Gå til innhold

Jesus og Judas


Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Gjest King James

Redd for bibel ord..Ja jeg er liv redd..Nei er ikke det. Poenget mitt er at man trenger ikke altid bruke bibel ord for og svare..

du får velge selv hva du vil svare. men selvom du er kristen så går det han og svare uten bruk av bibel sitat.

Men jeg tror ikke jeg har sett at du ikke har svart uten og bruke noe fra bibelen

grunnen til at jeg tror Gud har tilgitt djevelen.

Vel Djevelen er skapt av Gud og Gud elsker alle sine skapninger også djevelen,

Og etter min tro vil alt vende tilbake til Gud. Også djevelen.

Og Gud elsker alle. Samtidig er Djevelen nøvendig i bilde. For Godhet kan ikke eksistere uten ondskap og omvendt.

Og siden Gud elsker alle sine skapinger og er kjærligheten vil han også tilgi djevelen. Det er grunnen til at jeg tror det.

men denne tanken er kanskje vanskelig for en kristen og forestille seg.

Jeg er uenig i din påstand men skal til min død forsvare din rett til og si det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James

foresten KR-øst tror du Judas er tilgitt jeg har ikke sett at du har svart på selve innleget om Judas er tilgitt eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og bare se Kr-Øst har ikke svart om Jesus har tilgitt Judas så vit jeg har sett som jo var poenget med denne tråen...Men det står vel ikke noe om det i bibelen så derfor kan han vel ikke svare.

Vis jeg tar feil nå Kr-Øst ber jeg deg si det og gi meg et svar hvorfor kristne ikke kan svare uten og sitere bibelen.

Det står ingenting i Bibelen om at Judas ble tilgitt, og da håper jeg at du ikke vil at jeg skal finne på et svar som passer til din tro?

Om du stiller et spørsmål eller flere i en tråd, så kan du vel ikke mene at jeg er forpliktet til å svare deg på alle disse?

Hvorfor krever du svar fra meg, og ikke fra alle andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

King James, dette beviser vel den påstanden du kom med i utgangspunktet? At noen personer ikke klarer å svare når de ikke finner bibelsitater som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redd for bibel ord..Ja jeg er liv redd..Nei er ikke det. Poenget mitt er at man trenger ikke altid bruke bibel ord for og svare..

du får velge selv hva du vil svare. men selvom du er kristen så går det han og svare uten bruk av bibel sitat.

Men jeg tror ikke jeg har sett at du ikke har svart uten og bruke noe fra bibelen

grunnen til at jeg tror Gud har tilgitt djevelen.

Vel Djevelen er skapt av Gud og Gud elsker alle sine skapninger også djevelen,

Og etter min tro vil alt vende tilbake til Gud. Også djevelen.

Og Gud elsker alle. Samtidig er Djevelen nøvendig i bilde. For Godhet kan ikke eksistere uten ondskap og omvendt.

Og siden Gud elsker alle sine skapinger og er kjærligheten vil han også tilgi djevelen. Det er grunnen til at jeg tror det.

men denne tanken er kanskje vanskelig for en kristen og forestille seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal for all del ikke svare etter hva jeg tror, Du skal svare etter hva du tror,

Jeg krever ikke svar.

Forskjellen på deg og meg er at jeg tror på det som står i Bibelen, og da har jeg ikke annet å svare enn det som står der.

Jeg driver ikke og tolker Bibelen etter forgodtbefinnende, slik som mange andre gjør, fordi de ikke liker det som står der, eller det ikke passer inn i deres liv.

Det er ganske utrolig at du ikke kan godta at jeg svarer med Bibelvers, for dette må bli det mest korrekte ut fra det Bibelen sier.

Så lenge du stiller spørsmål om det som har skjedd og skal skje av det som står i Bibelen, så kan jeg kun svare utfra det jeg forstår av skriften, og Bibelversene bør være et bevis på at det jeg mener om en sak, står i Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver ikke og tolker Bibelen etter forgodtbefinnende, slik som mange andre gjør, fordi de ikke liker det som står der, eller det ikke passer inn i deres liv.

Det er vel ikke snakk om å tolke bibelen etter forgodtbefinnende, men faktisk å klare å tenke selv. Det som står i den boka ble skrevet for over 2000 år siden og verden har heldigvis gått videre siden det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Selvsagt har Jesus tilgitt Judas.

Som det er sagt allerede, så er det jo i Jesu sinn og tilgi. Tilgivelse er en viktig del av kristendommen. Dessuten så visste jo Jesus at det var hans rolle å dø for våre synder, og Judas gjorde bare sin oppgave.

Et annet spørsmål er derimot om Jesus har tilgitt Gud for hele oppstyret - jeg ville ikke blitt videre glad dersom min far sendte meg som et offerlam. Men så er jo Gud og Jesus to deler av treenigheten, så egentlig blir dette et absurd spørsmål om å tilgi en annen del av seg selv.

En annen side av saken er jo at Jesus var fullkommen gud og fullkomment menneske, og menneskedelen av ham kan jo ha hatt problemer med å tilgi både Judas og Gud.

(Ok, det var nok religionsfilosofi fra denne kroken for i dag.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Nå er vi alle deler av Gud. Og som Jesus sa en plass i mattehus tror jeg.

Derfor skal i være fullkommne liksom eders himmelske fader er fulkommen

Matheus 5:48 ( Som egentlig ikke har noe med saken og gjøre )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grete (gjest)

Jesus har tilgitt alle mennesker alle synder. Det eneste de trenger å gjøre er å ta imot. Judas så hva han hadde gjort og han angret. Jeg tror han forstod hvem Jesus var og hva Han hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...