Gå til innhold

Hvorfor må kvinner alltid igle seg på menns områder?


FreeLife

Anbefalte innlegg

Så... Menn har mer ekstreme hobbyer som FISKING OG GAMING????  :skratte:  :skratte:  :skratte: 

Denne tråden her ga null mening, men takk for latteren  :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele saken er bare helt teit. Rart det har fått oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 23815...da3

 

Egentlig ikke, såpass omfattende som det ble.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

OK!

 

Igjen..om du leser HI (hovedinnlegget) så ser du at jeg bruker generaliseringer for å få til en debatt. Det er derfor KLINGENDE likegyldig at DU, ene personen, likte å fiske siden du var barn.

 

Det har ingenting med debatten å gjøre. Har kvinner et problem med å forstå hvorfor man generaliserer? Herregud altså. "Men JEG likte å fiske uten å ri på en dildo samtidig!" Ja..flott for deg. Men MAJORITETEN av kvinner rir dildo når de fisker..

 

Generaliseringene dine er dårlige, og setter opp premisser som er ekstremt subjektive. Hvorfor lager du ikke bare en tråd om at du ærlig og oppriktig hater kvinner? Hvorfor i huleste er du registrert på et kvinneforum når du hater kvinner så intenst?

 

Bare jeg som ser ironien I at en mann går inn på Kvinneguiden for å skrive dette innlegget? :klo:

 

Det er nok dessverre ikke ironisk. Det er bare tragisk at noen finner glede i å lage sånne drittråder.

 

Sønnen min hadde nok aldri begynt å detaljstyre hvordan jeg skulle nyte hobbyen min - antakelig ikke datteren min heller. Men feminister skal det.

Det vet du ingen ting om. Nå avslører du bare igjen at din egentlige agenda er å provosere og oppføre deg som en idiot. Jeg skulle ønske du kunne holde deg vekk fra forumet til du var blitt nogenlunde voksen.

Du må hvert fall slutte å snakke om hvordan generaliseringer skal brukes, for dette var en skivebom av en annen verden.

Anonymous poster hash: 4e961...84c

Endret av Raven Emerald
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er provoserende er at du antyder at det kun er menn som står bak data-og spillverdenen.

 

 

Du er virkelig innstilt på å krangle her...  :vetikke:

Det jeg mener er at du åpenbart ikke har en mangfoldig samling kvinnelige bekjentskaper når du kommer med så bastante og generaliserende påstander om hvordan kvinner er og hva de interesserer seg for. Så enten har du ikke spesielt mange kvinner i livet ditt, eller så betyr det kanskje ikke så mye for deg hvem de er og hva de gjør så lenge de har fitte?

I begge tilfeller gjør det påstandene dine rimelig ugyldige.

 

Spiller ingen rolle HVOR mange damer jeg kjenner. Vi snakker i generelle termer her for å diskutere noe større enn vennekretsen din ;)

Got it? Generaliseringer er for å finne tall og oversikt over noe STØRRE enn deg og dine venner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoë Quinn var en uavhengig spillskaper som ga ut det tekstbaserte spillet «Depression Quest» som satte fokus på depresjon.

 

Depression quest?

LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen..det er knukkende uinteressant hva DU gjør. Kvinner flest er ikke interessert i data og programmering. Også er det endel feminister som synes det gutter og menn har laget (dataspill-verdenen) er for kvinneundertrykkende. Provoserende? Ja.

Jeg holder til på samme fakultet som der folk utdanner seg innen it, data og programmering (uib-høyteknologisenterer). Jeg bruker ofte datalabene deres i mellom undervisningen, når elevene dukker opp er det faktisk ganske likt fordelt mellom jenter og gutter.

Anonymous poster hash: 81d8c...642

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder til på samme fakultet som der folk utdanner seg innen it, data og programmering (uib-høyteknologisenterer). Jeg bruker ofte datalabene deres i mellom undervisningen, når elevene dukker opp er det faktisk ganske likt fordelt mellom jenter og gutter.

Anonymous poster hash: 81d8c...642

 

Gratulerer, du er kjempeflink.

 

Denne tråden handler altså ikke om deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa kjerringa og trolla sjøl..

 

Klarte du ikke komme med noen motargumenter, og måtte derfor heller prøve å kasterere fyren ved å antyde at han antakelig ikke kjenner noen av det motsatte kjønn?

 

Så...typisk jenter egentlig :)

 

Hva er jeg? Skaphomo kanskje? Wannabe-transe?

 

Kom igjen! Du klarer sikkert lire av deg noe rødbrunt gørr. 

 

Trodde du ville ha en saklig diskusjon, så angriper du de som ikke har det til å begynne med , så driter du deg fullstendig ut og klarer ikke saklig diskusjon selv. 

Anonymous poster hash: 24f05...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer med dataspill som eksempel her fordi jeg er mest kjent med det emnet:

 

Først: Andelen kvinner som spiller er stor. Dette bekreftes av både ssb og internasjonale studier, så den generaliseringen om at dataspill som hobby er en mannegreie må du rett og slett bare legge av deg. Det du mener er selvfølgelig at de store AAA-spillene spilles mest av menn, som sikkert er korrekt. Du får i tilfelle justere generaliseringen din litt, så kan vi diskutere det. (Det du skrev var "menn spiller data", TS, og jeg håper vi kan være enige i at dette er feil. Alle spiller data.)

 

Når det gjelder Anita Sarkeesian og alle disse skumle feministene er de seriøst ingen trussel mot de AAA-spillene du føler de truer. De har kanskje ikke rett i 100% av det de sier men de prøver bare å skape en spillindustri som lager spill for alle, og helt seriøst, den industrien er stor nok til at det er plass til dette. Du har ikke tid til å spille halvparten av alle mannespillene som lages i dag engang, så det hadde ikke engang vært noen krise om en av de bestemte seg for å endre målgruppe.

