Gå til innhold

Er katten min død?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet om katter som er født ville som vandrer hver sommer, de er ikke steriliserte og de kommer hjem med et kull kattunger på slep. Så det er det de gjør på.

Anonymous poster hash: 09eab...a97

De kan da ikke være født ville om de har eiere?

Anonymous poster hash: 266ed...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen katter blir triste hvis den andre har vært borte lenge, selvom de ikke vet hva som har hendt. Men det skader ikke å gå ut å se! Jeg kan trøste deg med at katten min var borte i 8 mnd en gang, før hun kom tilbake...

Hvordan reagerte du da du så katten din igjen?

Hva har egentlig katten levd av?

Hadde vært gøy å ha en sporer på katten så man kunne se hvor den vandret. ;)

Anonymous poster hash: 266ed...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Min er aldri borte mer enn et par timer, men det er jo sant at noen katter vandrer om sommeren. Prøv å slipp ut den andre, følg med på avstand og se om den går noe spesielt sted. Håper du finner den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan da ikke være født ville om de har eiere?

Anonymous poster hash: 266ed...40f

Jeg har en katt som er født vill, så de kan de nok.

Anonymous poster hash: 78f16...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Bare for å kommentere:har også en katt som var hjemløs og ble født ute. Han er kastrert,men vandrer og er generelt mye ute. Men han er stort sett alltid innom flere ganger om dagen for å spise og få kos.

Uansett,når det er fint vær og varmt så er det ikke unormalt at våre katter er ute lenge,og vanligvis er de innom for å spise,men noen ganger kan de være borte i toppen 1-2 dager. Hvis det blir mer enn det,så begynner jeg å bli litt småbekymret,men katter er nysgjerrige og kan rote seg opp i ting.

Noen ganger så går de ut for å sove under en busk,i en hekk osv + at det er masse spennende for en pus å utforske ute. Hannkatten har med seg mus omtrent hver dag,så regner med det går med endel tid på å jakte og leke med byttet.

Gå ut og let og rop på den. Går det flere dager,så sett opp savnet-lapper og registrer på dyrebar.no. Kanskje noen har sett den,men ikke tenk det verste enda. Er flere ganger jeg har bekymret meg,men så plutselig dukker de opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en katt som er født vill, så de kan de nok.

Anonymous poster hash: 78f16...5c2

Er den kastrert?

Anonymous poster hash: cb189...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katta mi var vekke i 3 måneder en gang. Da var vi alle sikre på at vi aldri fikk se katten igjen. Men en dag så fant vi han ute, ikke langt fra der vi bodde. lurer på hva han gjorde ute så lenge. han var en skogkatt som ofte vandret ute om sommeren. var vekkei noen uker, og kom hjem igjen. men 3 måneder var alt for lenge ja. men han kom hjem igjen. og han var kastrert. mener å ha hørt at skogkatter ofte vandrer om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katta mi var vekke i 3 måneder en gang. Da var vi alle sikre på at vi aldri fikk se katten igjen. Men en dag så fant vi han ute, ikke langt fra der vi bodde. lurer på hva han gjorde ute så lenge. han var en skogkatt som ofte vandret ute om sommeren. var vekkei noen uker, og kom hjem igjen. men 3 måneder var alt for lenge ja. men han kom hjem igjen. og han var kastrert. mener å ha hørt at skogkatter ofte vandrer om sommeren.

Jeg hadde skogkatt og hun vandret ikke. Hun var borte i to døgn en gang, men det var fordi hun ble låst inne i en garasje. Det var en traumatisk opplevelse for henne, så hun gikk ikke inn i flere garasjer etter det. Var forresten aldri lengre unna huset enn ca 50 meter.

Anonymous poster hash: a8147...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Nei, det gjør de ikke. Det hender, og de klarer seg ofte, men katter "pleier" naturligvis ikke forsvinne. Anonymous poster hash: efd91...421

ÅneI, alle kattene mine har forsvunnet om sommeren så jeg antok at det var vanlig... Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerte du da du så katten din igjen? Hva har egentlig katten levd av?Hadde vært gøy å ha en sporer på katten så man kunne se hvor den vandret. ;)Anonymous poster hash: 266ed...40f

Tenkte først at det var en som lignet. Og at jeg hadde blitt gal. Skjønte etterhvert at det var henne 100 % sikkert :) hun var normalvektig, og så frisk ut, så hvor hun hadde vært er et mysterium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk å høre at hun kom hjem!



Anonymous poster hash: 12a4b...6ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Har to katter, men den ene har ikke vært å se på 30 timer ca. Da den andre katten kom inn for 2 timer siden oppførte den seg veldig rart. Var veldig kosete og mjauer ganske ofte. Jeg er veldig bekymret for at den andre katten min sørger og at det har hendt noe med den ene katten.

Nå ligger den der bare på stuegolvet og stirrer tomt ut i luften.

Hva tror dere? :(

Anonymous poster hash: 5b231...e73

Er katten din kastrert/sterilisert? Hvis ikke er det ikke uvanlig at den kan være borte i dagevis spesielt hvis den har løpetid.

Anonymous poster hash: b3853...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pus kommet hjem igjen TS?

Og til alle som driver å diskuterer ang katter som forsvinner i flere mnd. Enkelte katter er sånn, spesielt de som ikke er sterilisert/kastrert. Derfor er det veldig viktig å gjøre det. men jeg leser ofte på nett og på facebook at det har vært katter som har vært borte opp i mot 1 år før den har kommet hjem. Ei venninna av meg hadde en katt som var borte et år, de ga opp håpet og trodde de ikke ville se den igjen, et år senere dukket den opp. Hvor dem ender og hvordan de klarer seg så lenge ute, vet man jo ikke.. '

Men selvom kattene deres ikke er sånn, så betyr ikke det at andre puser er sånn. Svigerfar har en pus som kan være borte i noen mnd, og han andre holder seg bare inne og bare rundt huset.



Anonymous poster hash: 97729...b41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Har pus kommet hjem igjen TS?

Og til alle som driver å diskuterer ang katter som forsvinner i flere mnd. Enkelte katter er sånn, spesielt de som ikke er sterilisert/kastrert. Derfor er det veldig viktig å gjøre det. men jeg leser ofte på nett og på facebook at det har vært katter som har vært borte opp i mot 1 år før den har kommet hjem. Ei venninna av meg hadde en katt som var borte et år, de ga opp håpet og trodde de ikke ville se den igjen, et år senere dukket den opp. Hvor dem ender og hvordan de klarer seg så lenge ute, vet man jo ikke.. '

Men selvom kattene deres ikke er sånn, så betyr ikke det at andre puser er sånn. Svigerfar har en pus som kan være borte i noen mnd, og han andre holder seg bare inne og bare rundt huset.

Anonymous poster hash: 97729...b41

Selvfølgelig ikke,men det flere her sier er at det ikke er en "regel" som sier at det er valig at katter blir borte flere måeder om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...