Gå til innhold

Hamas bruker dyr som bomber...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så det er greit å ofre mennesker, men ikke et esel?

Nei, det er ikke greit. Men jeg synes det er bedre at mennesker som mener de kommer til paradis mer eller mindre frivillig blir til selvmordsbombere enn andre dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke greit. Men jeg synes det er bedre at mennesker som mener de kommer til paradis mer eller mindre frivillig blir til selvmordsbombere enn andre dyr.

Der må jeg bare si at jeg synes det er ignorant å påstå at mennskelige selvmordsbombere gjør dette frivillig, når det svært ofte dreier seg om hjernevask og press.

Ta en kikk på videoen før i tråden, med den 14 år gamle gutten som kommer med en bombe festet på kroppen, livredd, og ber om hjelp til å fjerne den fordi han ikke vil dø... Ingen hjalp ham. De siktet på han med våpen i stedet og slengte bort en saks.

Da foretrekker jeg et esel, som de kanskje ikke hadde mat til, uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et esel eller en hund har iallefall ingen dødsangst, når de rusler ivei. Og når bomben går av rekker de ikke å merke noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Når man kjemper mot verdens verste terrorstat så må man bruke det lille man har for å forsvare seg.

Hvem som går inn under terrorstat og terrorisme kan diskuteres. Dog er det fascinerende å se hvor steile de to partene i denne konflikten er, også ellers i verden. Når det er snakk om problemer innen et ekteskap her til lands sier alle at kommunikasjon er nøkkelen. Ikke vold eller "silent treatment". Jeg mener at dialog bidrar til færre slike handlinger, og at man må gi og ta. Man kan ikke bare ta- det er ikke slik det fungerer. I dette tilfellet trengs det også hjelp fra en eller flere utenlandske parter.

Man kan omtrent ikke diskutere saklig på et forum uten at noen skal komme og kalle en det ene og det andre, eventuelt vil noen skade andre fordi de mener Israel har rett til å forsvare seg selv.

Ikke rart i at det er krig i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der må jeg bare si at jeg synes det er ignorant å påstå at mennskelige selvmordsbombere gjør dette frivillig, når det svært ofte dreier seg om hjernevask og press.

Ta en kikk på videoen før i tråden, med den 14 år gamle gutten som kommer med en bombe festet på kroppen, livredd, og ber om hjelp til å fjerne den fordi han ikke vil dø... Ingen hjalp ham. De siktet på han med våpen i stedet og slengte bort en saks.

Da foretrekker jeg et esel, som de kanskje ikke hadde mat til, uansett.

Jeg skrev "mer eller mindre frivillig" da jeg er fullstendig klar over at det er mye hjernevask og press inni bildet.

Det er overhodet ingen gode ting ved selvmordsbombere, uansett om man bruker folk eller andre dyr.

Men jeg foretrekker allikevel at menneskelige konflikter inkluderer så få andre arter som overhodet mulig, spesielt brukt som våpen (har ikke noe imot dyr bruk til å finne miner f.eks.) Det beste ville vært om det kun ble kranglet med ord, men det har vår art aldri vært særlig gode på så dit kommer vi nok ikke med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dialog bidrar til færre slike handlinger, og at man må gi og ta. Man kan ikke bare ta- det er ikke slik det fungerer. I dette tilfellet trengs det også hjelp fra en eller flere utenlandske parter.

Hva er det de har styrt med i flere tiår?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev "mer eller mindre frivillig" da jeg er fullstendig klar over at det er mye hjernevask og press inni bildet.

Det er overhodet ingen gode ting ved selvmordsbombere, uansett om man bruker folk eller andre dyr.

Men jeg foretrekker allikevel at menneskelige konflikter inkluderer så få andre arter som overhodet mulig, spesielt brukt som våpen (har ikke noe imot dyr bruk til å finne miner f.eks.) Det beste ville vært om det kun ble kranglet med ord, men det har vår art aldri vært særlig gode på så dit kommer vi nok ikke med det første.

Det foregår verre overgrep mot dyr hver eneste dag verden over, i matproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Hva er det de har styrt med i flere tiår?

Jo, men problemet er vel at dialog ikke blir opprettholdt? Holder jo ikke å ta opp en dialog og så stoppe etter en liten stund. :3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men problemet er vel at dialog ikke blir opprettholdt? Holder jo ikke å ta opp en dialog og så stoppe etter en liten stund. :3

Det er nettopp derfor dialog er fånyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, jeg hadde foretrukket at palestinerne hadde samme tilgang på våpen som israelerne, slik at de kunne svart med samme mynt.

