Gå til innhold

Barn som peker på og kniser av andre mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En gang jeg gikk på gata, opplevde jeg at en gjeng med jenter gjorde dette. De kniste, pekte og lo på en skikkelig hånlig, barnslig og slesk måte i retning meg. Jeg hadde ikke gjort noe galt, og forstår ikke hvorfor noen barn oppfører seg sånn. Snudde meg et lite sekund i det jeg passerte dem, og da lo de like fordømt enda, mens de fortsatte med pekingen.

 

Er de helt blåst i huet? Eier de ikke respekt? Har foreldrene påvirket dem? Og hvordan hadde du som forelder reagert, om du fikk høre dette?



Anonymous poster hash: df25d...720
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Universe

De har foreldre som ikke har lært de folkeskikk. Du skulle tatt de hardt i armene og bedt de fortelle hvor de bor, så skulle du gått hjem til de og fortalt foreldrene at de må lære ungene sine folkeskikk eller holde de inne til de lærer av seg selv hvis ikke foreldrene gidder. Sånne unger kan vi ikke ha ute blant normale unger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg prøver å lære toåringen at det ikle er lov til å peke. Seksåringen har heldigvis lært det.

At større barn gjør slikt er jo bare for å være slemme.

Er du voksen? Om du er, så bør du si i fra til dem om det skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å lære toåringen at det ikle er lov til å peke. Seksåringen har heldigvis lært det.

At større barn gjør slikt er jo bare for å være slemme.

Er du voksen? Om du er, så bør du si i fra til dem om det skjer igjen.

 

Jeg er voksen ja. Forholdsvis ung enda, men regnes som det. Det er ubehagelig nok for meg, og tenker da på de som er på deres alder. Hvordan vil de ta det?

 

Det er kanskje lurt å statuere et eksempel, så hvis jeg treffer på disse jentene igjen, skal de få høre det med tydelige ord. Hvordan har utviklingen vært for din 2-åring?

Anonymous poster hash: df25d...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har utviklingen vært for din 2-åring?

Anonymous poster hash: df25d...720

Hva mener du nå?

Anonymous poster hash: 884cf...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hva mener du nå?

Anonymous poster hash: 884cf...815

Signerer denne.. Forstår ikke helt hva du mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer denne.. Forstår ikke helt hva du mener..

Beklager hvis du ikke helt forsto det jeg skrev. Tenkte bare på om han har vist fremgang i forhold til pekingen.

Anonymous poster hash: df25d...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn er ofte bare helt ærlig på hva de ser, å lære dem at dette kan såre andre er noe helt annet enn større unger som peker og ler mot bedre viten. 

Hvis det var meg ville jeg nok hevet meg over det, men om det plager deg - hvorfor sa du ikke fra? Som voksen regner jeg med du kan sette deg såpass i respekt at du kunne tatt "kampen" med etpar fjortisser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

Barn og ungdommer kan være noen ufølsomme og ubetenksomme drittsekker som roper skjellsord, peker og ler av folk som dem mener ser merkelige ut. Så dem har sikkert ikke lært seg vanlig folkeskikk eller normal høflighet fra foreldrene sine....

 

Men det er faktisk hakket verre med godt voksne  mennesker som glor helt åpenlyst, hvisker og tisker seg imellom, og peker på folk dem ser. Hvordan skal barna liksom lære å oppføre seg ordentlig når foreldrene deres ikke gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...