Gå til innhold

Lite brukte veier til fjell og natur fra Bergen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvert år kjører jeg Mustangen min til fjells og bor i telt i to uker. Bare grusveier, bakhjulsdrift og jeg.

Men i år har jeg flyttet fra Østlandet til Bergen. Her er det utrolig få veier, og allerede nå er det tyske og nederlandske bobiler overalt! Det blir å kjøre slalom bare man vil holde seg til fartsgrensen. På E16 kjører de jammen 50 i 70- og 80-sonen og her er det ikke lett å komme seg forbi!

Så om jeg vil nyte et fint landskap, tomme, ville, svingete veier, og kanskje en strand eller to (skulle gjerne sett Hoddevika) - hvor kjører jeg hen? Blir vel tidlig i Juli i år da.



Anonymous poster hash: 37102...568
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta utgangspunkt i Hardangervidda. Eller kjør mot Sogn.

Anonymous poster hash: f14f5...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkrete tips for Sogn da? Ser nesten bare store veier langs fjorder der også...

Anonymous poster hash: 37102...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er fort du vil kjøre, så burde du kjøre litt på nettene også. Da bobilturistene sover, det funker fint i Nord Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har problemer med å kjøre bak tyskere i bobiler, så kan jeg kjøre mustangen for deg :wink:

Det er noen fine grusveier inn langs Hardangerfjorden. Vikafjellet til Vik i Sogn og videre utover- riktignok ikke grusveier, men vakker natur og svingete nok.

Og trenger du en turbuddy i den Mustangen din er jeg klar. Ikke er jeg kravstor heller, kan gjerne bare ta ettpar runder på travparken. Der er det både grus og svinger.



Anonymous poster hash: bd61c...5ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer i travparken da og hvor er det? Kunne tenkt meg å oppsøke miljø etter hvert. Cars'n'coffee her i byen da?

Anonymous poster hash: 37102...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta deg en tur gjennom Eksingedalen, over Gullbrå....

Der er ikke strand, men elv med friskt iskaldt fjellvann.

Eller til topps i Modalen. Eller innover i Fusa. Ferge fra Hatvik til Våge, og du har mange alternativer rundturer tilbake til Bergen.

Anonymous poster hash: fa39d...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur gjennom Eksingedalen, over Gullbrå....

Der er ikke strand, men elv med friskt iskaldt fjellvann.

Eller til topps i Modalen. Eller innover i Fusa. Ferge fra Hatvik til Våge, og du har mange alternativer rundturer tilbake til Bergen. Anonymous poster hash: fa39d...f8e [/

quote]

PS: Finn deg en kjentmann å ta med....

Anonymous poster hash: fa39d...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...