 

Det gamergatefjaset derimot førte til var at kvinner i dataspillindustrien satt og var smånervøse på jobb fordi de innså at de var en gal eks unna å være Zoe Quinn, flere kvinnelige journalister sluttet i jobbene sine og stemningen ble generelt sur. Gamergate gjorde jævlig mye mer skade enn det gjorde godt, så det jeg prøver å si her er:

 

LA HUN DA.

 

Uansett om det er en trolletråd eller ikke sitter det sikkert flere klovner og nikker anerkjennende til HI, og kommer til å fjase om det i spillene de spiller der det sitter masse damer skjult bak androgyne nick og må høre på hvordan de ikke er velkomne i hobbyen de i utgangspunktet elsker. Så bare la hun da. Spillindustrien har plass til alle. Sikkert fisking og, jeg har ikke noe peiling på fisking. :V



Anonymous poster hash: 74207...1c5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du er kjempeflink.

 

Denne tråden handler altså ikke om deg..

Er det mulig for deg å forklare oss på en ordentlig måte, hva poenget med denne tråden er?

Anonymous poster hash: a4ec4...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt som når en kvinne kommer i en mann s liv og vil forandre på ham og alt. Han er redd kvinnen skal komme inn i hans spilleverden og hobbien og endre den?



Anonymous poster hash: 24f05...5d4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle HVOR mange damer jeg kjenner. Vi snakker i generelle termer her for å diskutere noe større enn vennekretsen din ;)

Got it? Generaliseringer er for å finne tall og oversikt over noe STØRRE enn deg og dine venner. 

 

Men du skjønner vel at folk rundt oss utgjør deler av helheten du snakker om?

Det er som om du heller vil se på kvinner som en stor, slem masse i stedet for individer.

Jeg tror ikke du hadde brydd deg om pålitelig statistikk engang, du har bare bestemt deg for at dine personlige generaliseringer er fakta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anita Sarkesian er en person som gjør det for penga. Tenker hun bryr seg lite om tema, hun har bare observert en måte å utnytte folks naivitet på, og klarte å overbevise en del om et problem som ikke eksisterer til den graden.

 

Hun som kler seg naken for å fiske, jeg syns det er patetisk. Det er ikke nok å være en interessant person med morsomme hobbyer, man må gå i bikini eller være generelt lettkledd. Enda en greie som oppfordrer jenter til å fokusere mer på å bruke kroppen sin for å oppnå fordeler og oppmerksomhet.

 

Der er alltids noen kvinner som liker å åle seg innpå, som det ble sagt. Men jeg tror heller dette er snakk om 5-10% av kvinnene, ikke de fleste. De fleste kvinner har hobbyer fordi de genuint liker dem



Anonymous poster hash: 8b522...29e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for personangrep, krenkende utsagn, spekulasjoner og avsporinger, og svar til dette.

 

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker både å spille data og fiske jeg. Men det er flere dataspill jeg lot være å spille nettopp pga kun de kvinnelige karakterene hadde så lite klær. Og det var ikke noe valg å kunne kle på dem selv. Ble for useriøst for min del å sloss i bikini, mens de mannlige karakterene har full rustning. 

 

Tror spillverdenen hadde tjent mer om de lot brukerne få velge selv hvor avkledd/ikke avkledd karakterene en valgte var. 



Anonymous poster hash: 63484...a08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker både å spille data og fiske jeg. Men det er flere dataspill jeg lot være å spille nettopp pga kun de kvinnelige karakterene hadde så lite klær. Og det var ikke noe valg å kunne kle på dem selv. Ble for useriøst for min del å sloss i bikini, mens de mannlige karakterene har full rustning.

Tror spillverdenen hadde tjent mer om de lot brukerne få velge selv hvor avkledd/ikke avkledd karakterene en valgte var.

Anonymous poster hash: 63484...a08

Er det så mange sånne spill, egentlig? WoW er (var?) kanskje litt der, men er ikke bikinirustningen litt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det så mange sånne spill, egentlig? WoW er (var?) kanskje litt der, men er ikke bikinirustningen litt ut?

Er faktisk et stadig problem, det der.

 

http://www.theguardian.com/technology/2015/jul/10/teenage-boys-sexist-video-games

 

Noe er skeivt dersom til og med tenåringsgutta synes kvinnelige spillfigurer er overseksualiserte.

Anonymous poster hash: a1266...456

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er faktisk et stadig problem, det der.

 

http://www.theguardian.com/technology/2015/jul/10/teenage-boys-sexist-video-games

 

Noe er skeivt dersom til og med tenåringsgutta synes kvinnelige spillfigurer er overseksualiserte.

Anonymous poster hash: a1266...456

 

 

Den artikkelen var jo bare nye påstander. Mer interessante med konkrete eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... Jeg som både fisker og spiller, er jeg mer ustabil fordi det er et manneområdet? Hvordan kan jeg i såfall jevne det ut? Strikking og blomsterplukking? Noen flere områder jeg burde holde meg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... Jeg som både fisker og spiller, er jeg mer ustabil fordi det er et manneområdet? Hvordan kan jeg i såfall jevne det ut? Strikking og blomsterplukking? Noen flere områder jeg burde holde meg unna?

 

Igjen, om du klarte forstå problematikken i tråden og ikke begyne å sutre, så kanskje du hadde sluppet å skrive det meningsløse innlegget.

 

Tråden handler om kvinner som igler seg inn på menns "områder" og begynner å forandre områdene. Om du spiller dataspill eller fisker..grattis. Who cares?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...