Gå til innhold

Hvorfor skal norsle alenemødre ha så mye penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er ikke uenige der, når man først bor i en velferdsstat. Men dersom argumentet er å opprettholde fødselsraten, er det bedre å satse på ordnede hjem med to foreldre. Barn av alenemødre har en mye høyere grad av adferdsvansker, hvilket også vil gi samfunnsmessige utslag når disse blir voksne. Det er ikke akkurat optimalt å legge til rette for oppløsning av kjernefamilien.

Neida, det er bedre at man lever i familier med to foreldre, men i realiteten vil det aldri være slik i et sekularisert samfunn. Alternativene blir da at kvinnene ikke føder bare i det hele tatt eller at barna blir enda fattigere og dermed får enda flere atferdsvansker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Idollet

For de som sier at å støtte opp om alenemødre er en måte å øke fødselsraten, tar helt feil. Hele problemet i de fleste land er vel det at de gjerne ikke er status å få unger slik som før. Kvinnene tar utdanning og holder på med sitt, og lar være å få unger. Muligens i tillegg fordi mennene de ellers har sjansen på ikke er "gode nok". Det er vel litt mer status her i Norge, men her er vel problemet i større grad at damene ikke ønsker barn, og om de skal ha det, burde han være veldig likende. God nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Neida, det er bedre at man lever i familier med to foreldre, men i realiteten vil det aldri være slik i et sekularisert samfunn. Alternativene blir da at kvinnene ikke føder bare i det hele tatt eller at barna blir enda fattigere og dermed får enda flere atferdsvansker.

Jo, det blir fort slik i et sekulært samfunn, alt vi trenger å gjøre er å gi folk en snev av moral. Fortelle dem om problemene de skaper for unger og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I England har vel ikke de unge, enslige mødrene så alle verst, det er ihvertfall det landet i Europa som har flest tenåringsmødre. Det er mange enslige tenåringsjenter som får barn der, for da får de bolig.



Anonymous poster hash: b53ba...742
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan definere hva du mener med "mye penger" så er det også lettere å diskutere saken. Jeg kan ikke se at jeg har fått "mye penger" av staten Norge, men kanskje vi har forskjellig syn på ordet mye.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land kan det være en økonomisk katastrofte å få barn når man er ung og uten jobb. Mens i Norge er det som å vinne i lotto, hvorfor det?, hvorfor gir staten så mye penger til dem? Anonymous poster hash: a9da2...ed3

Hvorfor skal utenlandske som flytter til norge få så mye penger når de verken vil lære seg språk eller å jobbe? Fordi Norge er lettlurte!

Anonymous poster hash: 92f31...19d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Vi er ikke uenige der, når man først bor i en velferdsstat. Men dersom argumentet er å opprettholde fødselsraten, er det bedre å satse på ordnede hjem med to foreldre. Barn av alenemødre har en mye høyere grad av adferdsvansker, hvilket også vil gi samfunnsmessige utslag når disse blir voksne. Det er ikke akkurat optimalt å legge til rette for oppløsning av kjernefamilien.

Jeg antar du vet at å være alenemor ikke alltid er selvvalgt?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vennine som er skilt og uføretrygdet pga ME.Har to barn på 7 og 5 år. Hun betaler 3 % i skatt og har utbetalt med trygd og bidrag 33 000 kr..Hennes x betaler 3000 i bidrag Jeg har knapt nok det brutto....

Du kan videreutdanne deg, jobbe mer eller bytte jobb. Det kan ikke hun.

Anonymous poster hash: 47f4f...395

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vennine som er skilt og uføretrygdet pga ME.Har to barn på 7 og 5 år. Hun betaler 3 % i skatt og har utbetalt med trygd og bidrag 33 000 kr..Hennes x betaler 3000 i bidrag Jeg har knapt nok det brutto....

Dette kan umulig stemme, spesielt ikke om hun tidligere jobbet som frisør

Anonymous poster hash: c3fac...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De landene har også katastrofalt lave fødselstall.

Og det har ikke Norge?

Jeg kan ramse opp en haug med land som ikke har en krone i barnestøtte og disse er blant de mest barneproduserende i verden.. så den teorien din holder ikke mye vann.

Anonymous poster hash: 3ba6b...8a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som jobber med slike saker i nav. Hun sier at det dessverre er sånn at det lønner seg å ikke ha noe utdannelse, ikke ha jobb og å få barn med en random fyr. Det er da man får inn penger.

