Gå til innhold

Hvordan vite at en mann som ikke sender tydelige signaler er interessert? Håper svar fra dere menn også :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slik du forklarer situasjonen, høres det ut som du knapt har snakket med denne mannen? Sjansen er da stor for at han faktisk ikke er interessert. Med mindre du er blendende vakker eller noe. Egentlig er det vel også du, TS, som er sjenert? Høres slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende å se til lørdagen! Det du må prøve å gjøre er å egentlig bare snakke litt mer med han, slik du ellers ville gjort med andre du ikke var interessert i. Når dere etterhvert lærer hverandre å kjenne så vil du merke om han er interessert eller ikke.



Anonymous poster hash: d23de...ed1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer litt sent da jeg har jobbet utrolig mye den uka :)

Vi skulle tilbringe kvelden sammen med andre i går, men det viste seg at han jmåtte på jobb. Han kom allikevel og ble i ca. en halv time...

Det er lett å tenke slik, hvis man ser på den man er betatt av som et perfekt menneske og en perfekt partner. På en måte over-romantiserer man en illusjon eller et bilde man har av vedkommende. Og hvis man har dårlige erfaringer når det kommer til det motsatte kjønn, så er det veldig lett å overse sine egne kvaliteter i slike sammenhenger.

Sjenerte menn spiller sjeldent spill. Hvis de ignorer, så er det ofte fordi de ikke vil framstå som creepy.

Sjenerte menn mangler selvtillit. Det kommer som regel av manglende positiv erfaring med kvinner. Så en naturlig vei å gå, vil være å gi komplimenter, smile og ha et tilgjengelig kroppsspråk og være genuint interessert i mannen.

Selv det trenger ikke være nok om han har virkelig dårlig erfaringer.

Det er det som er rart... jeg ser ikke ham som perfekt, tror at med alderen går man over den type tanke (ihvertfall jeg). Men allikevel er jeg utrolig imponert og sjenert når han er i nærheten...

Ja, jeg har hatt en dårlig opplevelse som ødelagt det lille av selvtillit jeg hadde...

Jeg har gitt ham et par komplimenter, og det er rart... enten er han spesiel glad i det eller prøvde han å vite hva jeg synes om ham... for de to gangene, er det faktisk ham som på en måte "fisket" komplimenter: en gang spurte han litt direkte om jeg likte det at det at at han ****, og formulerte det slik at han viste at han forventet en "ja", og den andre gang så sa han noe positiv om en av hans egenskaper, det var da ikke et spørsmål engang, men han ventet på bekreftelse... Alt dette med en slags tulletone...

Jeg vet med sikkerhet at han ikke spiller spill. Fordi jeg på en måte følte det, og jeg fikk det bekreftet i etterkant av en felles venn.

Hva er poenget med å måtte se om noen er interessert eller ikke? Man ser gjerne det man vil se eller har blitt "lært" til å se uansett. Ingenting er utvetydig når det kommer til signaler, noen sjanser må man bare ta.

Ja, det er derfor jeg spurte her, for jeg vet hvor nesten umulig det er å være objektiv i sånne situasjoner...

Det er dessverre ingenting som kan avsløre at han er interessert, bortsett fra om han faktisk sier det rett ut. Noen mennesker tar verken hint eller analyserer kroppsspråk - det faller dem rett og slett ikke inn at noen kunne finne på å flørte med dem.

I sånne tilfeller er det stort sett bare en ting man kan gjøre, og det er å være direkte. Nå sier jeg ikke at man skal hoppe opp og ned foran dem med et stort skilt hvor det står «JEG LIKER DEG!» - men man må likevel gjøre vedkommende oppmerksom på at man eksisterer og aller helst prøve å få dem til å tenke tanken om at man kan bli en mulig partner.

