Gå til innhold

Hvis man ønsker å jakte på elefanter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elefanten er fredet verden over, så ja det er ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cartman

Men for nordmenn som har en stor drøm og jakte på ett av verdens største dyr, er det ulovlig for dem?

Anonymous poster hash: abe0d...8c3

Alt er lov i Afrika.

Men er ikke blåhvalen verdens største dyr? Du får drive med litt illegal hvalfangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at jakt kan være bra for elefantene, for da holder man populasjonen på et sunt nivå.

Anonymous poster hash: abe0d...8c3

Vel, det er en grunn til at spanskekongen ble fjernet som ærespresident i naturvernorganisasjoner da han dro på elefantjakt. Han ble forhatt i egen hjemland også og har nå til slutt abdisert på grunn av at han er så upopulær, men det skyldtes delvis også det økonomiske aspektet, at det kostet så mye penger for skattebetalerne. Han la seg til slutt paddeflat.

Det er forøvrig ingen mangel på elefantjakt. Det stemmer jo at jakt kan være bra for bestander, men krypskyttere som dreper elefanter er et enormt problem i Afrika fordi hele bestander er truet av utryddelse, og du vil jo i så fall ta av den samme bestanden. Jeg reagerer ikke så voldsomt selv, igrunn, pulsen min har ikke hevet seg et eneste slag. Men det er veldig upopulært hos mange (men nei, det er ikke straffbart for deg som norsk statsborger å delta i elefantjakt i regulerte former) og bestandene er allerede truet av at det drepes altfor, altfor mange.

Du må for min del dra ned og drepe en elefant, men da må du være åpen om at det bare er for å tilfredsstille eget ønske om å drepe en elefant. Jeg håper du leser deg opp på problemet med jakt på elefanter før du eventuelt blåser hundretusener (om ikke mye mer) på dette, for da vil du skjønne at det ikke finnes noe som helst positivt for elefantbestanden i dette. Det betyr ikke at du nødvendigvis må la være, men du bør være såpass ærlig på det at du ikke prøver å rettferdiggjøre det med annet enn egen jaktlyst.

Anonymous poster hash: c6ee3...e76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er lov i Afrika.

Men er ikke blåhvalen verdens største dyr? Du får drive med litt illegal hvalfangst.

Jo, men jeg tenkte på landdyr, det er vel ikke mulig å ta en blåhval?

Anonymous poster hash: abe0d...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalma

Søk på "africa hunting safari" eller lignende, TS. Det finnes mange organisasjoner som tilbyr dette.

Sjekk grundig organisasjonene du vurderer. Det koster skjorta, og disse pengene bør gå til f.eks å støtte dyrelivet, ikke i lomma på en eller annen skit som gir katta i naturen så lenge han tjener cash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg tenkte på landdyr, det er vel ikke mulig å ta en blåhval?

Anonymous poster hash: abe0d...8c3

med harpun så. men de lider en lang og smertefull død fordi du må flå den levende

Anonymous poster hash: ee90c...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malanthor

Jeg har store problemer med og forstå hvorfor noen vil skyte et levende vesen i det hele tatt. By all means hvis alternativet var og sulte ihjel hadde jeg gjort det selv, men jeg ønsker da på ingen måte og være den som dreper dyret. Jeg finner ingen glede i og luske gjennom skogen og jakte ned og drepe det stakkars vesenet. både dyr og mennesker føler frykt og smerte. Hvorfor i all verden skal jeg ønske og påføre frykt og smerte på et stakkars dyr ved og jakte og drepe det for min egen fornøyelses skyld?

Det finnes sikkert annstendige jegere som gjør det de gjør for og holde befolkningen nede, men majoriteten finner personlig glede i og jakte og drepe levende vesen.

hvis aliens hadde kommet til planeten vår og behandlet oss alle som elg hadde de sikkert angret. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

En av mine store drømmer er å jakte på verdens største elefanter. Jeg ønsker kun en, som jeg selv tar. Hvordan gjør man dette? Jeg regner med at man kan ikke bare gå og jakte, jeg har ingen erfaring med jakt engang! Finnes det reisebyråer som gir deg trening og lar deg skyte din egen elefant? Hva er prisen?

Anonymous poster hash: abe0d...8c3

De har vel elefanter i dyreparken i Kristiansand. Du kan jo spør dem om du får lov og jakte på dem.

Anonymous poster hash: e8811...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elefanten er fredet verden over, så ja det er ulovlig.

Så du mener disse safari-turene er ulovlig?

Anonymous poster hash: abe0d...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du drømmer om å skyte elefant - men du har ikke en gang skutt noe som helst?



Anonymous poster hash: 39458...763
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du drømmer om å skyte elefant - men du har ikke en gang skutt noe som helst?

Anonymous poster hash: 39458...763

Ja, jeg er egentlig ikke interessert i jakt. Men er noe spesielt med å felle verdens største landdyr.

Anonymous poster hash: abe0d...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er egentlig ikke interessert i jakt. Men er noe spesielt med å felle verdens største landdyr.

Anonymous poster hash: abe0d...8c3

Litt som en jomfru som sier at det er noe spesielt med å knulle ekstra trange damer...

Anonymous poster hash: 26958...bf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som en jomfru som sier at det er noe spesielt med å knulle ekstra trange damer...

Anonymous poster hash: 26958...bf8

mr. saklig

Anonymous poster hash: abe0d...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt som en jomfru som sier at det er noe spesielt med å knulle ekstra trange damer...

Anonymous poster hash: 26958...bf8

God sammenligning!

Anonymous poster hash: 39458...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elefanten er fredet verden over, så ja det er ulovlig.

Så du mener disse safari-turene er ulovlig? Anonymous poster hash: abe0d...8c3

Med mindre noen kan vise til at slike safarier finnes, så nekter jeg å tro at de gjør det. Det er ikke noe sted i verden det er lov å jakte på elefanter. Det er ikke sunt for en bestand å desimeres når bestanden allerede er faretruende liten.

Slå dette fra deg, ts.

Anonymous poster hash: a1f87...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre noen kan vise til at slike safarier finnes, så nekter jeg å tro at de gjør det. Det er ikke noe sted i verden det er lov å jakte på elefanter. Det er ikke sunt for en bestand å desimeres når bestanden allerede er faretruende liten.

Slå dette fra deg, ts.

Anonymous poster hash: a1f87...376

Hei

Her står det at det koster 35000 amerikanske dollar for en elefant, er denne siden ulovlig mener du?

http://www.africanskyhunting.co.za/pricelist.html

Anonymous poster hash: abe0d...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...