Gå til innhold

Hva skulle du ønske du viste før du fødte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne visst at det er normalt å være ganske likegyldig når barnet endelig er ute. Jeg var bare glad for at det var over...

Anonymous poster hash: 78d72...9cf

Nemlig! Jeg følte det var noe alvorlig galt med meg som ikke kjente den fantastiske følelsen alle sa jeg ville kjenne, følte meg heller dypt deprimert og ødelagt innvendig, visste ikke hvem jeg var de første 4 ukene etter fødsel. Ca 8 uker etter fødsel gikk ting seg til og jeg elsker barnet mitt over alt på jord. Nå vet jeg til neste gang at det er ok å føle som man gjør :)

Anonymous poster hash: efec7...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle gjerne visst at det er normalt å være ganske likegyldig når barnet endelig er ute. Jeg var bare glad for at det var over...

Anonymous poster hash: 78d72...9cf

 

 

Nemlig! Jeg følte det var noe alvorlig galt med meg som ikke kjente den fantastiske følelsen alle sa jeg ville kjenne, følte meg heller dypt deprimert og ødelagt innvendig, visste ikke hvem jeg var de første 4 ukene etter fødsel. Ca 8 uker etter fødsel gikk ting seg til og jeg elsker barnet mitt over alt på jord. Nå vet jeg til neste gang at det er ok å føle som man gjør :)

Anonymous poster hash: efec7...15c

 

Enig her! 

 

Lille er 5 uker nå og jeg venter fortsatt på at 'den fantastiske morsfølelsen' skal komme sigende. 

Er jo glad i ham, for all del, vil ham bare vel, men er ikke på langt nær så oppslukt og forelsket som jeg trodde jeg skulle bli..

 

Det kommer vel etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her! 

 

Lille er 5 uker nå og jeg venter fortsatt på at 'den fantastiske morsfølelsen' skal komme sigende. 

Er jo glad i ham, for all del, vil ham bare vel, men er ikke på langt nær så oppslukt og forelsket som jeg trodde jeg skulle bli..

 

Det kommer vel etterhvert..

Det kom etter 2-3 måneder for min del. Hadde skikkelig baby blues og gikk med gråten i halsen konstant i de første månedene. :(

Det jeg skulle ønske jeg hadde visst var hvor ekkel renselsen var og hvor lenge den varte. Og at det er normalt at den lukter mindre godt, for å si det mildt.

Anonymous poster hash: 1b161...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korreksjon om fødebag:

De greiene jeg pakket ned til bruk under fødsel, var bortkasta unntatt sportsdrikken. Tingene til barsel ble selvfølgelig brukt, toalettsaker og joggis og sandaler og undertøy og overdeler til meg, et par blader og litt kjeks. Purelan og paracet! Klær til baby, ikke minst hjemreisetøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heller ikke den overveldende lykke-følelsen, men det visste jeg mange ikke får. Jeg var mest forvirret og lurte på hvem sitt barn det var, han lignet ikke på noen av oss foreldrene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At svangerskapsplagene ikke går over umiddelbart etter fødselen, for det trodde jeg.

Hadde gleda meg til å drikke brus, men halsbrannen var like grusom.

Fikk ikke på meg ordentlige sko før flere uker etter fødselsen, for vannet var fortsatt i beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skulle gjerne visst hvor god fødsel kunne være ;)

Presset i 1,5 time, klarte meg uten smertestillende, sovnet mellom pressriene. Drømmefødsel.

Gjorde mer vondt enn jeg hadde forestilt meg.

Anonymous poster hash: 3086f...b92

Skulle tro du beskrev min fødsel! Signerer :)

Anonymous poster hash: f1bd4...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At svangerskapsplagene ikke går over umiddelbart etter fødselen, for det trodde jeg.

Hadde gleda meg til å drikke brus, men halsbrannen var like grusom.

Fikk ikke på meg ordentlige sko før flere uker etter fødselsen, for vannet var fortsatt i beina.

Brus er vel en av de tingene som man burde unngå når man ammer? Med tanke på fusen..

Anonymous poster hash: f1bd4...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brus er vel en av de tingene som man burde unngå når man ammer? Med tanke på fusen..

Anonymous poster hash: f1bd4...5fa

Hva er fusen?

Anonymous poster hash: 1b161...178

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brus er vel en av de tingene som man burde unngå når man ammer? Med tanke på fusen..

Anonymous poster hash: f1bd4...5fa

Det er helt individuelt.

Mange babyer får luft i magen andre ikke. Uansett tenkte jeg ikke på det en time etter fødsel og det var nærmere et døgn siden jeg hadde fått i meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At epidural kan bli feilsatt, eller ikke nødvendigvis virker av forskjellige grunner.

Jeg klarte meg uten, men det var virkelig en psykisk knekk der og da.

veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Jeg skulle ønske jeg hadde visst mer om alt som kom etter selve fødselen. Fikk mange overraskelser i dagene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg rier mest i ryggen, fy steike så vondt det var, jeg slet med å puste og bare kavet. Derimot da jeg skulle få epidural og hadde fått streng beskjed om å sitte dønn i ro under riene ellers kunne jeg ikke få det, JO da klarte jeg å sitte i ro og puste normalt selv om det var like vondt  :fnise:

Hvordan kroppen jobber på egenhånd, jeg skalv som et aspeløv på slutten der... 

At ammingen ikke er så enkelt, ei heller et rent mareritt... 

 

Det føles ut som 10 ville hester har løpt over deg etter fødsel.. 

Nå derimot snart 2 uker etter fødsel er jeg i overraskende fin form og nyter lille nurket... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...