Gå til innhold

Finn og fb - useriøse kjøpere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg skal selge noe på finn eller facebook-grupper, kommer de pokker meg aldri og henter det! Sist nå prøvde jeg å selge noe, hvor jeg måtte gjennom FIRE personer før det i det ble hentet.

Hva feiler der folk?? Er det ikke ganske enkelt, enten så vil du ha varen eller så lar du være å ta kontakt!! Salg av ting burde da virkelig ikke ta mer enn en måned!

Om du er en av disse, gi faen! Slutter snart å selge noe, og blir en del av bruk og kast-samfunnet på grunn av slike mennesker. Enklere å kaste det enn å faktisk bruke tid på useriøse mennesker som skaper rot i hverdagen....

Anonymous poster hash: fe7c6...b38

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har akkurat samme erfaring med utleie gjennom Finn. Leiligheten jeg leier ut er en halvtime fra der jeg bor. Vi avtaler visning og jeg kjører for å møte de i leiligheten. fire ganger nå har jeg opplevd at de ikke møter opp, og sier ikke fra at de ikke møter opp. Utrolig surt å kaste bort tiden min!



Anonymous poster hash: ea153...cc6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Typisk. Jeg skal selge noe på finn nå. Har fått syv mail hvor folk bare spør om det er solgt, jeg svarer nei, også hører jeg ikke noe mer. Hva er poenget med å spørre om det om du ikke er interessert uansett?

Anonymous poster hash: 4136f...25a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Når jeg selv skal kjøpe noe, spør jeg om nærmeste tidspunkt det passer for selger, og henter det oftest samme dagen om det passer.

Skjønner ikke hvorfor ikke andre kjøpere kam ha samme tankegangen. Selv når jeg skulle GI BORT barneklær og (ubrukte) spill til 7-800 kroner, kom de ikke å hentet det... Why??

Anonymous poster hash: 7e6e6...c09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på finn I 8 år.

Kjøpt og solgt mye, aldri opplevd noe kjipt!

Eneste jeg synes er surt er folk som byr, for så å aldri høre fra seg.

Jaja..en avtale er jo bindende...men hvor mye skal man gidde å gjøre ut av det på finn.no



Anonymous poster hash: ee1e8...82d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på finn I 8 år.

Kjøpt og solgt mye, aldri opplevd noe kjipt!

Eneste jeg synes er surt er folk som byr, for så å aldri høre fra seg.

Jaja..en avtale er jo bindende...men hvor mye skal man gidde å gjøre ut av det på finn.no

Anonymous poster hash: ee1e8...82d

Mennesker som ikke gir lyd fra seg burde bli utestengt på dagen på samme måte som de som svindler. Synes det er en uting. I det liste kan de jo hvertfall si fra om at de har ombestemt seg, men det har ingen gjort, de bare slutter å svare...

Anonymous poster hash: 7e6e6...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Facebook er jo temmelig useriøst. Dersom du bruker facebook bør du heller linke til en finnside. Du bør også være litt konsekvent på hvem som befinner seg i slike grupper på facebook også.



Anonymous poster hash: d4d8b...8d4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er jo temmelig useriøst. Dersom du bruker facebook bør du heller linke til en finnside. Du bør også være litt konsekvent på hvem som befinner seg i slike grupper på facebook også.

Anonymous poster hash: d4d8b...8d4

Men hva er vitsen med å være useriøs? Hva skjer i topplokket på mennesker som oppfører seg slik? Og ja, det er lov å ombestemme seg, men si hvertfall ifra!!

Anonymous poster hash: 7e6e6...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt en 4-5 ting i ulike prisklasser (fra 300,- til over 20 000,-) på Finn det siste året. Har ikke hatt noen problemer med kjøpere som ikke kommer. Har fått en del skambud (folk som "tar den" for 20 % av prisen samme dag som annonsen blir lagt ut, "henter i morra") og en del som har stilt spørsmål uten å svare igjen, men klarer ikke å la meg irritere noe særlig over det.

