Gå til innhold

En mor i klassen til datteren min..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en mor i klassen til barnet mitt som jeg ikke blir klok på. I starten hadde vi en god tone, har vært hjemme hos hverandre med barna o.l. 

Det eneste jeg reagerte på var at hun baksnakket noen av de andre foreldrene, og ba meg holde meg unna dem, hvorpå jeg sa at jeg ikke ønsket å bli dratt inn i noen evt konflikt mellom dem.

Etterhvert som skoleåret gikk sin gang har jeg fått veldig god kontakt med et par av de foreldrene hun ba meg holde meg unna, og nå er det meg som får gjennomgå med total utfrysning, stygge blikk, og hun sprer løgner om meg til andre foreldre. (dette gjelder fortsatt ikke bare om meg, men også en håndfull andre foreldre på hennes barns trinn) 

 

Jeg overhørte også ved en tilfeldighet at hun baksnakket noen foreldre til læreren. 

 

Dette er en mor jeg må omgås med iallfall 9 år til og jeg ønsker ikke dette dramaet som også kan, i verste fall, påvirke barna. 

Er dette noe som burde taes opp med lærer eller evt. foreldreutvalget?



Anonymous poster hash: 793f3...e1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt henne på tomannshånd og snakket ut med henne. Hun har kanskje noe problemer, få venner el.l. Viser man litt omsorg (selv når det ikke er fristende) kommer man lenger.

 

Fungerer ikke det må det tas i plenum, men mer på generell basis, som at du har merket at det er et litt dårlig samhold blant foreldre. 



Anonymous poster hash: 8a6bb...54c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også ville funnet ut om det er noe underliggende. Husk å ikke vær konfronterende, da går folk automatisk i forsvarsposisjon og da er det helt håpløst.



Anonymous poster hash: 64441...14c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noe underliggende. Hun skryter veldig av seg selv (utdannelse, jobb, iq osv.) og barna blir tvunget til å prestere slik at det passer mors status. Hun har nektet barnet å leke med et annet barn fordi hun mener hennes barn er for smart for det andre barnet.. ts



Anonymous poster hash: 793f3...e1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg lurer på om det er noe underliggende. Hun skryter veldig av seg selv (utdannelse, jobb, iq osv.) og barna blir tvunget til å prestere slik at det passer mors status. Hun har nektet barnet å leke med et annet barn fordi hun mener hennes barn er for smart for det andre barnet.. ts

Anonymous poster hash: 793f3...e1e

 

 

Hahaha, beklager at jeg ler. Men hun høres litt spesiell ut. Enten så har hun en narsissistisk selvoppfatning og tror at hun og hennes barn er bedre en alle andre, eller så har hun nok noen underliggende problemer. Kanskje det rett og slett er omvendt, at hun føler seg så udugelig at hun må skryte seg opp i skyene. Prøv å snakk med henne på tomannshånd, men ikke vær kritisk. Snakk som om du prøver å hjelpe, hvis ikke går hun bare i selvforsvarmodus. 

Endret av solitary shell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan uansett trøste deg med at du garantert ikke er den eneste hun oppfører seg slik mot, og at andre lærere og foreldre vil ta disse løgnene hun sprer med en klype salt.

Blir det for plagsomt ville jeg kanskje tatt det opp med henne, men først og fremst bør du bare holde deg unna så godt du kan og ha minst mulig med henne å gjøre.

Anonymous poster hash: 47cc9...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, hvor gammel er du?

Dette er slikt barn holder på med i sandkassen!

Slutt å bry deg.

Anonymous poster hash: 53f1b...35a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvor gammel er du?

Dette er slikt barn holder på med i sandkassen!

Slutt å bry deg.

Anonymous poster hash: 53f1b...35a

Ja man skulle jo tro det?! Men så lenge det finnes slike mennesker som denne moren så må man jo faktisk forholde seg til dem.

Hun høres jo fæl ut, og jeg har full forståelse for at TS synes hun er vanskelig å forholde seg til!

Anonymous poster hash: 47cc9...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt tatt det med henne først.



Anonymous poster hash: d34a4...71a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slik mor i klassen vi og... DESVERRE! Hun har virkelig ikke noe positivt å si om noen og står høylydt foran barna mens hun forteller om hvor fært det er å ha "tilbakestående" barn i klassen.

Hjelper ikke å si noe til henne, så jeg har bare forklart barnet mitt hvordan verden fungerer og at ingen liker slike sure mennesker.

 

Jeg personlig forventer mer en en dame som er 20 år eldre enn hva jeg er!



Anonymous poster hash: 82809...32d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne mennesker burde vært forvist til en øde øy. Folk slipper å forholde seg til idioten og barna slipper å potensielt bli ødelagt av en slik forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo ingenting med hvor gammel jeg er, jeg ble jo helt ufrivillig dratt inn i dramaet hennes selv når jeg ba om å ikke ville bli innblandet i noen konflikt. Jeg hadde forventet meg mer av voksne mennesker, men barneskole mentaliteten ligger tydligvis igjen hos noen. Jeg skal prøve å prate med henne, hun har det med å ta beina på nakken med en gang hun ser meg....   :fnise:  (må jo bare le, det er jo ganske absurd)



Anonymous poster hash: 793f3...e1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts over forresten :)



Anonymous poster hash: 793f3...e1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og en sånn forelder, eller rettere sagt foreldrepar, i klassen til yngste. Desverre har de en egen tilhengerskare av folk som føler seg bedre enn andre og baksnakker andre.Trenger jeg å si at mobbing er et stort problem i den klassen nå når de skal over på ungdomsskolen?

Anonymous poster hash: fc969...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For omtrent nøyaktig ett år siden var det en tråd, om en mamma som bad hele klassen untatt et barn i barnebursdag. Denne tråden ligner bra mye på den.

Anonymous poster hash: 53f1b...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...