Gå til innhold

Hva slags sokker bruker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et system på når jeg bruker hvilke sokker: De skal matche enten buksen eller toppen/genseren, om det ikke går, skal de være nøytrale (svarte eller grå).

Haha, jeg trodde det var bare meg som gjør dette. :) Ellers har jeg kjøpt meg mange svarte sokker typ H&M eller Cubus som er helt like slik at jeg ikke trenger se etter mønster og sånt etter vask. Jeg har også noen sokker som har andre farger på, som regel 1 farge og uten mønster. De har jeg når jeg vil matche med toppen eller genseren. :) Og så har jeg noen kosesokker som jeg bruker bare hjemme - myke og gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sokkegarderobe består kun av hvite ankelsokker. Jeg hamstrer rundt 100-200par hver gang jeg er i Spania, på Primark. Utrolig billig. De blir aldri slitte ettersom jeg mister alle sokkene innen noen måneder, forstår ikke hva som skjer.

Klarer ikke fargete sokker eller sorte. De skal heller ikke være lange.

Jeg har selvsagt noen hudfargete sokker til hæler og ballerinasko etc også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy Socks er kanskje dyrt, men jeg anbefaler de på det varmeste! Kvaliteten er myk og god mot føttene, itillegg gjør de meg alltid i godt humør :fnise: Tror det er noe med at de har så fine farger, pluss at de er behagelige.

Ellers er jeg glad i sokkene fra Bonnie Doon (fargerike og myke, dog i mindre grad en Happy Socks) og Doré Doré (disse er litt mere klassiske, men herlige på foten og av utmerket kvalitet).

Mitt neste sokke-kjøp blir nok noen parr fra Archiduchesse. De ser behagelige ut, og det er mange fine farger å velge i (ens-fargete vel og merke)

Når det gjelder pris klasse så kan disse merkene rangeres slik (rimeligst til dyrest):

Archiduchesse

Happy Socks

Bonnie Doon

Doré Doré

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Maddebs. Bambussokker fungerer faktisk knallbra. Har vivikes disse ennå? Har prøvd å finne de over alt, men har endt opp med å kjøpe de på nett. Har prøvd litt forskjellig, men funnet at de jeg kjøper på doyoubamboo.no fungerer best. De har litt forskjellige typer. Jeg kjøpte 15 like par til mannen min og skiftet ut hele sokkegarderoben:-) Det gjør det enklere å legge sammen etter vask...

Du har to innlegg på kvinneguiden. Begge to omhandler nettbutikken din. Reklame er ikke lov her inne.

Anonymous poster hash: 9adac...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Mrs. Random Nick

Jeg kjøper som regel sokkene mine på H&M, eller på Lindex. I bomull. Jeg har også noen ullsokker liggende, men det er sokker som mamma/mormor har strikket til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kariannne

Sorte, hvite eller grå sokker. Ankelsokker på vår/sommer, vanlige på høst vinter. Liker sokker uten mønster og spesielle farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker ankelsokker fra H&M. kjøper i 3 eller 5 pakninger. billig! alt fra Hello Kitty til helt hvite, men bruker mest fargerike og mønstrete sokker. bruker bare sokker i sko eller inne på besøk hos folk. hjemme går jeg barbeint :-)

Endret av fresia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha ull, sommer som vinter. Bruker aller mest av de tynne ullsokkene til Cubus, 3pk til 99,- hvis jeg husker rett. De blir tykkere og krymper i vask, så de eldste og mest brukte er best ;)

Ellers elsker jeg skikkelige raggsokker, gjerne utenpå tynne i ull, eller rett på foten.



Anonymous poster hash: 92638...1f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Ull- eller bambussokkar som eg ofte kjøper på diverse tilbod. Favorittane er påfallande ofte kjøpte på Bogerud tekstil, dei har til og med ankelsokkar i ull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull- eller bambussokkar som eg ofte kjøper på diverse tilbod. Favorittane er påfallande ofte kjøpte på Bogerud tekstil, dei har til og med ankelsokkar i ull!

Hvordan er bambussokker ift ull? Like varme og luftige? Det positive med ull er jo at man ikke blir klam om sommeren, men kanskje jeg skulle prøvd noe nytt.

Anonymous poster hash: 92638...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Hvordan er bambussokker ift ull? Like varme og luftige? Det positive med ull er jo at man ikke blir klam om sommeren, men kanskje jeg skulle prøvd noe nytt.

Anonymous poster hash: 92638...1f1

Eg synest dei har om lag same egenskapar, faktisk - luftige og gode, og luktar ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sorte ankelsokker. Ellers har jeg også mange grå og sorte og litt tykke ullsokker samt litt penere tynne ullsokker i sort, hvitt, beige og grå.



Anonymous poster hash: 67b56...d98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bruker ikke ankelsokker, føler at de faller av hele tiden, synes også stoffet er for tynt. Ikke synes jeg ankler er spesielt viktig å vise frem heller, eller se på. Særlig menn bør skjønne at de bør bruke lengre sokker når de har på langbukser/ dress, man skal aldri se hud mellom sokk og bukse. Da ser man ut som man ikke kan kle seg. På jobb bruker jeg stort sett strømpebukser mens privat bruker jeg vanlige sportsokker, ofte nike, under knelange ullstrømper nå på vinteren. Bruker også dette til og fra jobb om det er kaldt. Nikesokkene bevarer passformen og strikken lenge og blir ikke så fort stive ved vask, samt puster godt. Bruker også disse når jeg trener.

Hjemme i sofakroken har jeg fortsatt noen knelange tykke og myke daffesokker fra champion som jeg har hatt lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Europris sokker, 10 kr for et par. Eller så kjøper jeg på kiwi. Har hatt sokker kjøpt på europris i over 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...