Gå til innhold

Ambivalent til busstur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag da jeg tok bussen hjem ble jeg vitne til en kjip situasjon. Det var en ung mor med et barn på ca fem-seks år ombord. De stod helt foran ved sjåføren og ungen hylgrein og var virkelig trassig. Sjåføren ble pissesur og nekta å kjøre før mor tok ungen med bak i bussen, men ungen lot seg ikke så lett flytte. Sjåføren kjefta og mora halte og dro i ungen. Til slutt gikk de av bussen.

En annen person reagerte da med å skjelle ut sjåføren. Jeg var faktisk enig i at sjåføren ikke kunne kjøre trygt med den ungen der. Virkelig trassig unge. Men det var ganske ubehagelig å høre han skjelle ut moren også. Så hele situasjonen ble bare kjip for alle.

Mora burde ha mer kontroll men sjåføren burde også kunne be pent.

Er det greit med trassunger på buss? Personlig får jeg neller av slike unger, men unger kan jo gå i vranglås.

Anonymous poster hash: 9e6d7...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes bussjåføren har lov til å si ifra, og jeg synes moren burde tatt med seg ungen ut av bussen med en gang vedkommende skapte problemer.



Anonymous poster hash: 81896...61c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man oppfører seg på bussen. Klarer man ikke det, går man av. Helt i orden av bussjåføren å skjelle ut dama, men det burde ikke vært nødvendig - hun burde skjønt selv at hun burde gått av.



Anonymous poster hash: 36eda...8d8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at bussen ikke kunne kjøre videre med den ungen om bord. Men jeg likte ikke at han skjelte henne ut. Nå kan det hende ha ba henne pent først (ikke så lett å høre over all gaulingen), og da er det helt greit. Om ikke, så synes jeg han burde ha sagt ifra på en penere måte.

Men ja man må oppføre seg på bussen. Håper ungen og mora fikk seg en lærepenge. Selv om den svei som faen. Hadde litt vondt av de også.



Anonymous poster hash: 9e6d7...74e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip situasjon, ja. Enig med alle andre i at mor og barn enten fikser situasjonen eller går av. Har sjøl unger på 2 og 4 og noen ganger vil de ikke høre. Da må man innrette seg. Sjåføren var på jobb, og hadde ansvar for opptil 50 sittende og like mange stående passasjerer, i verste fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...