Gå til innhold

Tips til kattedo?


Chord

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe nytt kattedo, for det jeg har er moden for utbytting.
Er det noen som har noen anbefalinger? Tror kanskje jeg skal prøve med luke, men er usikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forsøkte med luke, men den ene katten nektet å bruke den... Er nok et snev av klaustrofobi i det dyret. Endte opp med å ta av luka, og da kunne han aller nådigst gå på do, men kun hvis mesteparten av kroppen var utenfor åpningen. Har vært et par uhell der for mye av kroppen kommer utenfor... Jeg endte opp med å kjøpe en svæær, vanlig dokasse med høye karmer, den ble mye bedre mottatt hos ham! Den andre katten min var også skeptisk til luka, men hun har visst fobi for å gå på do ute, så det var doen likevel det beste alternativet.

Personlig liker jeg doen med tak siden frøkna er en graver. Er ikke rent lite sand som havnet utenfor når hun har vært der... Det ble mye bedre etter at jeg kjøpte den nye doen med høye karmer, selv om det ikke er like bra som tak og vegger. Syns ikke den med tak og vegger tok så mye lukt, men det blir ikke så mye lukt likevel med sanden jeg bruker. Så her blir det foreløpig kun åpne kasser. Men drømmen er en av disse, må bare bli rik først! http://www.mycatsheaven.com/kitty_a_go-go_modern_litter_box_cover Ser ut som om det er kjempeenkelt å tømme denne, dessuten er den littegranne penere å se på enn de store plastkassene som selges vanligvis... Og siden den er ganske åpen, håper jeg at førstepus hadde turt å bruke den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt kattedo med tak og luke til kattene, synes det lukter mye mindre da. Ingen av dem har hatt problemer med det. Men man må jo lære dem hvordan luken fungerer. Anbefaler absolutt kattedo med luke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den nest største modellen til Prima, og er veldig fornøyde med dem.

Det er en stor og romslig dotype med luke som kan taes av om katten ikke vil bruke doen om den henger på.

Våre katter har ikke hatt noe problem med dem, så vi har klart å holde problemet med sand over alt til et minimum.

Mest fordi minsten har en tendens til å ha det for travelt med å komme seg ut av doen igjen etter endt arbeid og ikke rister av seg overflødig sand. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...