Gå til innhold

Apene stammer fra oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvorfor er det så viktig å endre menneske til ape :)

Har dere lyst at vi skal kalle hverandre for aper istedet for mennesker :P

Bare litt nyskjerrig på den biten

"Katt" er en familie – på samme måte som "ape". Huskatt er ikke det samme som katt, skjønner du. Dette har både Gunfreak og andre forklart tidligere i denne tråden.

Vel uuuuuunskyld meg.

https://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20111214031413AAEgOoi

Endret av Rean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gunfreak

Men hvorfor er det så viktig å endre menneske til ape :)

Har dere lyst at vi skal kalle hverandre for aper istedet for mennesker :P

Bare litt nyskjerrig på den biten

Vel uuuuuunskyld meg.

https://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20111214031413AAEgOoi

Du ser jo at en tiger er en type katt?

Du ser de ikke er samme art, men alle som har sett en huskatt og en tiger ser de ligner på hverandre.

Samme med mennesker og de andre apene, hvis du ser på en gorrila, eller sjimpanse og et menneske ser du med en gang vi ligner på hverandre.

Vi er mennesker(homo sapiens sapiens) men mennesker er en ape art. Så ja vi er mennesker men vi er også aper.

Akurrat som sjimpanser er sjimpanser men de er også aper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde vi vel bare skifte navn fra menneske til aper da om det er sånt.

Eller vi kan si at vi utviklet oss fra aper til menneske.

Hva blir valget?

Edit: PS kunne du skifte avatar :/

Endret av Rean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde vi vel bare skifte navn fra menneske til aper da om det er sånt.

Eller vi kan si at vi utviklet oss fra aper til menneske.

Hva blir valget?

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Det er nå dere som absolutt insisterer på at vi er aper. Da må vi vel endre da på navnet.

Bestem dere?

Utviklet fra, eller er?

Om vi er så må vi endre fra menneske til ape.

Endret av Rean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå dere som absolutt insisterer på at vi er aper. Da må vi vel endre da på navnet.

Bestem dere?

Utviklet fra, eller er?

Om vi er så må vi endre fra menneske til ape.

Kom deg tilbake til skoelbenken, eller hvis du fremdeles er der så følg med i det minste. Eventuelt les denne tråden om igjen. Svaret på det du lurer på er blitt forklart flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom deg tilbake til skoelbenken, eller hvis du fremdeles er der så følg med i det minste. Eventuelt les denne tråden om igjen. Svaret på det du lurer på er blitt forklart flere ganger.

Tvilsomt. Når du ikke kan svare på et så enkelt spørsmål som dette.

PS: Stavefeil.

Endret av Rean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt. Når du ikke kan svare på et så enkelt spørsmål som dette.

PS: Stavefeil.

Det er det som er så hårreisende, at du fremdeles ikke kan svaret på ditt eget spørsmål. Som sagt står svaret på spørsmålet ditt allerede her i tråden. Jeg er uansett ikke opptatt av din skolering, om du ønsker å vite svaret på det så gjør en innsats selv. Om du velger å være ignorant går uansett ikke det ut over meg.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir ikke mening at det som stammer fra oss blir mindre utviklet enn det vi selv er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så hårreisende, at du fremdeles ikke kan svaret på ditt eget spørsmål. Som sagt står svaret på spørsmålet ditt allerede her i tråden. Jeg er uansett ikke opptatt av din skolering, om du ønsker å vite svaret på det så gjør en innsats selv. Om du velger å være ignorant går uansett ikke det ut over meg.

Jeg trodde dette var om vitenskap ikke å "la oss få fyren til å holde kjeft fra å stille spørsmål"

Forresten du mistet denne.

1390011816440.jpg

Så hva er svaret da. Utviklet vi oss fra aper. Er det svaret. Vel da kan vi kalle oss aper istedet for mennesker da :)

Er det det du vil?

Det gir ikke mening at det som stammer fra oss blir mindre utviklet enn det vi selv er.

Bare for de som gir opp. Gjør man sitt beste så kan man greie alt.

Endret av Rean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det er ikke den ene utviklet av den andre... er rett og slett en og samme art som skilte vei for omlag 5.6 miå siden og utviklet seg uavhengig av hverandre. Mens de på fire ben kunne fortsette å boltre seg i frodige jungler måtte menneskenes forløpere utvikle bilokomotiv gange, sikkert for å nå buskebær eller noe sånt. Hvem vet...

Jeg tror mennesker utviklet seg slik de gjorde pga veldig tøffe omgivelser, de ble rett og slett nødt til å innovere... derav evolusjon.



Anonymous poster hash: bc965...7fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette var om vitenskap ikke å "la oss få fyren til å holde kjeft fra å stille spørsmål"

Forresten du mistet denne.

Så hva er svaret da. Utviklet vi oss fra aper. Er det svaret. Vel da kan vi kalle oss aper istedet for mennesker da :)

Er det det du vil?

Bare for de som gir opp. Gjør man sitt beste så kan man greie alt.

