Gå til innhold

Når kommer feriepengene fra nav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forstår ikke at trygdede skal ha ''feriepenger'' når de så og si har ferie hele året... :dry:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg har skjønt det får jeg 48 dager feriepenger utbetalt av NAV. Hvorfor er det slik?

Dekker arbeidsgiver resterende dager? For meg er det da 3 uker i sykemeldingsperioden som NAV ikke utbetaler. Har jeg heller ikke full opptjent ferie fra 2014? Hverken nav eller arbeidsgiver har informert meg om dette. Ettersom jeg heller ikke var i tilstand til å yte noe under sykemeldingsperioden, er ikke dette informasjon som jeg har søkt.

Mener ikke å være sytete, men ble sjokkert over informasjonen som dukket opp her i kveld.



Anonymous poster hash: d8cfe...5e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av en eller annen grunn alltid trodd det var 48 uker, ikke dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har skjønt det får jeg 48 dager feriepenger utbetalt av NAV. Hvorfor er det slik?

Dekker arbeidsgiver resterende dager? For meg er det da 3 uker i sykemeldingsperioden som NAV ikke utbetaler. Har jeg heller ikke full opptjent ferie fra 2014? Hverken nav eller arbeidsgiver har informert meg om dette. Ettersom jeg heller ikke var i tilstand til å yte noe under sykemeldingsperioden, er ikke dette informasjon som jeg har søkt.

Mener ikke å være sytete, men ble sjokkert over informasjonen som dukket opp her i kveld.

Anonymous poster hash: d8cfe...5e8

Lite sannsynlig at arbeidsgiver dekker resten, da ville de nok ha forskuttert alle sykepenger dine i så fall. Du har allikevel krav på å å avvikle full ferie, men arbeidsgiver kan ikke kreve at du avvikler mer ferie enn du har opparbeidet deg feriepenger for.

Anonymous poster hash: f2be7...a4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har skjønt det får jeg 48 dager feriepenger utbetalt av NAV. Hvorfor er det slik?

Dekker arbeidsgiver resterende dager? For meg er det da 3 uker i sykemeldingsperioden som NAV ikke utbetaler. Har jeg heller ikke full opptjent ferie fra 2014? Hverken nav eller arbeidsgiver har informert meg om dette. Ettersom jeg heller ikke var i tilstand til å yte noe under sykemeldingsperioden, er ikke dette informasjon som jeg har søkt.

Mener ikke å være sytete, men ble sjokkert over informasjonen som dukket opp her i kveld.

Anonymous poster hash: d8cfe...5e8

Du vil nok ikke få feriepenger fra arbeidsgiver utover nav sin periode slik som AB #24 skriver. Kjedelig, men slik er reglene. Du hadde vel uansett vært sykemeldt så det gjør vel ikke så mye som kunne blitt annerledes uansett? Dessuten utgjør feriepenger på 3 uker/15 arbeidsdager ganske lite i grunn. Synes kanskje det er i overkant å forvente at nav forteller om noe slikt som er meget lett tilgjengelig informasjon, samt skrives om i medier flere ganger om året.

Anonymous poster hash: ea441...510

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig kan jeg nevne at som langtidssykemeldt så "mister" jeg feriepenger for langt utover 48 dager. Både i fjor og i år. Synes det er helt greit i grunn. Det er måte på hva man kan forvente at det offentlige betaler for oss.



Anonymous poster hash: ea441...510
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig kan jeg nevne at som langtidssykemeldt så "mister" jeg feriepenger for langt utover 48 dager. Både i fjor og i år. Synes det er helt greit i grunn. Det er måte på hva man kan forvente at det offentlige betaler for oss.

Anonymous poster hash: ea441...510

Da får du jo ikke "lønn" i juni? Hva lever du på da?

Anonymous poster hash: d8cfe...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok ikke få feriepenger fra arbeidsgiver utover nav sin periode slik som AB #24 skriver. Kjedelig, men slik er reglene. Du hadde vel uansett vært sykemeldt så det gjør vel ikke så mye som kunne blitt annerledes uansett? Dessuten utgjør feriepenger på 3 uker/15 arbeidsdager ganske lite i grunn. Synes kanskje det er i overkant å forvente at nav forteller om noe slikt som er meget lett tilgjengelig informasjon, samt skrives om i medier flere ganger om året.

Anonymous poster hash: ea441...510

Hvor mye utgjør det? Har ikke arbeidsgiver heller opplysningsplikt?

Anonymous poster hash: d8cfe...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du jo ikke "lønn" i juni? Hva lever du på da?