Hvor hardt man skal gå ut er det vanskelig å si, for noen kan trekke seg tilbake dersom man blir for voldsom i tilnærmingene. Jeg vil råde deg til å først og fremst forsøke å finne flere måter å tilbringe tid sammen med ham. Når dere treffes, still spørsmål om hva han liker å gjøre. På forhånd kan du godt tenke gjennom ting å spørre om, dersom du vet at du pleier å fryse når du først kommer i nærheten av ham. Når han svarer, se etter muligheter. Liker han å jogge? Spør om du kan få jogge med ham. Liker han å se film? Spør om dere kan se noe sammen. På den måten kan du få ham alene, for mange som er sjenerte vil åpne opp litt når det ikke er mange andre rundt.

Hvis han sier nei til å tilbringe tid med deg på denne måten, så kan det nok dessverre være et tegn på at han ikke er interessert. Men om han sier ja, så finnes det i alle fall en sjanse. Dere vil også få sjansen til å bli bedre kjent uten å gå på noen offisiell date, noe som kan gjøre det enklere å våge å ta skrittet selv om man er sjenert.

Vel, vi har et par felles interesser.... + at jeg er nyinnflyttet.

Så da kan jeg enten forselå å ses ift felles interesse eller spørre om han kan tenke seg å ta en kopp kaffe sammen, og får jeg avslag kan jeg si at jeg foreslo det pga jeg kjenner så få her. Han vet jeg flyttet for noen mnder siden.

Dessuten kommer vi til å ses jevne pga felles venner....

Jeg ba en mann ut litt for raskt (tror jeg). Jeg fikk nei, men vet ikke om det var fordi han følte jeg presset meg på, eller om han faktisk ikke ville. Har fått en del blikk av han etterpå, men det kan jo selvsagt være pga dårlig samvittighet...

Anonymous poster hash: 64a3a...ba8

Uff... ikke lett det, derfor synes jeg det er kjekt å få et signal på at man kan be en ut...

Slik du forklarer situasjonen, høres det ut som du knapt har snakket med denne mannen? Sjansen er da stor for at han faktisk ikke er interessert. Med mindre du er blendende vakker eller noe. Egentlig er det vel også du, TS, som er sjenert? Høres slik ut.

Første gang vi traff hverandre, snakket vi om veldig personlige ting, og det er da jeg falt pladask for ham. JEg syntes han var kjekk da jeg først så ham, men det skla som regel mye til før jeg virkelig er interessert i noen. Så ja, vi har knapt snakket sammen, samtidig som de tre/fire timers samtalene vi hadde første gang ga meg inntrykk på å kjenne noen "dype" ting om ham, og omvendt.

Nei, jeg er ikke blendende vakker. Men folk (menn/kvinner, unge/eldre), pleier å ha en spesiell interesse for meg etter første treff pga- ifølge dem- min karisme og sjarm. Så det kompenserer, og jeg har alltid vært mer eller mindre populær med gutter/menn av den grunn.

Blir spennende å se til lørdagen! Det du må prøve å gjøre er å egentlig bare snakke litt mer med han, slik du ellers ville gjort med andre du ikke var interessert i. Når dere etterhvert lærer hverandre å kjenne så vil du merke om han er interessert eller ikke.



Anonymous poster hash: d23de...ed1

Jeg klarte å snakke med ham og oppføre meg normalt :) og han snakket mesteparten av tiden kun med meg, og resten av tiden med meg og de andre.

Jeg ble ikke klokkere... Jeg er nå nesten sikker på at han liker meg, men vet ennå ikke om det er kun på en vennskapelig måte eller ikke...

Fikk beskjed av en felles venn at han vanligvis er veldig pratsom med en gang han kommer, men når jeg er her, så er han først ganske stille og ikke virker helt seg selv.

Dette går over når han begynner å snakke med meg etter kanskje 10 minutter.

Fikk også høre at det enten er at han ikke i det hele tatt er interessert eller kjempe betattt av meg, da de aldri har sett ham oppføre seg sånn som han gjør...

Nå må jeg bare klare å mote meg opp og enten be ham ut på kafe eller foreslå et treff ift felles interesse (for den siste kan det ikke bli før om ti dager...)