Du lærer mest om du prøver å finne ut av det selv. Les tråden på nytt, og søk litt rundt om det på nett. Bruk heller den tiden du bruker på å finne "kule" bilder på å skolere deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Da burde vi vel bare skifte navn fra menneske til aper da om det er sånt.

Eller vi kan si at vi utviklet oss fra aper til menneske.

Hva blir valget?

Edit: PS kunne du skifte avatar :/

Ape, er et type dyr!! Det er ikke et navn på et dyr, Tiger og katt er begge kattedyr det latine navnet på denne familien er Felidea som er på den daglige talen kalles katt.

Mennesker og sjimpanser er begge aper, på latin Hominidae det er en famile med aper, denne familien med APER, inkluderer 7 ARTER, 2 sjimpanse arter, 2 gorilla arter, 2 urangutan arter og en menneske art.

Mennneske på latin er homo, homo er en genius i familien hominidae

Vi er aper og mennesker, da mennesker er en ape art.

Og hva har du mot avataren min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du endre "Menneske" navnet til "Ape"?

JA eller NEI.

Edit: Never mind.

Du lærer mest om du prøver å finne ut av det selv. Les tråden på nytt, og søk litt rundt om det på nett. Bruk heller den tiden du bruker på å finne "kule" bilder på å skolere deg selv.

Ok, da er vi fra arten ape da. Men da trenger vi ikke å kalle oss for aper, siden vi er mennesker nå ;) Vi bare utviklet oss fra aper

Takk for svaret

Edit: Fordi det minner meg om sånne atheist neckbeards på nettet.

Bare søke "Tips fedora" eller " I am enlightened, not because of any phony god's blessing". Bare litt støgt :/

Endret av Rean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Vil du endre "Menneske" navnet til "Ape"?

JA eller NEI.

Edit: Never mind.

Ok, da er vi fra arten ape da. Men da trenger vi ikke å kalle oss for aper, siden vi er mennesker nå ;) Vi bare utviklet oss fra aper

Takk for svaret

Edit: Fordi det minner meg om sånne atheist neckbeards på nettet.

Bare søke "Tips fedora" eller " I am enlightened, not because of any phony god's blessing". Bare litt støgt :/

Nei vi er ikke fra arten ape, art er siste stopp på det taxonimiske treet, (eller under art er siste da)

Finnes ikke noe art som heter ape, ape er en gruppe dyr i ordenen Primater(vi er derfor aper og primater) Primater er en del av kladen Pattedyr, vi er derfor aper, primater og pattedyr.

Vi er også tetrapoder(4 beinte dyr) Vi er virvel dyr(vi har ryggrad) Og vi er dyr(animalia)

Så vi er dyr med ryggrad, vi har utviklet oss fra 4 beinte dyr og er derfor tetrapods(slanger og fugler som har 0 eller 2 bein er også tetrapoder) Det er fordi vi kommer fra dyr med 4 bein og vi er derfor alltid firbeinte dyr, armene dine er egentlig bare forbein. vingene til en fugl er også egentlig forbein.

Vi er pattedyr fordi vi har pels, en neocortex(en del av hjernen bare pattedyr har) vi har patter(hence PATTEdyr) hunnene lager melk. Vi er varmblodige osv. Derfor er vi pattedyr vi oppfyller alle kravene for å være et pattedyr.

Vi er primater da vi opp fyller alle kravene for å være primater, og vi er aper fordi vi oppfyller alle kravene for å være aper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Er jo bare trolling på deg nå, Rean... Du kunne like godt ha spurt om vi ikke skal skifte navnet "tiger" til "katt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror Rean får kalle seg en fisk (eller rettere sagt beinfisk). Vi er jo egentlig det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du endre "Menneske" navnet til "Ape"?

JA eller NEI.

Edit: Never mind.

Ok, da er vi fra arten ape da. Men da trenger vi ikke å kalle oss for aper, siden vi er mennesker nå ;) Vi bare utviklet oss fra aper

Takk for svaret

Edit: Fordi det minner meg om sånne atheist neckbeards på nettet.

Bare søke "Tips fedora" eller " I am enlightened, not because of any phony god's blessing". Bare litt støgt :/

Man kaller ikke menneske for aper fordi det ikke er nøyaktig nok.

Du kan jo også kalle mennesker for pattedyr, men det blir litt forvirrende å forstå hva du mener da det kan være alt fra bjørn til flaggermus.

At mennesker er klassifisert sammen med aper må du takke kreasjonisten Linnaeus for.

Fatter ikke at du skal blande ateister inn i dette

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kaller ikke menneske for aper fordi det ikke er nøyaktig nok.

Du kan jo også kalle mennesker for pattedyr, men det blir litt forvirrende å forstå hva du mener da det kan være alt fra bjørn til flaggermus.

At mennesker er klassifisert sammen med aper må du takke kreasjonisten Linnaeus for.

Fatter ikke at du skal blande ateister inn i dette

Good one! "Kreasjonisten Linnaeus"!

"Vi atteister hadde ikke no` med det å gjørra!"

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...