Har noen småtriks/regler jeg holder meg til, mer eller mindre ubevisst - for eksempel gjør jeg det klart at det er førstemann til mølla dersom noen sier de skal hente den om en uke e.l., og jeg setter aldri annonsen som "solgt" før kjøper faktisk har hentet tingen og jeg har fått pengene. Har jeg en avtale om at noen skal kjøpe tingen om tre dager, så svarer jeg det til de som er interessert, men at hvis dette ikke går i orden er gjenstanden selvfølgelig fortsatt til salgs. Tror dette er helt vanlig?

Synes egentlig det har vært veldig enkelt og overraskende høy "happy ending"-faktor å selge ting på Finn :)



Anonymous poster hash: d534d...753
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt en 4-5 ting i ulike prisklasser (fra 300,- til over 20 000,-) på Finn det siste året. Har ikke hatt noen problemer med kjøpere som ikke kommer. Har fått en del skambud (folk som "tar den" for 20 % av prisen samme dag som annonsen blir lagt ut, "henter i morra") og en del som har stilt spørsmål uten å svare igjen, men klarer ikke å la meg irritere noe særlig over det.

Har noen småtriks/regler jeg holder meg til, mer eller mindre ubevisst - for eksempel gjør jeg det klart at det er førstemann til mølla dersom noen sier de skal hente den om en uke e.l., og jeg setter aldri annonsen som "solgt" før kjøper faktisk har hentet tingen og jeg har fått pengene. Har jeg en avtale om at noen skal kjøpe tingen om tre dager, så svarer jeg det til de som er interessert, men at hvis dette ikke går i orden er gjenstanden selvfølgelig fortsatt til salgs. Tror dette er helt vanlig?

Synes egentlig det har vært veldig enkelt og overraskende høy "happy ending"-faktor å selge ting på Finn :)

Anonymous poster hash: d534d...753

Sletter ikke annonsene selv før varen er hentet, problemet ligger dessverre i at det ikke blir hentet. Når nestemann på lista får beskjed, blir de gjerne glad og vi avtaler tidspunkt, men henter blir det ikke... Greit for deg at det går da :) Skulle bare ønske flere hadde mentalitet om å stå for handel etter avtale. :)

TS

Anonymous poster hash: 7e6e6...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat samme erfaring med utleie gjennom Finn. Leiligheten jeg leier ut er en halvtime fra der jeg bor. Vi avtaler visning og jeg kjører for å møte de i leiligheten. fire ganger nå har jeg opplevd at de ikke møter opp, og sier ikke fra at de ikke møter opp. Utrolig surt å kaste bort tiden min!

Anonymous poster hash: ea153...cc6

JA! Dette er kjempeirriterende. Sist hadde jeg avtale med fire forskjellige interessenter, og INGEN av dem dukket opp. Ingen ga beskjed på forhånd, og ingen svarte da jeg sendte dem en SMS for å høre om de var på vei. Helt utrolig, synes jeg.

Kan noen forklare meg hvordan man tenker når man gjør sånn?

Anonymous poster hash: cbc19...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Ja sånne kjøp og salg grupper har jeg gitt opp for lengst. Selv de tingene man GIR bort, blir ikke hentet!

I begynnelsen så var jeg snill og gjerne ventet til de fikk lønning om de skulle ha tingene. I mellomtiden var det flere interesserte som jeg avslo siden jeg hadde jo solgt dem, bare de som skulle ha dem fikk inn lønning. Snakk om å være dumsnill så det holder. Jeg hadde vel bare troen på menneskeheten :fnise::fnise:

Da lønningene kom, skulle de jo selvsagt ikke ha tingene jeg hadde lagt av til dem..

Nå går jeg etter prinsippet, første mann til mølla med penger får tingene!

Man må nesten bli kynisk selv, når man ser hvordan folk oppfører seg. Skulle tro de ikke var oppdratt på riktig måte!

