet, men jeg regner med at de ikke sier noe hvis de ikke er ganske sikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Gynekologen som utførte ultralyden virket ikke til å være i tvil at det var jente. Han skrev pike på bildet med bil til kjønnet osv.. Men ja.. Føler meg nå litt usikker enda! Mulig siden jeg bare har gutter da før, så føles det urealistisk å kunne bære frem motsatt kjønn. Det er virkelig det samme, men er litt dumt viss alt er lagt klar til en jente, å så kommer det gutt oppi alt det rosa.

Anonymous poster hash: 8889d...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke tanken på st det ikke skulle stemme jeg da. Men var på mange ul på slutten, og alle omtalte henne som "hun". Kjøpte mest rosa, hadde blitt en litt femi gutt de første månedene i så fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mest nøytrale klær. Visste at det var en sjans for at det kom ut gutt og ikke jente, hadde hørt om flere tilfeller. Uansett tenkte vi at det er like greit med nøytrale klær, siden vi tenkte at vi sikkert ville ha flere barn...



Anonymous poster hash: 30cfd...6ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi så selv at et var ei jente. Vi fikk forklart og vist av hun som utførte ultralyden. Allikevel handlet jeg ikke alt i rosa, syns det er greit at noe av klærne passer til en eventuell lillebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte nøytrale klær fram til OUL selv om han på tidlig UL var rimelig sikker på at det var en jente. På OUL var det "ingen tvil" og vi så det tydelig selv også. Kjørte på med rosa etter OUL. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg aldri usikker på at det var ei jente inni der, etter to ultralyder der jordmødrene mente det var jente (uavhengig av hverandre).

Kjøpte uansett ikke noe rosa da, siden jeg ikke liker kjønnsdelingen på klær og leker og uansett regnet med å få flere barn som skulle arve tingene.

Og jente ble det. Andre gangen ble det gutt, da så jeg selv på UL at det ikke var tvil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...