Gå til innhold

Buffalo sko - ikke så verst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hyssingen

Klarer du ikke å kombinere røft og feminint som andre? Ett røft plagg utgjør ikke at man ikke er feminin. Hva med alle som går med militærfarga topp, jakke etc?

Man kan ha hvite buffalo sko, en fin slank dongeribukse eller shorts, og en lekker feminin topp på overkroppen. Tror det kunne blitt flott jeg :laugh:

ts

Anonymous poster hash: bd922...ea2

Jeg håper det blir en trend. Da skal jeg humre godt inni meg og riste på hodet hver gang noen går forbi, sånn som de voksne gjorde da halve norges unge kvinnelige befolkning gikk i slanke olabukser, buffalosko og en feminin topp for 15 år siden :fnise:

Skriver under på den! Men for noen minner :)

JA!

Løp Trondheim rundt i evigheter for å finne hvite Buffalosko meg rosa stoff inni. Følte meg som verdens kuleste hver gang jeg brukte dem! Og nå ser jeg på bilder av meg selv og venninnene mine med dem på, og jeg skjønner ikke hva vi tenkte på. Men vi syns jo selv vi var rålekre, og det er det som betyr noe :laugh:

Endret av gulmelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror man må være rimelig stilsikker for å kunne få buffalosko til å se bra ut idag. Jeg synes det er veldig kult når folk greier å blande inn retroeffekter inn i en moderne garderobe. Eller når de kler seg gjennomført fra en bestemt tidsperiode. Men da kreves det som regel at plaggene oppdateres med en moderne vri for at det skal funke.

Buffalosko var jo først og fremst på moten for mennesker mellom 14-20år. Så jeg greier liksom ikke helt å se for meg at det skal funke på mennesker som er voksne idag. Og dagens tenåringer vil vel synes at Buffalosko er helt horrible.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen sommersko med kilehæl fra buffalo, de har mye annet fint enn bare platå-skoene.
På den tiden da de var populære hadde jeg noen andre sko fra Buffalo, for jeg likte ikke de høye så fælt. De var helt sykt gode å gå i, og hadde jeg funnet like idag hadde jeg kjøpt de. Så veldig like ut som de standard buffalo skoene bare uten platå. Jeg gikk de ut til de ble hullete!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kostet 1300kr i 1998 og jeg sparte alt jeg kunne. Mine var fine.

De har masse masse annet også. Bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Mine kostet 1300kr i 1998 og jeg sparte alt jeg kunne. Mine var fine.

De har masse masse annet også. Bra kvalitet.

Signerer den.Jeg har aldri hadde noen sko etter min Buffalotid var over som har hatt så god kvalitet.Jeg brukte mine året rundt,og jeg syntes faktisk de var gode å gå i også. Og tar jeg ikke helt feil har jeg et eller 2 par stående i kjelleren hos mamma fremdeles :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer den.Jeg har aldri hadde noen sko etter min Buffalotid var over som har hatt så god kvalitet.Jeg brukte mine året rundt,og jeg syntes faktisk de var gode å gå i også. Og tar jeg ikke helt feil har jeg et eller 2 par stående i kjelleren hos mamma fremdeles :fnise:

Jepp, jeg liker mine ennå, jeg også :hug:

Og siden jeg danset freestyle discodance på den tiden, var de perfekt til baggy bukse, magetopp og attitude.

Det blir som å se på disse dansefilmene som Step Up å minnes gamledager i buffalosko.

De var med på UM i freestyle discodance på Rockefeller å satte standaren !!! Fett det!

