Gå til innhold

Er jeg helt unormal? (Klær til barn)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper når jeg har råd, og når klær trengs, men jeg er så kresen! Hvis jeg skal kjøpe vinterdress, kan jeg bruke to timer hver kveld i mange dager på å lete etter "den perfekte", ikke bare mtp egenskaper, men også mtp utseende. Det samme gjelder votter, luer, kjoler. Jeg bruker evigheter på å bestemme meg, saumfarer nettet for å se om plagget er på salg eller det er tilbud på plagget. Er plagget utsolgt, er det ikke bare å finne et annet, jeg leter meg ihjel for å finne det plagget :P

Dere andre foreldre, tar dere bare det første og beste dere ser, sånn omtrent?

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes en mellomting da ;)

Jeg er opptatt av at barnet mitt skal ha gode klær. Men jeg leter ikke rundt i timer og dager for å finne rett fasong og farge.

Jeg sjekker gjerne tester på vintersko, dresser, bilstol osv. Men å lete etter "den rette" kjolen i ukevis, gidder jeg ikke.



Anonymous poster hash: f05d6...f41
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker egenskaper så b arnet holder seg varm og tørr, utseendet gir jeg beng i. Tar meg ca 15 min å nettshoppe til barnet.



Anonymous poster hash: 756fc...c65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så greit med å arve, plaggene har vært testet ut før av folk jeg kjenner og stoler på!



Anonymous poster hash: dd11e...f50
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en mellomting da ;) Jeg er opptatt av at barnet mitt skal ha gode klær. Men jeg leter ikke rundt i timer og dager for å finne rett fasong og farge. Jeg sjekker gjerne tester på vintersko, dresser, bilstol osv. Men å lete etter "den rette" kjolen i ukevis, gidder jeg ikke. Anonymous poster hash: f05d6...f41

Ja, jeg føler jeg er litt ekstrem. Men kan ikke noe for det!

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så greit med å arve, plaggene har vært testet ut før av folk jeg kjenner og stoler på! Anonymous poster hash: dd11e...f50

har ingen å arve etter, jeg <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> så må kjøpe alt nytt, eller fra finn.

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vinterklærne sjekker jeg ofte tester, slik at barnet holder seg varm og god. Utseende bryr jeg meg ikke spesielt om, det viktigste er at klærne er varm og at barnet har god bevegelighet med det.

Sommerklær sjekker jeg ikke tester da kvaliteten ikke er så viktig.

Men så er jeg en slik mamma som ennå sender 3 åringen i barnehagen i bare ulltrøye og ullstilongs. Hun vil sjelden ha på seg bukse så da slipper hun det. Selvfølgelig ønsker hun bukse på så får hun det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig kjedelig å kjøpe klær. Men jeg er opptatt av at de skal ha gode og praktiske klær. Jeg har funnet fram til noen favorittmerker og plagg så det går fort å handle. Utseendet på klærne er jeg bare sånn middels opptatt av - jeg vil jo gjerne at klærne skal være fine, men om dressene er svarte eller grønne, er jeg ikke opptatt av, og kunne aldri brukt tid på å lete etter klær i bestemte fargenyanser, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen (fysiske) butikker jeg liker, og går dit, og det tar meg 10 minutter å bestemme meg når jeg først er der. Altså: vinterdress: rett inn på Polern og Pyret og kjøpe årets. Finkjole: En butikk som alltid har fine ting, der jeg finner noe hver gang. Strømpebukser, luer og votter, undertøy, pysjer: Polern eller HM, gjort på fem minutter. Sko: sportsbutikk, ser hva de har og velger mellom det.

Ganske likt måten jeg handler til meg selv på.



Anonymous poster hash: 974ed...b85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke går utover hverdagen din at du bruker så mye tid på det, så er det jo bare flott at du da forhåpentligvis ender opp med fine og behagelige plagg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper når jeg har råd, og når klær trengs, men jeg er så kresen! Hvis jeg skal kjøpe vinterdress, kan jeg bruke to timer hver kveld i mange dager på å lete etter "den perfekte", ikke bare mtp egenskaper, men også mtp utseende. Det samme gjelder votter, luer, kjoler. Jeg bruker evigheter på å bestemme meg, saumfarer nettet for å se om plagget er på salg eller det er tilbud på plagget. Er plagget utsolgt, er det ikke bare å finne et annet, jeg leter meg ihjel for å finne det plagget :P

Dere andre foreldre, tar dere bare det første og beste dere ser, sånn omtrent?Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Jeg googler "best i test", og velger et plagg der, som er holdbart, behagelig for barnet, og gjør at det holder seg varmt et . Utseende er ikke viktig.