Anonymous poster hash: d8cfe...5e8

Har man iklke råd til å ta ferie på grunn av manglende feriepengegrunnlag så jobber man. Da får man lønn.

Anonymous poster hash: f2be7...a4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister for nesten 8 mnd...

Men håper forsikringen til damen som kjørte på meg tar seg av dette..



Anonymous poster hash: b3f86...a1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du jo ikke "lønn" i juni? Hva lever du på da?

Anonymous poster hash: d8cfe...5e8

Når jeg er sykemeldt får jeg sykepenger. Jeg får selvsagt litt feriepenger fra nav + feriepenger fra jobb for den tiden jeg ikke var sykemeldt i fjor. Det er penger som blir benyttet til livsopphold når jeg må ta lovpålagt ferie fra arbeidsplassen.

Jeg får noe mer enn ei vanlig nettolønn tilsammen i feriepenger, men selvsagt ikke like mye som jeg ville fått om jeg hadde kunnet jobbe. Dvs det er ikke penger der til en ferietur eller lignende, men det er faktisk helt greit.

Jeg har fått sykepenger i nesten ett år og det holder i lang tid. I tillegg til utallige legetimer, spesialistbehandlinger og medisiner som jeg ikke betaler for siden jeg har frikort. Jeg har vært en stor utgift for Norge det siste året, mer enn jeg har betalt i skatt på en 2-4 år kanskje. Når man da også tenker på at jeg både har studert og gått skole gratis i mange år, og benyttet meg av mange andre offentlig tilbud, så synes jeg at jeg er heldig som får feriepenger.

Anonymous poster hash: ea441...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye utgjør det? Har ikke arbeidsgiver heller opplysningsplikt?

Anonymous poster hash: d8cfe...5e8

Du får feriepenger for inntil 48 dager pr kalenderår.

Hvorfor i all verden skulle arbeidsgiver ha opplysningsplikt på det? De betaler jo deg ingenting og har ingenting med hva du får utbetalt av nav når du er sykemeldt.

Det er da måte på hvor lite ansvar man mener man selv skal ta.

Anonymous poster hash: ea441...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye utgjør det? Har ikke arbeidsgiver heller opplysningsplikt?

Anonymous poster hash: d8cfe...5e8

Det er jo du som har søkt sykepenger fra nav og da plikter du selv å sette deg inn i regler for dette. Arbeidsgiver har ihvertfall ikke noe ansvar... Nav har veiledningsplikt men de springer jo ikke etter deg for å informere men hadde du spurt ville du fått svar. Informasjon om dette ligger også lett tilgjengelig på www.nav.no...

Anonymous poster hash: d6d57...b83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk slippen i dag, står "utbetalt 23/05". Så de kommer nok i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står kommende utbetaling på nav.no... men har enda ikke fått de på konto....

Anonymous poster hash: 3b14f...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står kommende utbetaling hos meg også. Men enda ikke kommet noe, har Nordea så da kommer det ikke i dag heller.

Anonymous poster hash: 435fb...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke kommet inn her heller i dag, så det er nok noe treghet i systemet.

Anonymous poster hash: 15f4f...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er sykemeldt får jeg sykepenger. Jeg får selvsagt litt feriepenger fra nav + feriepenger fra jobb for den tiden jeg ikke var sykemeldt i fjor. Det er penger som blir benyttet til livsopphold når jeg må ta lovpålagt ferie fra arbeidsplassen.

Jeg får noe mer enn ei vanlig nettolønn tilsammen i feriepenger, men selvsagt ikke like mye som jeg ville fått om jeg hadde kunnet jobbe. Dvs det er ikke penger der til en ferietur eller lignende, men det er faktisk helt greit.

Jeg har fått sykepenger i nesten ett år og det holder i lang tid. I tillegg til utallige legetimer, spesialistbehandlinger og medisiner som jeg ikke betaler for siden jeg har frikort. Jeg har vært en stor utgift for Norge det siste året, mer enn jeg har betalt i skatt på en 2-4 år kanskje. Når man da også tenker på at jeg både har studert og gått skole gratis i mange år, og benyttet meg av mange andre offentlig tilbud, så synes jeg at jeg er heldig som får feriepenger.

Anonymous poster hash: ea441...510

Du må ikke ta ut mer ferie enn det sykepengene tjent inn i fjor vil dekke av tapt inntekt i forbindelse med ferie.

Anonymous poster hash: f3269...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kommet på konto her heller. I følge nav sin kundeservice kommer de ikke før neste uke :o evt så har det stoppet i banken, fikk jeg beskjed om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...