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gammel tråd, men ser en del av disse gamle buffalo-platåskoa er tilbake! Både Zalando og Brandos har iallefall. Jeg skal ikke ha de, men googla meg til bilde av de jeg hadde en gang i tiden. De var de beste skoene jeg noensinne har hatt, og hadde glatt kjøpt de nå om de kom for salg!! Samme hvor rart noen hadde sett på meg! :fnise:

buffalo modell 1710-20 :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: a782e...c4d

Nå var det vel heller denne typen ts tenkte på. Synes også de er kule, og bar ikke skjønt hvorfor dersom forhatte.attachicon.gifimage.jpg

Anonymous poster hash: a782e...c4d

Sånne hadde jeg, jeg elsket dem - de var jo så gode å gå i :) Men de tilhører fortiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jøss, er disse tilbake? Vi brukte USA-sokker i dem med leggvarmere utenpå tredd godt nedover skoa så nesten bare skotuppen syntes. Og enten jeans som var oppklipt i sømmen eller adidas kneppebukser uten nederste knappen kneppet tredd over der igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er så glad for at jeg er født midt på 90-tallet sånn at egentlig aldri har sett dem vært populære :fnise:

Håper seriøst de ikke kommer på moten, for de er faktisk grusomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ti år kommer vi til å si det samme om Converse.

"herreguuuud, at vi frivillig gikk rundt i de klovneskoa der" :)

Anonymous poster hash: f4207...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ti år kommer vi til å si det samme om Converse.

"herreguuuud, at vi frivillig gikk rundt i de klovneskoa der" :)

Anonymous poster hash: f4207...cc1

Denne sammenligningen er jeg uenig i. I følge Wikipedia ble All-Stars, eller i hvert fall en variant av disse, først produsert i 1917. De har jo vært på markedet kjempelenge, og kan sånn sett ikke sammenlignes med Buffalosko. Jeg vet at mange syns at Converse er stygge, men de har i hvert fall holdt stand og vært mer eller mindre populære lenge, og gjennom mange "stilepoker"/"tidsepoker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sammenligningen er jeg uenig i. I følge Wikipedia ble All-Stars, eller i hvert fall en variant av disse, først produsert i 1917. De har jo vært på markedet kjempelenge, og kan sånn sett ikke sammenlignes med Buffalosko. Jeg vet at mange syns at Converse er stygge, men de har i hvert fall holdt stand og vært mer eller mindre populære lenge, og gjennom mange "stilepoker"/"tidsepoker".

70 og 80-tallet stilepoke er ikke så ulikt nåtidens. Det er(og var)stort fokus på komfort, og å kle seg avslappet. Converse ble utviklet som en sportssko i 1917, først og fremst til basketballspillere. De ble overhodet ikke brukt som del av en dagligdags stil, som de ble på 80-tallet og i dag.Sannsynligvis vil kommende generasjoner komme til å adoptere flere elementer fra den mer "formelle kleskoden" fra 20-30-40-tallet, og dermed gå bort fra gummisko som en hverdagsko. Mote går i bølger. Så jo, jeg er overbevist om at det kommer en tid der Converse vil bli nærmest bannlyst, før den igjen blir tatt inn i varmen igjen.

Anonymous poster hash: f4207...cc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converse har vært med i større eller mindre grad lenge, mens buffaloskoene var en 90-talls greie. Converse brukte vi den gangen stort sett bare om sommeren, mens buffaloskoene ble brukt hele året. Felles for begge var at vi brukte flere par med fargerike aerobicsokker i dem på 90-tallet, selv på sommeren.



Anonymous poster hash: 61425...d28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarer du ikke å kombinere røft og feminint som andre? Ett røft plagg utgjør ikke at man ikke er feminin. Hva med alle som går med militærfarga topp, jakke etc?

Man kan ha hvite buffalo sko, en fin slank dongeribukse eller shorts, og en lekker feminin topp på overkroppen. Tror det kunne blitt flott jeg :laugh:

ts

Anonymous poster hash: bd922...ea2

Jeg liker å kle meg feminint, og har i blant noen "røffe"-innslag, men buffalo-sko? Du kan ha på deg de mest feminine plaggene, og fremdeles se tåpelig og "macho" ut, i tillegg er det stygt. De "fine, hvite"- buffalo-skoene du poster bilde av, ser like grelt ut som de andre buffalo-skoene.

Men har du lyst til å gå med buffalo, be my guest. Tør å gå med det du liker, men ikke forvent at alle syns det ser bra ut ;)

Anonymous poster hash: a8d96...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...