Anonymous poster hash: 69d9e...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendet er viktig for meg i den grad at jeg ønsker å kjøpe kjønnsnøytrale klær. Jeg ser på det som problematisk at barn presses inn i rosa eller blått fra de er helt nyfødte og forblir der til de blir voksne omtrent. Og det er overraskende hvor vanskelig det er å finne vinterdresser i andre farger. Jeg jobbet en vinter i en barnehage der ALLE jentene hadde rosa dress fra Isbjørn. Det var umulig å se hvem som var hvem uten å gå helt bort til dem, og det medførte en del ekstraarbeid for de ansatte når barn fra én avdeling skulle "samles sammen".



Anonymous poster hash: 3ae03...e17
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

For meg kommer kvalitet forran utseende. Kjøper stort sett det som er best i test.

Har en venninne som jobber i en bhg, hvor de sliter med at foreldrene bruker bhg som en catwalk for barna, hvor utseende og merke kommer langt forran kvalitet.

Halvparten av ungene fryser seg gjennom vinteren i en råflott, men lite funksjonell vinterdress, med sko som ikke passer seg å leke i snøen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg kommer kvalitet forran utseende. Kjøper stort sett det som er best i test.

Har en venninne som jobber i en bhg, hvor de sliter med at foreldrene bruker bhg som en catwalk for barna, hvor utseende og merke kommer langt forran kvalitet.

Halvparten av ungene fryser seg gjennom vinteren i en råflott, men lite funksjonell vinterdress, med sko som ikke passer seg å leke i snøen med.

Hva har det med saken å gjøre egentlig? Forsøk å holde deg til tema..

Ts

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig kjedelig å kjøpe klær. Men jeg er opptatt av at de skal ha gode og praktiske klær. Jeg har funnet fram til noen favorittmerker og plagg så det går fort å handle. Utseendet på klærne er jeg bare sånn middels opptatt av - jeg vil jo gjerne at klærne skal være fine, men om dressene er svarte eller grønne, er jeg ikke opptatt av, og kunne aldri brukt tid på å lete etter klær i bestemte fargenyanser, for eksempel.

Da er vi forskjellige ja :) jeg kan fint bestemme meg for at jeg ønsker en grå parkdress, og så må jeg finne en i grått, som samtidig er slitesterk/har høy vannsøyle,

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke går utover hverdagen din at du bruker så mye tid på det, så er det jo bare flott at du da forhåpentligvis ender opp med fine og behagelige plagg :)

Neida, det er ikke problematisk sånn sett, jeg synes jo det er gøy og givende på en måte! Men føler meg litt alene om å ha det sånn ;) og jeg ender opp med gode plagg, ja. Men jeg er ikke typen som går inn på polarn o pyret, kjøper 4 tights og 4 bodyer i rød/hvit stripete og drar hjem igjen. Jeg kan ikke noe for det, det haddd blitt for kjedelig!

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg googler "best i test", og velger et plagg der, som er holdbart, behagelig for barnet, og gjør at det holder seg varmt et . Utseende er ikke viktig.Anonymous poster hash: 69d9e...14b

ok! Jeg ser også på de som er best i test, men har ikke kjøpt noen i toppsjiktet der i år, dog veldig gode dresser. Det er nok litt det at jeg ikke ønsker å gjøre bomkjøp.

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendet er viktig for meg i den grad at jeg ønsker å kjøpe kjønnsnøytrale klær. Jeg ser på det som problematisk at barn presses inn i rosa eller blått fra de er helt nyfødte og forblir der til de blir voksne omtrent. Og det er overraskende hvor vanskelig det er å finne vinterdresser i andre farger. Jeg jobbet en vinter i en barnehage der ALLE jentene hadde rosa dress fra Isbjørn. Det var umulig å se hvem som var hvem uten å gå helt bort til dem, og det medførte en del ekstraarbeid for de ansatte når barn fra én avdeling skulle "samles sammen". Anonymous poster hash: 3ae03...e17

Det sliter jeg også med, at alt er rosa. Og går ikke ungen i rosa eller lilla, tror alle at ungen er en gutt :P det har jeg opplevd i allefall. Jeg liker jordfarger, men jeg har 1 brun og 1 rosa vinterdress i år. Den rosa er ekstradress.

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre egentlig? Forsøk å holde deg til tema..

TsAnonymous poster hash: bea5c...e0b

Forsøk å ikke være så nebbete!

Skjønner ikke hvorfor det var så ille at hun skrev det.

Anonymous poster hash: 0edc6...891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å ikke være så nebbete!

Skjønner ikke hvorfor det var så ille at hun skrev det.

Anonymous poster hash: 0edc6...891

Og så skrur du på anonym for å late som du er noen andre? :P

Jeg vil bare at folk holder seg til tema. At andre kjøper dårlige merkeklær har ingenting med saken å gjøre :)

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...