En annen venninne av meg har gjort det, null utdannelse, null jobb og fikk barn med en random fyr. Hun får utbetalt i underkant av 30 000 i mnd. Nesten 10 000 mer enn hva jeg, som jobber 8-16 hver dag, får utbetalt.

Anonymous poster hash: 87fbf...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei venninne som jobber med slike saker i nav. Hun sier at det dessverre er sånn at det lønner seg å ikke ha noe utdannelse, ikke ha jobb og å få barn med en random fyr. Det er da man får inn penger.

En annen venninne av meg har gjort det, null utdannelse, null jobb og fikk barn med en random fyr. Hun får utbetalt i underkant av 30 000 i mnd. Nesten 10 000 mer enn hva jeg, som jobber 8-16 hver dag, får utbetalt.

Anonymous poster hash: 87fbf...147

Men hvor lenge får hun det da ? Det er vel bare de første årene som aleinemamma.

Er ikke akkurat noe langsiktig løsning, med mindre man kjører på med en unge til når OS tar slutt

Anonymous poster hash: c3fac...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo nettopp det mange gjør, at de får barn etter barn, uten noen form for tilknytning til arbeidslivet, det er det de gjør, i stedet for å jobbe



Anonymous poster hash: 6dbfe...0c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i stedet for å jobbe

Anonymous poster hash: 6dbfe...0c7

"i stedet for å jobbe"... -_-

Vent til du får barn, pjokken! Da skal du få se hvor mye du kan sitte på rævva hele dagen og gjøre ikke noe.

Anonymous poster hash: 3d9b6...a72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomst83

Jeg har en vennine som er skilt og uføretrygdet pga ME.Har to barn på 7 og 5 år. Hun betaler 3 % i skatt og har utbetalt med trygd og bidrag 33 000 kr..Hennes x betaler 3000 i bidrag Jeg har knapt nok det brutto....

Nei men du har helsa i behold.Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan være sjalu på de som er syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har ikke Norge?

Jeg kan ramse opp en haug med land som ikke har en krone i barnestøtte og disse er blant de mest barneproduserende i verden.. så den teorien din holder ikke mye vann.

Anonymous poster hash: 3ba6b...8a8

Det var da i rike land et var snakk om. Alle de mest barneproduserende landene er svært fattige. De norske fødselstallene er høye sammenlignet med de aller fleste andre rike land.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har en vennine som er skilt og uføretrygdet pga ME.Har to barn på 7 og 5 år. Hun betaler 3 % i skatt og har utbetalt med trygd og bidrag 33 000 kr..Hennes x betaler 3000 i bidrag Jeg har knapt nok det brutto....

Hvordan vet du dette? Har du sett alle papirer og dokumenter om saken? En skatteprosent på 3 høres merkelig ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aleneforsørger får kun utvidet barnetrygd, det er 970 kr/måneden uavhengig av antall barn. Det er ikke dobbel barnetrygd som mange sier. Man får barnetrygd for ett barn enn man faktisk har.

Dersom man får full overgangsstødnad (kan få i max 3 år tilsammen), Dersom du har barn under åtte år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass,

Den er på 2,25 G i året og skattepliktig.

Dersom man har inntekt så blir også overgangsstødnaden redusert.

Barnebidrag er meget varierende, det kommer an på samværsforeldrens inntekt og den med hovedomsorgen. Det varierer også etter barns alder.

Dersom man har unger 5G i inntekt, så kan man få stødnad til barnetilsyn, man 64% av kostnaden. Ved ordnær bhgplass, 100%, blir dette ca 1500 kr i måneden.

Det er mange som sier at bostøtte også er for de enslig forsørgende, men det er ikke sant. Hvem som helst med lav inntekt kan få det.

BT: 970,-

OS: 16 569 kroner per måned

Barnebidrag: varierende

Barnetilsyn: 1500,-

Dette er fet inntekt ja!

Dersom en studerer får en også utdanningsstøtte, den er på ca 2.000 pr mnd. Grovt regnet får da alenemoren 21.000 + barnebidrag = ca 23.000 dersom en har minstesats? Mange får jo mer også.

Det er mer enn jeg tjener, har høyere utdanning.

Anonymous poster hash: 1a627...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...