Så nå blir det ingen snillisme fra meg mer på slike sider. Svært få er ærlige og oppriktige har jeg erfart...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Enig, det er så jævlig irriterende! Enten skal folk ha og ha, men har ikke penger eller så spør de om tingen er solgt, så hører man aldri noe mer. Hva er vitsen med å spørre om man ikke er interessert? Jeg bruker ikke Facebook, kun finn.no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller de som spør om flere bilder av varen som skal bli solgt og når du da sender dem flere bilder hører du null og nix, manglende folkeskikk! Hvorfor skal jeg stresse med å ta flere bilder når de som ber om det ikke engang gidder å svare meg når de nye bildene er sendt? Var en som skulle ha en vare engang, avtalte tid og sted, men damen møtte ikke opp og gav selvfølgelig ikke beskjed på forhånd. Da skrev jeg under salgsannonsen på Facebook at jeg søkte seriøse kjøpere siden den forrige " kjøperen" ikke hadde møtt opp og heller ikke gitt beskjed om at hun hadde ombestemt seg, skal si at damen fikk fart på seg når det gjaldt å slette meld om at hun ville ha varen, hennes profil var jo veldig synlig for alle som var inne og så på det jeg skulle selge ;-) . Sikkert barnlig av meg, men det er slik upålitelighet man kan forvente av en 14-åring ikke av en voksen dame.



Anonymous poster hash: 1203d...da5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg selger ting i grupper på FB eller på finn, så sender jeg kun mot postoppkrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg selger ting i grupper på FB eller på finn, så sender jeg kun mot postoppkrav.

Jeg er 100% enig i at postsending er best ved kjøp og salg via FINN. Men Postoppkrav er kanskje det minst sikre alternativet av alle sendingstyper, både for deg som selger og for kjøper.

- Postoppkrav er ikke sikkert for deg som selger fordi: Du risikerer at kjøperen aldri henter pakken sin (pga at hun/han plutselig ikke har råd eller lyst på tingen likevel, fordi hun/han blir syk eller rett og slett bare er lat), du får da altså verken betalingen din og i tillegg har du da brukt 300+ kr på postens mest overpriset sendingsmåte, penger posten ikke refunderer selv om pakken ikke blir hentet... :vetikke:

- Postoppkrav er ikke sikkert for kjøper fordi: Når kjøperen henter postoppkravpakken på postkontoret får de ikke anledning til å åpne pakken og sjekke innholdet før de betaler for den. Så dersom selgeren er en slu svindler, så kan selgeren like gjerne sende en murstein i pakken, eller en defekt vare, eller falsk merkevare!... :(

Den samme risken fins for selger ved bruk av FINN Betalingsgaranti (pakker som ikke blir hentet, laaang ventetid på pengene, hvis man da får pengene)... Paypal er mye bedre både for selger og kjøper, jeg bruker alltid Paypal selv!

Endret av Elizabeth2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp. Typisk. Jeg skal selge noe på finn nå. Har fått syv mail hvor folk bare spør om det er solgt, jeg svarer nei, også hører jeg ikke noe mer. Hva er poenget med å spørre om det om du ikke er interessert uansett?

Anonymous poster hash: 4136f...25a

Akkurat DET kan det jo være mange grunner til, det blir jo ikke det samme som om de hadde sagt ja til å kjøpe!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt mange ting på epla og qxl de siste årene, og opplevde aldri at noen kjøpte noe de ikke ville ha likevel! Men nå som jeg har ting på bloppis, epla, finn og facebook opplever jeg at nesten 70% av de som kjøper noe ikke lar høre fra seg, og ikke betaler (bloppis og epla), og massevis av henvendelser med spørsmål om noe er solgt, men tydeligvis ikke er interessert, eller ikke henter som avtalt.. Syns det blir bare mer og mer av det, og det er utrolig dårlig folkeskikk å ikke overholde avtaler! Da har man virkelig ikke respekt for andre folk tid! Kan man i det minste ikke sende en melding om at man driter i det i hvert fall, så man slipper å bruke mer unødvendig tid på å vente!



Anonymous poster hash: 68d65...e22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Dette er kjempeirriterende. Sist hadde jeg avtale med fire forskjellige interessenter, og INGEN av dem dukket opp. Ingen ga beskjed på forhånd, og ingen svarte da jeg sendte dem en SMS for å høre om de var på vei. Helt utrolig, synes jeg.

Kan noen forklare meg hvordan man tenker når man gjør sånn?

Anonymous poster hash: cbc19...ae7

Utrolig surt å ikke si fra en gang! Det er helt greit å ombestemme seg, men si fra!

Anonymous poster hash: ea153...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er akkuratt de samme menneskene som går inn på Nille og åpner alle eskene bare fordi det er en "billig" butikk. Skammelige mennesker, rask kaller jeg dem.



Anonymous poster hash: 6cfc4...80a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...