Anonymous poster hash: d68d5...ac6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Vi skal treffes på lørdag (i felleskap igjen), så jeg vil helst bli klar over hvilke signaler jeg må se etter den dagen :)

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Øyekontakt, den ene eller andre veien.

Hvis du opplever at han søker øyekontakt utover når dere prater, er det et bra tegn.

Hvis du opplever det motsatte, at han unngår direkte øyekontakt, kan det også være et godt tegn. Om han er sjenert, som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Svarer litt sent da jeg har jobbet utrolig mye den uka :)

Vi skulle tilbringe kvelden sammen med andre i går, men det viste seg at han jmåtte på jobb. Han kom allikevel og ble i ca. en halv time...

Det er det som er rart... jeg ser ikke ham som perfekt, tror at med alderen går man over den type tanke (ihvertfall jeg). Men allikevel er jeg utrolig imponert og sjenert når han er i nærheten...

Ja, jeg har hatt en dårlig opplevelse som ødelagt det lille av selvtillit jeg hadde...

Jeg har gitt ham et par komplimenter, og det er rart... enten er han spesiel glad i det eller prøvde han å vite hva jeg synes om ham... for de to gangene, er det faktisk ham som på en måte "fisket" komplimenter: en gang spurte han litt direkte om jeg likte det at det at at han ****, og formulerte det slik at han viste at han forventet en "ja", og den andre gang så sa han noe positiv om en av hans egenskaper, det var da ikke et spørsmål engang, men han ventet på bekreftelse... Alt dette med en slags tulletone...

Jeg vet med sikkerhet at han ikke spiller spill. Fordi jeg på en måte følte det, og jeg fikk det bekreftet i etterkant av en felles venn.

Ja, det er derfor jeg spurte her, for jeg vet hvor nesten umulig det er å være objektiv i sånne situasjoner...

Vel, vi har et par felles interesser.... + at jeg er nyinnflyttet.

Så da kan jeg enten forselå å ses ift felles interesse eller spørre om han kan tenke seg å ta en kopp kaffe sammen, og får jeg avslag kan jeg si at jeg foreslo det pga jeg kjenner så få her. Han vet jeg flyttet for noen mnder siden.

Dessuten kommer vi til å ses jevne pga felles venner....

Uff... ikke lett det, derfor synes jeg det er kjekt å få et signal på at man kan be en ut...

Første gang vi traff hverandre, snakket vi om veldig personlige ting, og det er da jeg falt pladask for ham. JEg syntes han var kjekk da jeg først så ham, men det skla som regel mye til før jeg virkelig er interessert i noen. Så ja, vi har knapt snakket sammen, samtidig som de tre/fire timers samtalene vi hadde første gang ga meg inntrykk på å kjenne noen "dype" ting om ham, og omvendt.

Nei, jeg er ikke blendende vakker. Men folk (menn/kvinner, unge/eldre), pleier å ha en spesiell interesse for meg etter første treff pga- ifølge dem- min karisme og sjarm. Så det kompenserer, og jeg har alltid vært mer eller mindre populær med gutter/menn av den grunn.

Jeg klarte å snakke med ham og oppføre meg normalt :) og han snakket mesteparten av tiden kun med meg, og resten av tiden med meg og de andre.

Jeg ble ikke klokkere... Jeg er nå nesten sikker på at han liker meg, men vet ennå ikke om det er kun på en vennskapelig måte eller ikke...

Fikk beskjed av en felles venn at han vanligvis er veldig pratsom med en gang han kommer, men når jeg er her, så er han først ganske stille og ikke virker helt seg selv.

Dette går over når han begynner å snakke med meg etter kanskje 10 minutter.

Fikk også høre at det enten er at han ikke i det hele tatt er interessert eller kjempe betattt av meg, da de aldri har sett ham oppføre seg sånn som han gjør...

Nå må jeg bare klare å mote meg opp og enten be ham ut på kafe eller foreslå et treff ift felles interesse (for den siste kan det ikke bli før om ti dager...)

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Ut fra det du skriver her - mannen synes du er SNASEN! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyekontakt, den ene eller andre veien.

