Gå til innhold

Er 167cm og 84kg. Hvor mye må jeg ned, og hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg hjalp det å finne ut hvor mange kcal jeg trenger daglig og så føre inn hvor mye jeg spiser hver dag. Fikk en aha-opplevelse av hvor mye kcal det er i de enkelte tingene. Og konkurranseinstinktet mitt gjør at jeg klarer å holde meg innenfor det daglige behovet og ikke spiser snop annet enn på lørdager. :)

Anonymous poster hash: 98a77...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matinntaket er viktigere enn trening for å gå ned i vekt. 80/20 fordeling. Skriv opp hva du spiser på f.eks. diett.no. Det er gratis i en uke og koster 39 kr. mnd. Du får info om kalorimengde, vitaminer, mineraler, karbohydrater, fett og proteiner. Du kan fylle inn ønsket vektnedgang innen en viss tid og får vite hvor mange kalorier du bør holde deg til.

Fjern snop og kjeks fra skapene. Be mannen støtte deg og ikke kjøpe inn mer enn han spiser opp selv. Jeg ville valgt lavkarbo siden du blir bevisst på sukkerinntaket og mister suget etter en tid. Lykke til. Dette klarer du! :)



Anonymous poster hash: 70a5e...2fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forslaget over her er bra, med myfitnesspal. Om du spiser et vaffelhjerte eller tre spiller egentlig ikke den store rollen, så lenge du holder deg innenfor der daglige kaloriinntaket ditt. Lett å få seg noen aha-opplevelser med hva enkelte produkter inneholder av fett, kalorier og karber. Og har du vanskelig for å finne en middelvei mellom stålkontroll og fullstendige utskeielser så er appen fantastisk! I går hadde jeg f.eks så enormt lyst på is! Hadde logget all maten min, og trening, og hadde 400 kcal å gå på, så da spiste jeg yoghurtis i stedet for kesamen jeg hadde planlagt til kvelds. Sikkert ikke sunnere, men livet skal da leves også...

Anonymous poster hash: 15e4f...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en notorisk kveldssnacker og for meg har det hjulpet mye å spise blåbær i stedet for noe usunt. I tillegg har jeg gitt meg selv lov til å kaste godteri når jeg har spist meg fornøyd selv om det er mer igjen og bannlyst å ha noe liggende i skapet. Noe av det viktigste i min vektnedgang (20 kilo på et år) har vært å være bevisst og ikke spise av gammel vane. Det krever fokus å ikke ha smør på brødskiva når man alltid har brukt det, men når et kaloriregnskap skal gå opp så er det viktigere enn gamle vaner.



Anonymous poster hash: b7d70...14c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne veid alt fra 50(hvis du har lite muskler og er spinkelt bygd) til 60, alt ettersom hva slags kroppsbygning du har, samt muskelmasse. Er du kraftig bygd og kanskje har en del muskler, kan du fint gå over 60 kg. Du bør hvert fall gå ned 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme høyde, og fungerer fint mellom 60 og 70 kg. Trives vel best på 65, da har jeg fortsatt pupper og rumpe, og damelår.



Anonymous poster hash: 9f0dd...013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne veid alt fra 50(hvis du har lite muskler og er spinkelt bygd) til 60, alt ettersom hva slags kroppsbygning du har, samt muskelmasse. Er du kraftig bygd og kanskje har en del muskler, kan du fint gå over 60 kg. Du bør hvert fall gå ned 20 kg.

50-60kg? Er du gal?

50 kg er undervektig på en på 167 i høyde!! 60 er normalvektig med en bmi på 21,ett eller annet. Kan ha normal bmi helt opp til 69 kg på den høyden.

Anonymous poster hash: 9f0dd...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50-60kg? Er du gal?

50 kg er undervektig på en på 167 i høyde!! 60 er normalvektig med en bmi på 21,ett eller annet. Kan ha normal bmi helt opp til 69 kg på den høyden.

Anonymous poster hash: 9f0dd...013

Jeg er 170 cm og veier 50 kg. Overhodet ikke for tynn.

Og nei. Jeg sliter ikke med spiseforstyrrelser. Jeg både er og ser sunn ut.

Edit: Jeg forstår at ikke alle rundt vår høyde kan veie så lite som 50 kg, men det er kroppsformen min som "tillater" det. Sånn er det bare noen ganger, og du kan ikke nekte for det.

Endret av Beach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 cm og veier 50 kg. Overhodet ikke for tynn.

Og nei. Jeg sliter ikke med spiseforstyrrelser. Jeg både er og ser sunn ut.

Edit: Jeg forstår at ikke alle rundt vår høyde kan veie så lite som 50 kg, men det er kroppsformen min som "tillater" det. Sånn er det bare noen ganger, og du kan ikke nekte for det.

Nå er det snakk om ei som skal slanke seg, ikke ei som er naturlig tynn. Jeg klarer forøvrig ikke tro at du er normalvektig med den høyden og vekta der, og det kommer vel forsåvidt ann på øyet som ser.

Uansett når man skal gi andre råd om vekt, så må man forholde seg til den infoen man har. Og her har vi kun høyde og vekt, og det eneste vi kan gi råd om da er i forhold til bmi. Å mene at noen på 84 kg skal ha 50 som mål er utrolig drøyt, det kan ta motet fra enhver! Fra fedme til undervektig er et vanvittig dårlig råd å komme med.

Anonymous poster hash: 9f0dd...013

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:)

Tusen takk for enda flere svar, jeg blir veldig motivert av dere.

Jeg har de siste dagene tatt mye sunnere valg enn før, og det føles utrolig bra. Lagde meg faktisk middag i dag, selv om jeg var alene. Kyllingkjøttdeig og grønnsaker. Ble veldig godt, og jeg ble behagelig mett. Drikker en del vann og te, det hjelper også om jeg er litt fysen. Øver meg på å kjenne etter om jeg er sulten eller bare fysen. Ofte er magen mett, men tror jeg er sulten.

Vi får se hvor mye jeg går ned. Jeg vil iallefall ned til 70kg. Litt demotiverende at jeg må ned så mye, og fortsatt er bmi over 25, men jeg setter meg delmål. Første er 79kg. Neste 75, så 70. Når jeg kommer dit skal jeg se om jeg kan si meg fornøyd, eller om jeg vil ta av 2-4 kg til.

Mannen er innforstått med at jeg vil legge om livsstilen, og han støtter meg. Han er veldig aktiv og atletisk, løper mye. Vi avtalte at når jeg når 79kg skal jeg få et frisørbesøk av ham. Det motiverer meg litt ekstra:).

Anonymous poster hash: 6c1dd...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Småbarnsmor som spiser for mye i en stresset hverdag. Trener ikke, men triller tur en til to ganger i uka.. Hjelp!

Anonymous poster hash: 6c1dd...d2e

Du trenger ikke bestemme deg for hvor mange kg du vil ned i vekt. Se heller på fettprosent og finn ut hva som er rimelig for en kvinne på din alder.

Alle ønsker å være tynn/veltrent men få ønsker å leve livsstilen. Det betyr at det koster litt. Du kan enten forbedre kroppen din gjennom kosthold, gjennom trening, eller optimalt gjennom begge deler. Begynn i det små, og lev bra over lang langt tid på en måte som du klarer å opprettholde.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...