Gå til innhold

Apene stammer fra oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bollocks. Og det er det mange grunner til.

Alle de store apene BORTSETT fra oss, har 24 kromosompar. Vi har 23 par. Grunnen til det er at ett av kromosomene våre er en sammensmelting av 2 av kromosomene deres. Og siden dette bare finnes hos mennesker, så er det ganske umulig at vi, som dannet vår egen lille gren på det evolusjonære treet sist av alle, skulle være opphav til de mer arkaiske formene med 48 kromosomer.

Anyway, slik jeg har forstått dette, så var ikke menneskehetas evolusjon riktig så ryddig og lineær som de fleste av oss tenker oss det. Det kan ha vært så mye som fem forskjellige menneskeraser på et tidspkt. Dvs skikkelige raser som ikke kunne blande seg med hverandre, men som hadde mange morfologiske fellestrekk, likevel, og kroppsliggjorde mye av det som gjør et menneske til et menneske.

http://discovermagazine.com/2013/march/14-interbreeding-neanderthals#.UjDtfT9CiJY

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig artikkel. Takk for linken. OK, så kunne de parre seg med hverandre, da. Men de gjorde det ikke særlig ofte. Et barn i hver generasjon av blandet herkomst er nok til å forklare de 2,5% Neanderthal DNA i mennesker av europeisk herkomst, iflg artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge har det vært skrevet at mennesket stammer fra apene, men etter flere tiårs forskning har jeg kommet fram til det motsatte, nemlig at apene stammer fra oss.

Mvh Johnny Pæbsou Pedorsen

Anonymous poster hash: 0a3ff...778

Tror du har misforstått. Det er ikke apene, men app'ene, som stammer fra oss. :)

Anonymous poster hash: f2def...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor forskjell på oss og aper, språket. Når mennesket utviklet denne ferdigheten utviklet vi flere andre ferdigheter, som høy intelligens, fantasi, samfunn, teknologi osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor forskjell på oss og aper, språket. Når mennesket utviklet denne ferdigheten utviklet vi flere andre ferdigheter, som høy intelligens, fantasi, samfunn, teknologi osv.

Hvilken relevans har nå dette?

Anonymous poster hash: 0a3ff...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Det er en stor forskjell på oss og aper, språket. Når mennesket utviklet denne ferdigheten utviklet vi flere andre ferdigheter, som høy intelligens, fantasi, samfunn, teknologi osv.

Det er som å si det er stor forskjell på aper og aper, som sagt vi er aper.

Og fra det vi vet er språk en av de siste tingene vi fikk, "vi" hadde ild, våpen osv, lenge før vi begynnte å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven

Ok.

1 Vi stammer ikke fra apene, vi er aper og vil alltid være det.

2. Den er feil, mennesker og sjimpanser skilte lag for ca. 5.5-7 millioner år siden, altså lenge før denne Ardi saken.

lamaen er en kamel

hunden er en ulv

hesten er en sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor forskjell på oss og aper, språket. Når mennesket utviklet denne ferdigheten utviklet vi flere andre ferdigheter, som høy intelligens, fantasi, samfunn, teknologi osv.

Blir mer korrekt og si at det er til dels store forskjeller på mennesket og andre apearter. Mye av det er mer kulturelt enn biologisk.

Hvilken relevans har nå dette?

Anonymous poster hash: 0a3ff...778

Det har en relevans dersom man ser på et evolusjonært løp der mange av karaktertrekkene (de biologiske, ikke de kulturelle) oppstod seinere enn vår nærmeste stamfar med andre artearter. Dermed kan man konkludere med at vi umulig kan være stamfar til de som ikke har dette karaktertrekket. For selv tilbakedannede karaktertrekk vil etterlate spor.

lamaen er en kamel

hunden er en ulv

hesten er en sebra

Nja, ikke helt korrekt.

lamaen er et kameldyr (familien Camelidae)

hunden er en underart av gråulv (Canis lupus familiaris)

sebraen er et hestedyr (slekten Equus, familien Equidae)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Digger denne. Den pisser i kjeften på uærlige ung jord-kreasjonister.

https://www.youtube.com/watch?v=qh7OclPDN_s

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent..... :I.

Jeg forstår ikke hvorfor noen har så store problemer med og akspetere at mennesker er aper ( Menneskeaper )



Anonymous poster hash: 4344b...31c

Vi er ikke aper, vi var aper. Om noen kaller meg en ape så skal dem jaggu meg være forsiktig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent..... :I.

Vi er ikke aper, vi var aper. Om noen kaller meg en ape så skal dem jaggu meg være forsiktig :P

Du er en ape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Vent..... :I.

Vi er ikke aper, vi var aper. Om noen kaller meg en ape så skal dem jaggu meg være forsiktig :P

Var og er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er en ape.

Julius ta en banan :)

Var og er :)

Du er en ape

Endret av Rean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julius ta en banan :)

Du er en ape

Uff. Det er så leit å se noen prøve å være morsom uten at de aner hvor tåpelig og lite intelligent de fremstår ved å gjøre det.

Du er en ape, jeg er en ape, alle er aper.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Det er så leit å se noen prøve å være morsom uten at de aner hvor tåpelig og lite intelligent de fremstår ved å gjøre det.

Du er en ape, jeg er en ape, alle er aper.

Jeg merker Euphoria her :)MB5X6Ai.jpg

Ehem, var aper ;)

Endret av Rean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dude91

Vent..... :I.

Vi er ikke aper, vi var aper. Om noen kaller meg en ape så skal dem jaggu meg være forsiktig :P

Hva vil du kategorisere deg selv som da? Plante? Arkebakterie? Sopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du kategorisere deg selv som da? Plante? Arkebakterie? Sopp?

Menneske. Hva er galt med det navnet, flott navn det. Trenger vel ikke å kalle tigere for katt når navnet er tiger :)

Endret av Rean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Menneske. Hva er galt med det navnet, flott navn det. Trenger vel ikke å kalle tigere for katt når navnet er tiger :)

"Katt" er en familie – på samme måte som "ape". Huskatt er ikke det samme som katt, skjønner du. Dette har både Gunfreak og andre forklart tidligere i denne tråden.

Endret av Dude91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneske. Hva er galt med det navnet, flott navn det. Trenger vel ikke å kalle tigere for katt når navnet er tiger :)

Hva er den korrekte betegnelsen på arten katter og tigere?

Når du har dykket litt for å finne svaret på dette, så kan du sjekke opp den korrekte betegelsen på oss mennesker og sjimpansen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...