Hvis du opplever at han søker øyekontakt utover når dere prater, er det et bra tegn.

Hvis du opplever det motsatte, at han unngår direkte øyekontakt, kan det også være et godt tegn. Om han er sjenert, som du sier.

Jeg tror faktisk ikke helt at han har et "normalt" eller vanlig øyekontakt. Klarte ikke å se om han søker kontakt da jeg ofte så bort med en gang vi så på hverandre samtidig (bortsett fra når vi snakket sammen, da), men kan si at han unngikk øyekontakt like mye som meg...

Ut fra det du skriver her - mannen synes du er SNASEN! ;)

Jeg vet ikke hva snasen betyr, men pga smiley regner jeg med (håper!!!) at det er positivt?

Jeg håper bare at jeg har klart å skrive så objektivt som mulig og ikke at ubevisstethen min lar meg se ting som ikke finner sted... :rodme:

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg motet meg opp og sendt ham en sms, hvor jeg foreslå om å gå på *fellesinteresse* sammen. Sms-en var høflig og hyggelig, men uten å avsløre at jeg egentlig har lyst til å tilbringe tid med ham...

Og det ble tatt imot med et ganske kaldt svar der han er usikker på om han får det til, og at dersom han bestemmer seg for å gå dit "er det greit" at jeg blir med.

Da svarte jeg på at jeg regner med å få høre fra ham ang. dette, og fikk ingen svar.

Jeg tenker at det er en svært liten sjanse for at han liker meg, men prøvde å virke likegyldig da jeg ikke viste noen spesiell interesse og kunne høre ut som om jeg bare trengte noen å gå dit med...

Men det er vel mest sannsynlig at han ikke er interessert?

Forvirret TS :(



Anonymous poster hash: d68d5...ac6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg motet meg opp og sendt ham en sms, hvor jeg foreslå om å gå på *fellesinteresse* sammen. Sms-en var høflig og hyggelig, men uten å avsløre at jeg egentlig har lyst til å tilbringe tid med ham...

Og det ble tatt imot med et ganske kaldt svar der han er usikker på om han får det til, og at dersom han bestemmer seg for å gå dit "er det greit" at jeg blir med.

Da svarte jeg på at jeg regner med å få høre fra ham ang. dette, og fikk ingen svar.

Jeg tenker at det er en svært liten sjanse for at han liker meg, men prøvde å virke likegyldig da jeg ikke viste noen spesiell interesse og kunne høre ut som om jeg bare trengte noen å gå dit med...

Men det er vel mest sannsynlig at han ikke er interessert?

Forvirret TS :(

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Modig av deg å ta initiativ! :-)

Mest sannsynlig er han nok ikke interessert, nei. Blir litt nysgjerrig på hvilke sammenhenger dere møtes i? Er det en slags forening eller menighet?

Anonymous poster hash: cf676...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modig av deg å ta initiativ! :-)

Mest sannsynlig er han nok ikke interessert, nei. Blir litt nysgjerrig på hvilke sammenhenger dere møtes i? Er det en slags forening eller menighet?

Anonymous poster hash: cf676...2ac

Takk....vet ikke om jeg kommer til å bli like modig en gang til. Jeg beundrer virkelig dem som tørr å ta initiativet!!

Jeg er litt redd for å bli gjenkjent om jeg sier akkurat hvadet dreier seg om, men kan si at det er en sport som vi begge driver med (jeg er faktisk nybegynner)

Nå må jeg vel finne en måte å få ham ut av hodet på :rodmer::frown:

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk....vet ikke om jeg kommer til å bli like modig en gang til. Jeg beundrer virkelig dem som tørr å ta initiativet!!

Jeg er litt redd for å bli gjenkjent om jeg sier akkurat hvadet dreier seg om, men kan si at det er en sport som vi begge driver med (jeg er faktisk nybegynner)

Nå må jeg vel finne en måte å få ham ut av hodet på :rodmer::frown:

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Sikkert lurt å vente litt med å ta flere initiativ overfor han samme i alle fall.

