Gå til innhold

Løgnerne i blant oss.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Makthaverne, og deres horer, journalistene, har lenge hatt fullstendig frie hender. De har kunnet servere de mest vanvittige løgner, og folk har gått på løgnene uten å blunke. Alle husker vel løgnene om at Saddam Hussein hadde masseødeleggelsesvåpen. Mediahorene fortalte oss at Syrias president Assad brukte kjemiske våpen mot sitt eget folk. Mediahorene fortalte oss at makthaverne ikke spionerte på oss, inntil Snowdon avslørte en overvåkning som gikk utover våre villeste fantasier. Og så videre.

Tidligere tok det tatt kanskje 10 år å avsløre løgnene. Men nå ser vi en endring. Det siste bedraget kokt opp av makthaverne og mediahorene, er en brosjyre visstnok distribuert av "Peoples Republic of Donetsk," utbryterregionen i Øst-Ukraina som ønsker union med Russland. Denne brosjyren instruerte jødene om at de enten måtte registrere seg hos de lokale myndigheter, ellers ville de bli deportert og deres eiendom beslaglagt. Brosjyren bar offisielle stempler og ble angivelig signert av republikkens selverklærte leder.

En slik åpenbar provokasjon ble raskt avvist av Donetsk opprørerne, men det hjalp ikke. Historien sirkulerer fortsatt over alt. I USA ble historien frontet av utenriksminister John Kerry og USAs ambassadør til Ukraina Geoffrey Pyatt. Her i Norge er den blitt kolportert av NSB og alle de store avisene.

Denne brosjyren er et typisk eksempel på det som kalles «svart propaganda», dvs propaganda hvor spørsmål om sannhet eller løgn er fullstendig uviktige, men som har til hensikt å dreie den offentlige opinionen i en bestemt retning. Men «svart propaganda» fungerer ikke så glatt som tidligere.

Nordmenn er i dag blitt smartere, de har forstått at det som står i norske aviser er løgn, de har forstått at norske journalister er offentlig ansatte horer hvis oppgave IKKE er å skrive sannheten og gi nordmenn oversikten over hva som skjer, men hvis eneste oppgave er å kolportere makthavernes løgner, propaganda og desinformasjon. (Jeg ber om unnskyldning til eventuelle horer som leser dette og som er støtt over at jeg sammenligner dem med journalister).

Måten makthaverne manipulerer opinionen, er ved å skape en atmosfære av "krise", som de gjorde i Libya. Vi ble fortalt da at Gaddafis styrker var i ferd med å massakrere befolkningen i Benghazi, og at hvis vi ikke handlet, ville vi være ansvarlige for drapet på tusenvis - kanskje titusenvis. Det var en løgn, selvfølgelig, men det fungerte: den massive propagandakampanjen klarte å hisse opp nordmenn til det punktet at mange faktisk støttet de norske krigsforbrytelsene i Libya. Nå prøver krigshisserne den samme rutinen i Ukraina.

Vil det fungere? Til en viss grad, kanskje, men ikke på langt nær så glatt som tidligere. Det tok år før løgnene om Libya ble avslørt. Løgnen om at jødene er blitt tvunget til å registrere seg i Donetsk-området er blitt avslørt i løpet av noen dager. Likevel skal man ikke undervurdere løgnerne, fordi alle avisene + NRK kolporterer løgnene deres.

Selv som mørke skyer samler seg på horisonten, og nyhetene er en konstant strøm av krigspropaganda, er det grunn til å håpe: etter hvert som nordmenn forstår mer og mer av spillet og hvordan politikere og media lyver og manipulerer opinionen, vil presset på politikere og journalister om å begynne å snakke sant bli sterkere og sterkere. Og etter hvert kan vi kanskje lese noe i Dagbladet eller VG som faktisk er SANT.



Anonymous poster hash: b134a...90f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hysjda! Vi vet da at verden er styrt av superklassen, at den politikken vi ser bare er spill for galleriet og at det foregår mye propaganda. Problemet er bare at styrter vi den eliten vi har i verden, så blir det bare erstattet av en ny i det maktvakuumet som da oppstår. Vi vet hva vi har, og ikke hva vi får. ;)

Anonymous poster hash: d7e50...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

NSB? Hva har tog med internasjonal maktpolitikk å gjøre?