Anonymous poster hash: 0994a...ca4

Naivitet strikes again. Er du klar over hvilken storkrig dette hadde ført til? Og hvor mange, antageligvis hundretusener av døde sivile (palestinere og israelere) dette hadde ført til? USA hadde garantert blitt involvert militært, og da er ikke 3.verdenskrig så helt urealistisk. Men helt greit for deg det? Så lenge Hamas kan drepe flere jøder, så får det bare være. Herlighet, nordmenns dumskap slutter aldri å overraske. Som de sier, dumskap er farligere enn ondskap.

Anonymous poster hash: 5d640...8a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit. Men jeg synes det er bedre at mennesker som mener de kommer til paradis mer eller mindre frivillig blir til selvmordsbombere enn andre dyr.

Hva om målet hadde vært et laboratorie som utførte dyreforsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Men helt greit for deg det?Så lenge Hamas kan drepe flere jøder, så får det bare være. Herlighet, nordmenns dumskap slutter aldri å overraske. Som de sier, dumskap er farligere enn ondskap.

Den retorikken din der er den styggeste jeg har lest noen klare å komme med på lange tider.

Gratulerer.

Edit: Det få da være grenser for hva du skal tillegge andre mennesker av motiver, for å kunne bygge opp under dine egne argumenter. Skaff deg skam i livet og få den livsfarlige hat-mentaliteten din ut av hodet. Den jevne nordmann er ikke ekstrem hamas-aktivist. Slutt å påstå at vi er det og følge opp med denne typen fanatiske resonnementer. Takk.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, jeg hadde foretrukket at palestinerne hadde samme tilgang på våpen som israelerne, slik at de kunne svart med samme mynt. Anonymous poster hash: 0994a...ca4

Interessant.... Dersom de hadde de samme ressursene, tror du de da hadde bygd et rakettskjold så ingen flere palestinere ble drept ? Eller kjøpt større raketter som kunne trenge gjennom Israels skjold ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.... Dersom de hadde de samme ressursene, tror du de da hadde bygd et rakettskjold så ingen flere palestinere ble drept ? Eller kjøpt større raketter som kunne trenge gjennom Israels skjold ?

Du må gjerne begrunne hvorfor du spekulerer på den måten du gjør her.

Den måten dere snakker på i denne tråden er giftig og retorikken er direkte farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne begrunne hvorfor du spekulerer på den måten du gjør her.

Den måten dere snakker på i denne tråden er giftig og retorikken er direkte farlig.

Retorisk spørsmål, ikke spekulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må gjerne begrunne hvorfor du spekulerer på den måten du gjør her.

Den måten dere snakker på i denne tråden er giftig og retorikken er direkte farlig.

Farlig, på hvilken måte?

Og, for hvem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den retorikken din der er den styggeste jeg har lest noen klare å komme med på lange tider.

Gratulerer.

Edit: Det få da være grenser for hva du skal tillegge andre mennesker av motiver, for å kunne bygge opp under dine egne argumenter. Skaff deg skam i livet og få den livsfarlige hat-mentaliteten din ut av hodet. Den jevne nordmann er ikke ekstrem hamas-aktivist. Slutt å påstå at vi er det og følge opp med denne typen fanatiske resonnementer. Takk.

Jo takk, jeg tar det som et kompliment når det kommer fra deg. Merkelig hvordan folk kaller meningsmotstandere for dumme og stygge når de går tomme for argumenter. Men hvis du vil diskutere på dette nivået, be my guest!

Anonymous poster hash: 5d640...8a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den retorikken din der er den styggeste jeg har lest noen klare å komme med på lange tider.

Gratulerer.

Edit: Det få da være grenser for hva du skal tillegge andre mennesker av motiver, for å kunne bygge opp under dine egne argumenter. Skaff deg skam i livet og få den livsfarlige hat-mentaliteten din ut av hodet. Den jevne nordmann er ikke ekstrem hamas-aktivist. Slutt å påstå at vi er det og følge opp med denne typen fanatiske resonnementer. Takk.

Snakk om å tillegge andre mennesker motiver, det er jo nettopp det du gjør selv ved å gå til angrep på den som skrev innlegget på denne måten. Lol! Rart å se hvor mye følelser denne konflikten skaper. Men jeg må jo si, hvis Hamas hadde hatt tilgang på like mye våpen som Israel, så ville hele regionen gått til *******

Anonymous poster hash: 5d640...8a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kikk på videoen før i tråden, med den 14 år gamle gutten som kommer med en bombe festet på kroppen, livredd, og ber om hjelp til å fjerne den fordi han ikke vil dø... Ingen hjalp ham. De siktet på han med våpen i stedet og slengte bort en saks.

Da foretrekker jeg et esel, som de kanskje ikke hadde mat til, uansett.

Tror du helt seriøst at israelere er det eneste folkeslaget i verden som IKKE kommer løpende bort til en levende selvmordsbomber - med bombebelte på - for å hjelpe vedkommende ut av det???

Anonymous poster hash: c0f58...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...