Anonymous poster hash: cf676...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å vente litt med å ta flere initiativ overfor han samme i alle fall.

Anonymous poster hash: cf676...2ac

Nei, klart det :(

jeg skal gi alt jeg kan for å gå videre og forhåpentligvis ha glemt denne greia om en uke (eller to...)

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juggler

Takk....vet ikke om jeg kommer til å bli like modig en gang til. Jeg beundrer virkelig dem som tørr å ta initiativet!!

Jeg er litt redd for å bli gjenkjent om jeg sier akkurat hvadet dreier seg om, men kan si at det er en sport som vi begge driver med (jeg er faktisk nybegynner)

Nå må jeg vel finne en måte å få ham ut av hodet på :rodmer::frown:

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

For noe sprøyt. Du har jo selv tatt initiativ. Kan jeg spørre, hva har du eventuelt tapt på å ta initiativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe sprøyt. Du har jo selv tatt initiativ. Kan jeg spørre, hva har du eventuelt tapt på å ta initiativ?

Mitt problem er at jeg har pga mitt siste forhold mistet det lille av selvtillit jeg i utgangspunktet hadde, og er i en periode hvor jeg heller trenger bekreftelse på at jeg er elskbar enn uinteressant..

Men jeg forstår godt poenget ditt, og egentlig har jeg ikke tapt noe, heller spart meg for å lure på om han liker meg i ukesvis :)

Og tross det overnevnte, ser jeg det på en mer positiv måte etter å ha lest spørsmålet ditt og tenkt på svaret :)

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har forskjellige måter å vise interesser på. Noen er fake og noen er sanne :)

De "fake" har jeg aldri hatt vanskeligheter med å avsløre, uansett om det gjelder meg eller venninner/venner.

Det som jeg nok aldri kommer til å bli klokkere på, er dem som er interessert, men som ikke er flinke til å vise det :klo:

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "fake" har jeg aldri hatt vanskeligheter med å avsløre, uansett om det gjelder meg eller venninner/venner.

Det som jeg nok aldri kommer til å bli klokkere på, er dem som er interessert, men som ikke er flinke til å vise det :klo:

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Samme her!

Anonymous poster hash: 64a3a...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Øyekontakt, den ene eller andre veien.

Hvis du opplever at han søker øyekontakt utover når dere prater, er det et bra tegn.

Hvis du opplever det motsatte, at han unngår direkte øyekontakt, kan det også være et godt tegn. Om han er sjenert, som du sier.

Kan man tolke øyenkontakt feil, eller føler man det om han ser fordi han er interessert? Jeg vet jo bare hvordan jeg selv er; jeg ser jo ikke ekstra lenge på en jeg ikke er interessert i.

Anonymous poster hash: 64a3a...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Kan man tolke øyenkontakt feil, eller føler man det om han ser fordi han er interessert? Jeg vet jo bare hvordan jeg selv er; jeg ser jo ikke ekstra lenge på en jeg ikke er interessert i.

Anonymous poster hash: 64a3a...ba8

Man kan tolke alt feil, det er avhengig av så mye, kanskje spesielt av selvtillit.

Har man god selvtillit kan øyekontakt tolkes feilaktig til flørt, er den dårlig kan selv den heftigste blunking bli avfeid, for "h*n kan jo ikke være interessert i meg".

Helt enkelt skal det ikke være. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan tolke alt feil, det er avhengig av så mye, kanskje spesielt av selvtillit.

Har man god selvtillit kan øyekontakt tolkes feilaktig til flørt, er den dårlig kan selv den heftigste blunking bli avfeid, for "h*n kan jo ikke være interessert i meg".

Helt enkelt skal det ikke være. 😉

Ja, der er sant. Jeg har ikke så god selvtillit, så jeg må vel ha det litt inn med teskje. Hjelper ikke når man liker en som sannsynligvis har det ganske likt. Lett skal det ikke være, nei 😜

Anonymous poster hash: 64a3a...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det ts? Har det skjedd noe mer med deg og han du liker?

Anonymous poster hash: 64a3a...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...