Alle vet at makthaverne dekker over saker de ikke ønsker at folket skal vite om. Ingen nyhet dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eliten vi har nå i dag, er vel den mest humane vi har hatt i historien. Et kynisk spill er det jo, men ikke mer enn man kan forvente. Jeg ville ventet med å rope på revolusjon og kost meg med en god bok, f.eks. Prinsen av Machiavelli mens jeg tok meg en konjakk og roet meg ned.

Anonymous poster hash: d7e50...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badabing. Dette er ikke noe konspiratoriske NWO-greier. Det er bare en fyr som har begynt å våkne opp, og blir litt opprørt over det han ser. Internasjonal politikk er fascinerende greier :)

Anonymous poster hash: d7e50...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Badabing. Dette er ikke noe konspiratoriske NWO-greier. Det er bare en fyr som har begynt å våkne opp, og blir litt opprørt over det han ser. Internasjonal politikk er fascinerende greier :)

Anonymous poster hash: d7e50...c9a

Måten det fremlegges med "horer" og "mørke skyer på horisonten" gjør uansett at jeg ikke greier å ta det seriøst. I tillegg har jeg sett en tendens til at de som kaller norske journalister for horer gjerne finner sine mer seriøse kilder i Nyhetsspeilet og fyret.nu.

Selv om jeg selvfølgelig synes det er interessant (og tragisk) at man raskt satte i gang militære maktdemonstrasjoner i Libya på grunn av en mulig fremtidig massakre, mens det allerede er massakrert hundrevis i Sør-Sudan og tusenvis i Syria.

Endret av Badabing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Badabing. TS er opprørt og legger mye av skylda på journalister, som selv bare betrakter makten utenfra og ikke på innsiden. Kan jeg få anbefale deg et par bøker: Superklassen av David Rotkopf som satt i Clinton administrasjonen, og How the World Works av Noam Chomsky. En av de største intellektuelle i verden i dag. :)

Anonymous poster hash: d7e50...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badabing. Dette er ikke noe konspiratoriske NWO-greier. Det er bare en fyr som har begynt å våkne opp, og blir litt opprørt over det han ser. Internasjonal politikk er fascinerende greier :)

Anonymous poster hash: d7e50...c9a

Jeg tenker at det er folk fra document.no som har funnet veien til KG.

Dette er vel bare en av deres forkvaklede tanker/synspunkter/meninger de har velvillig har delt med oss.

Anonymous poster hash: b927b...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Dokument.no er ikke et nettsted jeg frekventerer så kjente ikke igjen paranoian, he he.

Anonymous poster hash: d7e50...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan vi glede oss over at Jens endelig jobben som Natosjef, der han pyntet sitt Curriculum vitae med 600 bombetokt i Libya. Dette hadde nok ikke vært mulig uten god mediadekning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, enda en konspirasjonsteori...



Anonymous poster hash: 4f068...50e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes norske journalister har blitt flinkere til å rette opp når de har gitt feil informasjon.

Nrk kom etterhvert med mer nøytral informasjon om disse jødebrosjyrene.

http://www.nrk.no/verden/tror-_jodedokument_-er-falskt-1.11674959

Dagbladet har også vært kritiske til noe av den anti-russiske propagandaen som har kommet fra myndighetene i Ukraina.

http://www.dagbladet.no/2014/04/21/nyheter/ukraina/utenriks/russland/krig_og_konflikter/32900779/

Når det gjelder Libya tror jeg veldig få forsto hva som var i ferd med å skje før de første norske bombene ble sluppet over Libya. Alt skjedde veldig fort, noe som sikkert var en fordel for de som ønsket denne krigen. Media rakk ikke å korrigere feilinformasjon og ingen rakk å protestere. Krigen ble startet på helt feil grunnlag.

Her er forresten en tråd fra den dagen krigen mot Libya startet:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=547490



Anonymous poster hash: 7f12a...ce4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er folk fra document.no som har funnet veien til KG.

Dette er vel bare en av deres forkvaklede tanker/synspunkter/meninger de har velvillig har delt med oss.

Anonymous poster hash: b927b...c5f

Der bommer du totalt. Document er kjent for å være både konservative og USA-vennlig, det er ingenting i startinnlegget som peker i den retningen.

Anonymous poster hash: 81c27...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...